Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ nr 1.

RIG.271.116.1.2018.EJ                                                      Świeszyno, dnia 08 czerwca 2018r

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 

  

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ Nr 1.

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:

Budowa żłobka w miejscowości Konikowo”.

 

 

Na podstawie art. 38 ust.1 i 2 oraz ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej oraz dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

Pytania z dnia 30.05.2018 r.

 

  1. Ad. § 6 w umowie jest mowa o zgłaszaniu umów o podwykonawstwo czy Zamawiający ma na myśli wszystkie umowy o podwykonawstwo tj. o roboty budowalne, dostawy i usługi bez względu na wartość umowy?? Jeżeli tak to prosimy o wprowadzenie wyłączenia do umów o podwykonawstwo dostaw i usług poniżej 50 tysięcy złotych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający, zgodnie z ust. 1 § 6 umowy wyraża zgodę, aby część robót, ale także dostaw lub usług została wykonana przez podwykonawców w zakresie wskazanym w ofercie wykonawcy. Wykonawca jest obowiązany przedłożyć do akceptacji Zamawiającego w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno projekt umowy o podwykonawstwo, jeżeli wykonawca zamierza taką umowę zawrzeć.

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie wyłączenia do umów o podwykonawstwo poniżej 50 000 zł .

 

  1. Ad. § 6 ust. 5 prosimy o wykreślenie zdania „Umowa o podwykonawstwo musi przewidzieć właściwość Sądu rzeczowo właściwego w Koszalinie dla rozpatrzenia sporów pomiędzy Wykonawcą, a Podwykonawcą z udziałem Zamawiającego”. Na rynku to Podwykonawcy na dzień dzisiejszy dyktują warunki umów, będzie bardzo ciężko znaleźć podwykonawcę który się zgodzi na taki zapis.

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad.  § 6 ust. 6 prosimy o skrócenie terminu do 7 dni.

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 7 ust. 1 lit. e prosimy o wykreślenie w całości. Sformułowanie takie nie może się ostać w uwagi na fakt, że w obrocie gospodarczym jest normą, iż Wykonawcy prowadzą kilka projektów równocześnie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 7 ust. 2 lit. w prosimy o wykreślenie w całości

 

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 7 ust. 3 pkt s prosimy o wykreślenie w całości. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie przedmiotu umowy tj. budowa żłobka, a nałożenie na Wykonawcę obowiązków formalnych, która ma Zamawiający względem podmiotów trzecich daleko wychodzi poza zakres umowy.

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 7 ust. 3 pkt e prosimy o wykreślenie w całości.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Prosimy o doprecyzowanie § 7 ust. 3 lit. p co Zamawiający rozumie przez koszty kwalifikowane i niekwalifikowane ?

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Zamawiający informuje, że koszty kwalifikowalne są to koszty, które kwalifikują się do refundacji w ramach udzielonego Zamawiającemu dofinansowania. Natomiast pozostałe koszty nie objęte dofinansowaniem są wydatkami niekwalifikowanymi. Zamawiający na etapie umowy przedłoży rzeczowo-finansowy harmonogram robót z podziałem na koszty kwalifikowalne i niekwalifikowalne, który Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić w terminie określonym w umowie.

 

  1. § 7 ust. 6 Prosimy o zmianę na „Wywożenie śmieci po zapełnieniu kontenerów do tego celu przeznaczonych”

 

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. a prosimy o zmianę słów „opóźnienie” na „zwłoka” oraz o obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę słowa „opóźnienie” na „zwłoka”

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. b prosimy o zmianę słowa „opóźnienie” na „zwłoka” oraz o obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę słowa „opóźnienie” na „zwłoka”

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. c prosimy o obniżenie kary do 500 zł.

 

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit.dd prosimy o zmianę „za odstąpienie Wykonawcy od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia umownego ryczałtowego brutto”

 

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. d prosimy o obniżenie kary do 10 % wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 14:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. e prosimy o zmianę słowa „opóźnienie” na „zwłoka” oraz o obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę słowa „opóźnienie” na „zwłoka”.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. f prosimy o obniżenie kary do 0,1 % wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,5 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. g prosimy o obniżenie kary do 0,5 % wartości przedmiotu umowy brutto.

Odpowiedź na pytanie nr 17:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. h prosimy o obniżenie kary do 2 000,00 zł.

 

Odpowiedź na pytanie nr 18:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 2 500,00 zł.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. i prosimy o obniżenie kary do 0,5 % wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 19:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 1 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

  1. Ad. § 11 ust. 1 lit. j prosimy o obniżenie kary do 0,5 % wartości przedmiotu umowy brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 20:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,5 %  wartości przedmiotu umowy brutto.

