Zapytanie ofertowe.
Znak sprawy: ZP.271.46.2019 Świeszyno, dnia 23.01.2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
dotyczące wyboru Inspektora nadzoru inwestorskiego do projektu pn.
„Poprawa stanu kościoła parafialnego pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Świeszynie”
dofinansowanego w ramach operacji typu „Ochrona zbytków i budownictwa tradycyjnego” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, objętych PROW na lata 2014-2020
- Zamawiający
Gmina Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno na podstawie
art. 4 pkt 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) oraz w oparciu o Zarządzenie nr 199/VII/2016 Wójta Gminy Świeszyno z dnia 1 kwietnia 2016r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro, obowiązujący w Urzędzie Gminy Świeszyno, zaprasza do złożenia oferty na: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania pn.: „Poprawa stanu kościoła parafialnego pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Świeszynie”.
2.Przedmiot zamówienia.
W związku z realizacją projektu pn.: „Poprawa stanu kościoła parafialnego pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Świeszynie” dofinansowanego
w ramach operacji typu „Ochrona zbytków i budownictwa tradycyjnego”
w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, objętych PROW na lata 2014-2020 Zamawiający zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
w następującym zakresie:
a) na etapie budowy:
-przekazania placu budowy Wykonawcy oraz nadzór nad organizacją zaplecza budowy,
-obecności na terenie budowy przez okres realizacji Zadania Inwestycyjnego. Zapisy w projekcie umowy precyzują zapis dotyczący obecności Inspektora Nadzoru na terenie budowy. Czynności w siedzibie Inspektora Nadzoru nie będą wliczane jako nadzór na budowie. Zamawiający planuje organizować 1 raz w tygodniu narady budowy w siedzibie Zamawiającego. Ponadto pobyt Inspektora Nadzoru na budowie należy każdorazowo potwierdzić w siedzibie Zamawiającego na liście obecności;
-sprawowania nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 poz. 1202 z późn. zm.) i warunkami zapisanymi w decyzjach administracyjnych;
-kontrolowania w sposób ciągły jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej,
-bieżącego archiwizowania wszelkich gwarancji, atestów, deklaracji, certyfikatów jakości itp. Inspektor Nadzoru jest zobowiązany prowadzić rejestr wniosków materiałowych wraz z atestami, certyfikatami, deklaracjami, wszelkimi gwarancjami, które Kierownik Budowy składa Inspektorowi Nadzoru do akceptacji na etapie realizacji inwestycji.
-niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót budowlanych na Zadaniu Inwestycyjnym, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów oraz przedstawienia propozycji działań mających na celu ich uniknięcie a także zapobieżenie wystąpieniu podobnych zagrożeń w trakcie dalszej realizacji robót budowlanych;
-kontrolowania czy Wykonawca przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz czy utrzymuje porządek na terenie budowy;
-udzielania Wykonawcy wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji robót;
-organizowania oraz przewodniczenia naradom na budowie omawiającym dotychczasowy postęp prac, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich stron zaangażowanych w realizację zadania (Wykonawca, przedstawiciele Zamawiającego, w razie potrzeb Nadzór Autorski) oraz sporządzania protokołów z tych narad
i przekazywanie ich Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia narady;
-organizowania i przewodniczenia naradom technicznym oraz sporządzanie protokołów z tych narad, protokół należy przedstawić Zamawiającemu w terminie do 7 dni od daty posiedzenia;
-opiniowania i przedstawiania Zamawiającemu do zatwierdzenia Harmonogramu rzeczowo-finansowego robót i Harmonogramu płatności, przedstawionego przez Wykonawcę oraz wnioskowanie o ewentualne jego zmiany w trakcie trwania budowy;
-monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym Harmonogramem robót;
-kontrolowania sposobu składowania i przechowywania materiałów;
-nadzorowania robót wykonywanych przez Wykonawcę;
-zlecania Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości, co do ich jakości;
-sprawdzenia wykonywanych robót i powiadomienie Wykonawcy o wykrytych wadach oraz określenie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych;
-poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę;
-mediacji i rozjemstwa w sporach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą,
w szczególności przy sporządzaniu Raportu Końcowego Projektu;
-bezstronnego i obiektywnego uczestnictwa w procesie inwestycyjnym dotyczącym realizacji Zadania Inwestycyjnego;
-przedstawienia Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek robót, dla których nie przewidziano cen jednostkowych w umowie z Wykonawcą;
-przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót;
-poświadczenia terminu zakończenia robót;
-dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, gwarancji, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót;
-powiadamiania Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy;
-prowadzenia bieżącej kontroli Zadania Inwestycyjnego i aktualizowanie końcowej wartości zadania;
-sprawdzenia ostatecznej kwoty umownej Wykonawcy;
-zarządzania finansowego, tj. sporządzania raportów miesięcznych z określeniem zaawansowania prac oraz rozliczenia finansowe Inwestycji;
- innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, związanych bezpośrednio z realizacją inwestycji.