 

  1. Ad. §  11 ust. 6 prosimy o wykreślenie ostatniego zdania: „W takim przypadku prawo do potrącenia przysługuje Zmawiającemu przed doręczeniem Wykonawcy oświadczenia o naliczeniu kary umownej”
  2. a dopisanie „Wykonawca wyraża zgodę na takie potrącenie po uprzednim otrzymaniu akceptacji  Wykonawcy”.

 

Odpowiedź na pytanie nr 21-22:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. §  11 ust. 7 prosimy o dodanie zapisu „Kary umowne nakładane przez Zamawiającego podlegają kumulacji, jednak łącznie nie mogą przekroczyć 10,00% wynagrodzenia, o którym mowa w § 5  ust. 1  Umowy w ujęciu brutto”.

 

Odpowiedź na pytanie nr 23:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Ad. §  13 ust. 3 prosimy o zamianę na 3 dni.

 

Odpowiedź na pytanie nr 24:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę

 

  1. Ad. §  14 ust. 2 prosimy o rozszerzenie katalogu dopuszczenia możliwości zmiany Umowy, o  katalog o następującej treści:

j) w przypadku wystąpienia przyczyny leżącej po stronie Zamawiającego, powodującą zwłokę w realizacji przedmiotu Umowy

k) wystąpieniem zdarzeń losowych i warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac polegających m.in. na: wystąpieniu opadów atmosferycznych w postaci deszczu, gradu lub śniegu, wiatru o średniej prędkości przekraczającej 15 m/s lub wiatru w porywach ponad 20 m/s. Termin zakończenia prac ulega przedłużeniu o ilość dni podczas których Wykonawca udokumentował zaistnienie przeszkody do wykonania przedmiotu Umowy;

l) koniecznością wykonania prac dodatkowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania oraz zakończenia przedmiotu zamówienia i wynikającej stąd zmiany terminów wykonania Umowy oraz wynagrodzenia;

m) opóźnieniem w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych decyzji, pozwoleń, uzgodnień lub opinii właściwych podmiotów i organów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;

n) ujawnieniem w trakcie wykonywania prac urządzeń podziemnych elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja były nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji;

o) działalnością ze strony osób trzecich lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu prac, mającą bezpośredni lub pośredni wpływ na zakres rzeczowy prac, sposób ich wykonania, terminy wykonania prac będących przedmiotem niniejszej Umowy;

p) zmianą technologii, użytych materiałów i sprzętu w czasie wykonywania zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym i dla niego korzystnych w sytuacjach niezawinionych przez Wykonawcę;

r) innymi przypadkami, gdy zmiana pozostaje w bezpośrednim związku przyczynowo-skutkowym z wystąpieniem danych okoliczności i nie wykracza poza to, co konieczne w celu przeciwdziałania skutkom takiej zmiany okoliczności;”

 

Odpowiedź na pytanie nr 25:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Czy Zamawiający udostępni i dołączy do SIWZ pozwolenia na budowę?

 

Odpowiedź na pytanie nr 26:

Pozwolenie na budowę stanowi załącznik do niniejszego wyjaśniania.

 

  1. Czy Zamawiający może sprecyzować które wyposażenie ruchome i stałe jest po

stronie wykonawcy?

 

Odpowiedź na pytanie nr 27:

Wyposażenie stałe:

  • Stolarka okienna i drzwiowa zgodnie z PW,
  • Ścianki ustępowe wc wraz z drzwiami – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Tabliczki przydrzwiowe – 18 szt. zgodnie z PW,
  • Przesuwna ścianka działowa, składana – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Osłony na grzejniki – 4 szt. zgodnie z PW,
  • Okładziny ścian- panele - zgodnie z PW,
  • Uchwyty dla niepełnosprawnych – 4 szt. zgodnie z PW,
  • Kratki wentylacyjne – 17 szt. zgodnie z PW,
  • Pralko-suszarka – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Płyta 2 palnikowa elektryczna –  1 kpl. zgodnie z PW,
  • Lodówko-zamrażalka – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Zmywarka do naczyń  – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Stół z otworem na odpady – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Szafki kuchenne wiszące – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Szafki kuchenne stojące – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Okap kuchenny – 1 szt. zgodnie z PW,
  • Zlewozmywak – 1 szt. zgodnie z PW,
  • Szafka o szer. 60 cm – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Stół odkładczy – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Stół roboczy – 1 kpl. zgodnie z PW,
  • Pełne wyposażenie obejmujące branżę sanitarną i elektryczną.

 

Wyposażenie ruchome:

  • Podgrzewacze do butelek – 3 kpl. zgodnie z PW,

 

Wyposażenie placu zabaw zgodnie z PW.

 

  1. Czy Zamawiający może sprecyzować czy po stronie wykonawcy jest wycinka drzew i w jakiej ilości?

 

Odpowiedź na pytanie nr 28:

Po stronie Wykonawcy jest usunięcie zadrzewienia tj.: wykarczowanie krzewów i samosiejek oraz wycięcie drzew w ilości 4 szt. wraz z wykarczowaniem pni.

 

  1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na comiesięczne fakturowanie do 80% wartości kontraktu?

Dzięki temu wykonawca będzie mógł zaoferować niższą cenę wykonania kontraktu.

 

Odpowiedź na pytanie nr 29:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę.

 

  1. Czy zamawiający dopuści zmianę terminu realizacji na dzień 28.02.2019 r.?

 

Odpowiedź na pytanie nr 30:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia.

 

  1. Czy zamawiający dopuści odbiory częściowe modułów przestrzennych w zakładzie wykonawcy ze względu na ich wysoki stopień prefabrykacji?

 

Odpowiedź na pytanie nr 31:

Nie, Zamawiający nie dopuszcza.

  1. Producent modułów musi spełniać obowiązujące wymagania jakościowe w procesach spawalniczych zgodnie z  normą EN ISO 3834-3. Czy Wykonawca będzie zobowiązany do dołączenia w/w dokumentu na wezwanie Zmawiającego, na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy PZP?

 

Odpowiedź na pytanie nr 32:

Tak, należy załączyć na wezwanie Zamawiającego (dotyczy wykonawcy którego oferta zostanie oceniona najwyżej).

 

  1. Producent modułów musi spełniać normy spawalnicze elementów konstrukcji modułów  EN 1090-2:2008+A1:2011. Czy Wykonawca będzie zobowiązany do dołączenia w/w dokumentu na wezwanie Zmawiającego, na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy PZP?

 

Odpowiedź na pytanie nr 33:

Tak, należy załączyć na wezwanie Zamawiającego (dotyczy wykonawcy którego oferta zostanie oceniona najwyżej).

 

  1. Powierzchnia zewnętrzna konstrukcji nośnej należy zabezpieczyć antykorozyjnie wg normy

PN EN ISO 12 944. Czy Wykonawca będzie zobowiązany do dołączenia w/w dokumentu na wezwanie Zmawiającego, na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy PZP?

 

Odpowiedź na pytanie nr 34:

Zamawiający nie będzie wymagał na etapie weryfikacji oferty. Ww dokumenty będą wymagane przy składaniu wniosków materiałowych do zatwierdzenia w trakcie realizacji zadania.

 

  1. Zamawiający będzie wymagał potwierdzenia wykonania konstrukcji modułów w zakładzie posiadającym certyfikat zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji  EN 1090-1:2009+A1:2011.

Czy Wykonawca będzie zobowiązany do dołączenia w/w dokumentu na wezwanie Zmawiającego, na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy PZP?

 

Odpowiedź na pytanie nr 35:

Zamawiający nie będzie wymagał.

 

  1. Czy  Zamawiający  wyrazi  zgodę na  zmniejszenie  wartości  należytego  zabezpieczenia               do poziomu 5 %?

 

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 36:

Zamawiający zmniejsza wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy do wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

 

  1. Czy dopuszcza się stosowanie puszek łączeniowych umieszczonych w przestrzeniach instalacyjnych? Nasz system budownictwa modułowego charakteryzuje się koniecznością stosowania takich puszek w uzasadnionych przypadkach. Pozostałe łączenia odbywają się w puszkach osprzętu elektrycznego.

 

Odpowiedź na pytanie nr 37:

Tak, Zamawiający dopuszcza takie rozwiązania.

 

  1. Czy dopuszcza się stosowanie puszek podtynkowych w pomieszczeniach technicznych?

 

Odpowiedź na pytanie nr 38:

Tak, Zamawiający dopuszcza takie rozwiązania. Jednak w kotłowni instalacje powinny być wykonane jako IP44.

 

  1. Czy dopuszcza się stosowania przewodów okrągłych zamiast płaskich?

 

Odpowiedź na pytanie nr 39:

Tak, Zamawiający dopuszcza takie rozwiązania.

 

  1. Czy dopuszcza się stosowanie uchwytów np typu PSH firmy Protecclass zamiast stalowych koryt kablowych?

 

Odpowiedź na pytanie nr 40:

Nie, Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania.