b) na etapie po zakończeniu budowy:
-weryfikacji kompletności dokumentacji odbiorowej przygotowanej przez Wykonawcę i uczestnictwo w odbiorze końcowym robót oraz sporządzenie stosownych protokołów odbioru;
-dokonania odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad ujawnionych podczas odbioru końcowego;
-przygotowanie dla potrzeb Zamawiającego dokumentów księgowych (OT - przyjęcie na stan środka trwałego, PT-protokół przekazania, przyjęcia środka trwałego, i inne);
-rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania, w tym sporządzenie raportu końcowego z realizacji Zadania Inwestycyjnego w terminie 30 dni po odbiorze końcowym bądź po odbiorze robót związanych z usunięciem wad ujawnionych podczas odbioru końcowego i wszelkich wymaganych sprawozdań żądanych przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia żądania;
- przygotowanie protokołów konieczności oraz aneksów do umowy,
- udział w przygotowaniu wymaganych w art. 57 Prawa Budowlanego dokumentów do zawiadamiania o zakończeniu inwestycji.
c) w okresie gwarancji dla Zadania Inwestycyjnego:
uczestniczenie w corocznych przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji Zadania Inwestycyjnego oraz w odbiorze gwarancyjnym a w przypadku stwierdzenia w trakcie przeglądów bądź odbioru wystąpienia wad, także uczestniczenie w odbiorze od Wykonawcy robót związanych z usunięciem ujawnionych wad; Zamawiający powiadomi o terminach przeglądów gwarancyjnych oraz odbiorów robót czy odbioru gwarancyjnego na 7 dni przed wyznaczonym terminem.
Opis planowanej inwestycji objętej nadzorem inwestorskim:
- Miejsce realizacji
Inwestycja zlokalizowana będzie na działce nr ew. 185, obręb Świeszyno, Świeszyno 24, woj. Zachodniopomorskie, powiat koszaliński, gmina Świeszyno.
- Zakres robót obejmuje:
Zakres robót obejmuje wykonanie prac renowacyjnych wieży kościoła parafialnego pw Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Świeszynie wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-487 z dnia 09.10.2009r. 5.1.poprzez:
-
Wykonanie badań konserwatorskich cegieł, spoin, stolarki drzwiowej
i okiennej z ustaleniem pierwotnej kolorystyki, - Wykonanie prac konserwatorskich i naprawczych przy kamiennych fundamentach , cokole i schodach zewnętrznych według programu prac konserwatorskich wykonanego przez Wykonawcę i uzgodnionego z ZWKZ
- Przeprowadzenie remontu drewnianej więźby dachowej wieży i korpusu nawowego w tym wykonanie napraw i uzupełnień z drewna tego samego rodzaju jak oryginalne; dezynfekcja i zabezpieczenie drewna czterofunkcyjnym preparatem grzybo, owado i ogniochronnym ,
-
naprawę i pełną konserwację ścian zewnętrznych wieży kościoła (północna, południowa, zachodnia, wschodnia) na podstawie opracowanego przez Wykonawcę programu prac konserwatorskich dla murów kościoła wieży przez uprawnionego konserwatora zabytków
i uzgodnionego z ZWKZ, -
naprawę i pełną konserwację ścian wewnętrznych wieży kościoła poprzez naprawę ścian klatki schodowej wieży, renowację schodów i stropów drewnianych wieży, naprawę ścian wnętrza wieży, usunięcie odparzonych tynków ze ścian wewnętrznych klatki schodowej i wieży konserwacja
i restauracja murów wewnętrznych , wykonanie nowych tynków i prac malarskich, - przeołowienie i uzupełnienie szklenia okien w wieży oraz w naświetlach otworu drzwiowego,
- remont pokrycia wieży poprzez wymianę obecnego pokrycia z blachy ocynkowanej na kamienny łupek lub blachę (cynkowa lub miedzianą) ułożoną w karo,
- usunięcie w trybie pilnym roślinności wysokiej porastającej górną kondygnację wieży przyczyniającej się do niszczenia murów,
- konserwację kuli i krzyża wieńczącego hełm wieży na podstawie opracowanego przez Wykonawcę programu prac konserwatorskich,
- renowację stolarki drzwiowej zewnętrznej na podstawie opracowanego przez Wykonawcę programu konserwacji stolarki drzwiowej
- konserwacje schodów granitowych,
- wykonanie opaski żwirowej wokół ścian wieży kościoła.
- remont instalacji odgromowej
Dokumentacja projektowa dla ww. zadania jest dostępna pod adresem:
http://ug.swieszyno.ibip.pl/public/popup.php?id_menu_item=208885
3. Termin realizacji zamówienia.
Termin realizacji zamówienia – od dnia podpisania umowy do dnia 31.08.2019 r.
- Warunki udziału:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- zdolności technicznej lub zawodowej
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej następującymi osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia publicznego:
Funkcja/Uprawnienia |
Doświadczenie |
1) Inspektor nadzoru inwestorskiego posiadający uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń 2) Inspektor nadzoru inwestorskiego posiadający uprawnienia budowlane w specjalności - konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018r., poz. 1202 z późn. zm.), które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności. |
Nadzór inwestorski przy obiektach zabytkowych, spełniających kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2018 poz. 2067), tj. udział przez co najmniej 18 miesięcy w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. |
- Kryterium wyboru oferty.
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium:
Cena (brutto) – 100 % (max 100 pkt)
cena najniższa spośród badanych ofert
ilość uzyskanych punktów =____________________________________________________ x 100
cena badanej oferty
Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
- Warunki płatności.
Termin płatności - 21 dni od złożenia faktury za prawidłowo wykonany przedmiot zamówienia.
- Termin i miejsce złożenia ofert.
Oferty należy złożyć do dnia 28 stycznia 2019 r, godz. 13:00.
Dopuszcza się złożenie oferty:
-
osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
76-024 Świeszyno, Biuro Obsługi Interesanta. -
pocztą na adres Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
76-024 Świeszyno - pocztą elektroniczną na adres: e.jacewicz@swieszyno.pl
Oferty składane osobiście lub pocztą należy składać w kopercie opisanej
w następujący sposób:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania pn.: „Poprawa stanu kościoła parafialnego pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Świeszynie”
UWAGA:
Propozycje cenowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane podczas oceny.
O wynikach wyboru oferenci zostaną powiadomieni niezwłocznie po wybraniu najkorzystniejszej oferty droga elektroniczną.
8.Sposób i osoba do kontaktu.
Ewa Jacewicz – inspektor ds. zamówień publicznych tel. 94 31 60 147, e-mail: e.jacewicz@swieszyno.pl
Wioletta Ryndziewicz, kierownik referatu ds. Inwestycji i rozwoju gminy, tel. 94 31 60 153, e-mail w.ryndziewicz@swieszyno.pl.
9.Forma oferty.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim, o treści zawartej w niniejszym zapytaniu ofertowym. Oferta powinna być opatrzona nazwą (pieczątką firmową) i podpisem Wykonawcy.
-
Całość przedmiotu zamówienia musi być wykonywana zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa, powszechnie obowiązującymi zaleceniami, zasadami i wytycznymi w tym zakresie. - Cena ofertowa brutto stanowi cenę ryczałtową, obejmującą wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, a w przypadku osoby fizycznej zawiera wszystkie należności publiczno prawne ponoszone z tytułu osiąganego wynagrodzenia.
- Rozliczenie następuje tylko w PLN.
- Termin związania ofertą – 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Zobowiązania zamawiającego oraz wykonawcy zawiera załącznik nr 3 – wzór umowy.
- Informacje dodatkowe: Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zapytania ofertowego na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
- Klauzula informacyjna.
10.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Gmina Świeszyno - Urząd Gminy, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno będąca administratorem danych osobowych przetwarza dane osobowe dla celów ogłoszenia, przeprowadzenia i realizacji zamówienia publicznego;
2) W każdej sprawie dotyczącej Państwa danych osobowych można się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@swieszyno.pl
3) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1 lit. c) RODO). Oznacza to, że Pani/Pane dane są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być jedynie podmiotom mające podstawę prawną otrzymania takich informacji oraz osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
6) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do tych danych i ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa;
7) Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, a także informuję, iż dane nie są przekazywane do państw trzecich.
Do oferty należy załączyć:
- Formularz Ofertowy zgodny z treścią wskazaną poniżej – wg załącznika nr 1.
- Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia – wg załącznika nr 2
Wójt
/-/
Ewa Korczak
Załączniki:
Zapytanie ofertowe w wersji edytowalnej wraz z załącznikami od nr 1 do nr 3.
Zapytanie ofertowe w wersji pdf wraz z załącznikami od nr 1 do nr 3.