 

  1. Czy dopuszcza się zastosowanie złącz kontrolnych umieszczonych gruncie zamiast w elewacji?

 

Odpowiedź na pytanie nr 41:

Tak, Zamawiający dopuszcza takie rozwiązania.

 

  1. Czy dopuszcza się zasilenia budynku kablem typu YAKY o obciążalności równoważnej z przewodem typu YKY?

 

Odpowiedź na pytanie nr 42:

Nie ,Zamawiający nie dopuszcza. Wszystkie wlz wykonywać kablami Cu.

 

  1. W załączonym opisie znajduje się zapis o zabezpieczeniu budynku do klasy odporności ogniowej R120 (punkt 12, str. 13), natomiast w punkcie 16.6 (str. 19) podano klasę odporności pożarowej budynku “D” oraz co z tego wynika klasę odporności ogniowej konstrukcji nośnej R30.

Który z zapisów jest poprawny?

 

Odpowiedź na pytanie nr 43:

Budynek ma spełniać wymagania ochrony pożarowej w klasie „D”.

 

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

  1. W rozdziale I po pkt. 3.3. ppkt. 20) SIWZ wprowadza się ppkt. 21 o następującej treści:

 

Oznakowanie drogi i miejsc parkingowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

  1. W rozdziale II pkt. 3 SIWZ „Wykaz oświadczeń/dokumentów/ potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia dodaje się punkt. C1 o następującej treści:

 

C.1 WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCÓW W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOSCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 ust 1 pkt. 2 USTAWY (dotyczy wykonawcy którego oferta zostanie oceniona najwyżej).

1) W zakresie potwierdzenia spełnienia przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego:

a) certyfikat wydany przez stosowną jednostkę notyfikowaną potwierdzający spełnienie normy EN ISO 3834-3.

b) certyfikat spawalniczy producenta modułów, wydany przez stosowną jednostkę notyfikowaną potwierdzający spełnienie normy EN 1090-2:2008+A1:2011.

 

  1. W rozdziale II SIWZ po pkt. 20 wprowadza się pkt. 21 Klauzula informacyjna o następującej treści:

 

21.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

1) Gmina Świeszyno - Urząd Gminy, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno będąca administratorem danych osobowych przetwarza dane osobowe dla celów ogłoszenia, przeprowadzenia i realizacji zamówienia publicznego

2) W  każdej sprawie dotyczącej Państwa danych osobowych można się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych  za pośrednictwem   adresu e-mail: iod@swieszyno.pl

3) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1 lit. c) RODO). Oznacza to , że Pani/Pane dane są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych.

4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych  mogą być  jedynie podmiotom mające podstawę prawną otrzymania takich informacji oraz osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; 

5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.

6) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do tych danych i ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

7) Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp

8) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, a także informuję, iż dane nie są przekazywane do państw trzecich.

 

  1. w pkt. 16.4 ust. 6 Roz. II SIWZ

 

skreśla się zapis

Wykonawca zamierzający zawrzeć umowę z podwykonawcą jest zobowiązany do przedłożenia do akceptacji Zamawiającego projektu umowy o podwykonawstwo, oraz projektu jej zmiany, nie później niż 14 dni przed jej zawarciem. Projekt umowy lub projekt jej zmian może złożyć Zamawiającemu również podwykonawca lub dalszy podwykonawca, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy lub jej zmiany.

w zamian wprowadza się zapis:

Wykonawca zamierzający zawrzeć umowę z podwykonawcą jest zobowiązany do przedłożenia do akceptacji Zamawiającego w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno projektu umowy o podwykonawstwo, oraz projektu jej zmiany, nie później niż 14 dni przed jej zawarciem. Projekt umowy lub projekt jej zmian może złożyć Zamawiającemu również podwykonawca lub dalszy podwykonawca, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy lub jej zmiany.

 

  1. w zakresie projektu umowy, który po modyfikacji stanowi załącznik do niniejszego wyjaśnienia.

 

 

W związku ze zmianą treści SIWZ w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający przedłuża termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu.

 

Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 15.06.2018 r. godz. 12:00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.06.2018r. godz. 12:15.

 

Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

Zmiana treści SIWZ została dokonana przez upływem terminu składania ofert.

 

Powyższe wyjaśnienia stanowią integralna część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów oraz wymaganego wadium.

 

                                                                                                        

                                                                                                               Wójt

                                                                                                                /-/

                                                                                                          Ewa Korczak

 

Załączniki:

  1. Odpowiedzi na pytania w wersji pdf.
  2. SIWZ po modyfikacji nr 1 wraz z załącznikami nr 2 do 10.
  3. Decyzja pozwolenia na budowę.
Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2018-06-08 12:51:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2018-06-08 12:54:22)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki