Przebudowa drogi gminnej na działce nr 9/41 ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino
RIG.271.180.2016.EZS Świeszyno, dnia 22 lipca 2016r
ZAPYTANIE OFERTOWE
- Zamawiający Gmina Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno zaprasza do złożenia ofert na:
„Przebudowę drogi gminnej na działce nr 9/41 ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino”
- Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej na działce nr 9/41 o łącznej długości 245,31 m ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino o następujących parametrach:
- prędkość projektowa 30 km/godz.,
- jezdnia jednopasowa o szerokości 3 m o spadku daszkowym i=2% o nawierzchni z płyt żelbetowych prostokątnych typu JOMB C o wymiarach 100x75 cm w układzie pasowym,
- obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6% z pospółki,
-
skarpy nasypu o pochyleniu 8% m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne
o głębokości minimum 0,6 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1, - doły chłonne odparowujące w ciągu rowów.
Projektuje się jeden łuk poziomy o wartości promienia R=250m bez poszerzeń.
Zaprojektowano cztery zjazdy do posesji o szerokości 3m z obustronnymi poboczami o szerokości po 0,75 m, krawędzie od strony jezdni drogi wykonać jako skosy 1:1 na długości 3 m zjazdu.
Niweleta jezdni będzie się składać z odcinka o stałym pochyleniu o wartości i=0,41%.
Do usunięcia przewidziano sześć drzew w lokalizacjach przedstawionych na planie sytuacyjnym. Przeprowadzenie wycinki drzew na trasie budowy leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający jest w trakcie wydawania decyzji na pozwolenie na wycinkę drzew.
Zakres robót do wykonania.
- Nawierzchnia jezdni, zjazdów z płyt żelbetowych 683 m2
- Nawierzchnia jezdni z pospółki 192 m2
- Nawierzchnia jezdni, zjazdów z kostki betonowej 15 m2
- Pobocza gruntowe z pospółki 367,5 m2
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia, w skład której wchodzą:
- projekt budowlany
- przedmiar robót
- szczegółowe specyfikacje techniczne
Wykonawca udzieli min.3 letniej gwarancji na wykonany przedmiot umowy .
- Termin realizacji zamówienia –15.11.2016r.
- Kryterium wyboru oferty:
Cena - 90%,
Gwarancja – 10%. (nie krótsza niż 36 m-cy jednak nie dłuższa niż 60 m-cy)
Max suma punktów do osiągnięcia 100
- Sposób wyliczenia punktów:
- W kryterium cena za punkty obliczone zostaną na podstawie następującego wzoru:
cena najniższa spośród badanych ofert
ilość uzyskanych punktów = ____________________________________________________ x 100 x 90%
cena badanej oferty
gdzie:
- stosowana punktacja: 0 - 90 pkt. gdzie 1% = 1 pkt.
Wynik działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku (wg zasady wartości równe lub wyższe od 5 w górę, niższe - w dół).
Max ilość punktów, które można otrzymać w kryterium cena wynosi 90.
- W kryterium gwarancja punkty zostaną naliczone zgodnie z poniższą tabelą:
Zadeklarowany okres udzielenia gwarancji |
Punkty |
36 m-cy (min ) |
0 |
48 m-cy |
5 |
60 m-cy (max) |
10 |
Max ilość punktów, które można otrzymać w kryterium gwarancja wynosi 10.
- Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów sumując punkty uzyskane w ww. kryteriach.
- Miejsce i termin złożenia oferty
Oferty należy złożyć do dnia 1 sierpnia 2016r. godz. 11:00.
Dopuszcza się złożenie oferty:
-
osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
76-024 Świeszyno, pok. Nr 1. -
pocztą na adres Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
76-024 Świeszyno
- Termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 1 sierpnia 2016r. godz. 11:15.
UWAGA:
Propozycje cenowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane podczas oceny.
O wynikach wyboru oferenci zostaną powiadomieni niezwłocznie po wybraniu najkorzystniejszej oferty droga elektroniczną lub faxem.
- Warunki płatności;
Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany bez uwag protokół odbioru. Płatność nastąpi w terminie do30 dni od daty otrzymania prawidłowo sporządzonej
faktury.
- Osoba do kontaktu
Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami składającymi propozycje cenowe jest Ewa Jacewicz – inspektor ds. zamówień publicznych, tel. 94 31 60 147, 94 31 60 120, Ewa Suska-Zinowska - inspektor ds. Inspektor Inwestycji i Drogownictwa tel - 94 3160139
-
Sposób przygotowania oferty:
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim, o treści zawartej w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Całość przedmiotu zamówienia musi być wykonywana zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa, powszechnie obowiązującymi zaleceniami, zasadami i wytycznymi w tym zakresie.
- Cena ofertowa brutto stanowi cenę ryczałtową, obejmującą wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, a w przypadku osoby fizycznej zawiera wszystkie należności publiczno prawne ponoszone z tytułu osiąganego wynagrodzenia.
- Rozliczenie następuje tylko w PLN.
- Termin związania ofertą – 30 dni.
- Zobowiązania zamawiającego oraz wykonawcy zawiera załącznik nr 2 – wzór umowy
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa – załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.
Do oferty należy załączyć:
- Formularz Ofertowy zgodny z treścią wskazaną poniżej.
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 1
- Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- W celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, (zgodnie z oświadczeniem zawartym w formularzu ofertowym pkt. 7.b) Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, min. dwóch robót budowlanych o podobnym zakresie prac, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów, że roboty te zostały wykonane należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
FORMULARZ OFERTOWY
Nazwa wykonawcy.................................................................................................................
Adres wykonawcy.................................................................................................................
NIP ......................................................................................................................................
Regon.......................................................................................................................................
Nr rachunku bankowego....................................................................................................
Imię i nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów……………………………………….
tel………………………………………….. e-mail………………………………………….
Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia:
„Przebudowa drogi gminnej na działce nr 9/41 ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino”
Za cenę ofertową netto ……………….....zł
(słownie ……………………………………………………………………...........................)
Za cenę ofertową brutto ………………....zł
(słownie ………………………………………………………………….....................……..)
W terminie do 15.11.2016.
Udzielam gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres …………miesięcy od daty odbioru końcowego. (min. 36 m-cy, max. 60 m-cy)
Dane dotyczące Zamawiającego:
Gmina Świeszyno
Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno
tel. 94 316 12 70 / faks 94 316 14 91
Ponadto:
- Oświadczam, że zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń. W razie wybrania mojej oferty zobowiązuję się do realizacji zamówienia na określonych przez Zamawiającego warunkach.
- Oświadczam, że zapoznałem się z lokalnymi warunkami realizacji oraz zdobyłem wszelkie informacje konieczne do właściwego przygotowania niniejszej oferty;
- Oświadczam, że uważam się związany niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert;
- Gwarantuję wykonanie całości niniejszego zamówienia zgodnie z treścią zapytania ofertowego oraz obowiązującym prawem.
- Wyrażam zgodę na warunki płatności określone w zapytaniu ofertowym.
- Oświadczam że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień.
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie.
- Dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
……………………………….. ………………………………..
Miejscowość i data podpis wykonawcy lub osoby upoważnionej
pieczątka wykonawcy
Załącznik Nr 1
……………………………… ……………………………
(nazwa i adres wykonawcy) (miejscowość, data)
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA;
Składając ofertę na:
„Przebudowa drogi gminnej na działce nr 9/41 ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino”
.
oświadczam/my, że nie podlegam/my wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164).
………………………………………………
(podpis Wykonawcy/Pełnomocnika)
UMOWA nr RIG – …………/2016 - wzór (załącznik nr 2)
W dniu …………. 2016r. w Świeszynie pomiędzy:
Gminą Świeszyno, 76-024 Świeszyno 71,
REGON: 330920707,NIP: 499-05-21-087,
reprezentowaną przez:
Ewę Korczak – Wójta Gminy Świeszyno
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy – Remigiusza Szymańskiego
zwanymi w dalszej części umowy Zamawiającym,
a
………………………………………………………………………………………………………, NIP:……………………., REGON:………………………..
reprezentowany przez:
……………………………….
zwanym w dalszej części umowy Wykonawcą,
na podstawie art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) oraz w oparciu o Zarządzenie nr 199/VII/2016 Wójta Gminy Świeszyno z dnia 01.04.2016r. w sprawie wprowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych o wartości do 30 000 euro obowiązujący w Urzędzie Gminy Świeszyno:
§ 1
- Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlanej polegające na przebudowie drogi gminnej na działce nr 9/41 ze zjazdem z drogi powiatowej nr 3529Z działka nr 14 w miejscowości Golica obręb ewidencyjny Strzekęcino
- Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z zakresem rzeczowym robót określonym w zapytaniu ofertowym, dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności przepisami BHP i przeciwpożarowymi oraz ofertą z dnia ……………………. stanowiącymi łącznie treść załączników do niniejszej umowy.
- Roboty budowlane określone niniejszą umową zostaną wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.
§ 2
CZAS TRWANIA UMOWY
- Przedmiot umowy zostanie wykonany na koszt i ryzyko Wykonawcy, w terminie od dnia podpisania umowy do dnia ……………….
- Należyte wykonanie przedmiotu umowy zostanie potwierdzone protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez osoby upoważnione przez Strony.
- W przypadku stwierdzenia podczas odbioru wad nadających się do usunięcia Zamawiający przerywa czynność odbioru i wyznacza termin usunięcia wad.
Po ich usunięciu następuje odbiór przedmiotu umowy. Termin do usunięcia wad i usterek nie przedłuża terminu wykonania umowy.
- W przypadku stwierdzenia podczas odbioru wad nie nadających się do usunięcia lub nie usuniętych po wezwaniu Zamawiający może stosownie do swego wyboru:
- obniżyć wynagrodzenie proporcjonalnie do zakresu rzeczowego przedmiotu odbioru zawierającego wady, jeżeli wady te umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy,
- obniżyć wynagrodzenie o szacunkowy koszt usunięcia wad przez innego wykonawcę,
- żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi jeżeli wady znacznie utrudniają lub uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy,
- żądać wydłużenia okresu rękojmi i gwarancji,
- odstąpić od umowy.
- Zamawiający wyznacza terminy przeglądu wykonanego przedmiotu umowy po odbiorze końcowym robót w okresie gwarancji, a w razie stwierdzenia wad i usterek także termin ich usunięcia.
- Odbiór ostateczny zostanie przeprowadzony po upływie okresu gwarancyjnego określonego w umowie i będzie polegał na sprawdzeniu usunięcia wad stwierdzonych po odbiorze końcowym oraz wad powstałych i ujawnionych w okresie gwarancyjnym. Zamawiający wyznaczy także termin protokólarnego usunięcia tych wad.
- Wszystkie czynności związane z odbiorem robót wymagają formy pisemnej - protokołu podpisanego przez strony, pod rygorem nieważności.
- W przypadku nie ujawnienia się wad lub braków w trakcie czynności odbiorowych za datę zakończenia wykonywania przedmiotu umowy i wykonania zamówienia uznaje się datę zgłoszenia gotowości do odbioru, a w innym przypadku datę zakończenia czynności odbiorowych.
§ 3
OBOWIĄZKI STRON
- Świadczenie wymienionych usług Wykonawca przyjmuje jako profesjonalista i przyjmuje odpowiedzialność za szkody Wykonawcy spowodowane wyłącznie lub pośrednio wskutek nienależytego wykonania niniejszej umowy na zasadzie ryzyka.
- Do obowiązków Wykonawcy należy
-
wykonywanie przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie
z wymogami powszechnie obowiązującego prawa oraz wytycznymi Zamawiającego; - zawiadomienie Zamawiającego o wszelkich trudnościach związanych z prawidłowym wykonaniem zlecenia;
- Wykonawca oświadcza, że posiada wymagane prawem uprawnienia, a także niezbędne umiejętności, wiedzę, środki, sprzęt i doświadczenie do wykonania roboty będącej przedmiotem umowy i zobowiązuje się wykonać ją z należytą starannością;
-
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku
z wykonywanymi czynnościami, jak i z niewłaściwym wykonaniem przedmiotu umowy; - Koszty materiałów niezbędnych do wykonywania umowy oraz koszty dojazdów ponosi Wykonawca;
-
Do obowiązków Zamawiającego należy:
- Przekazanie niezbędnych danych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy w tym m.in. dokumentacji projektowej.
- Odbiór przedmiotu umowy;
- Terminowe uregulowanie płatności.
§ 4
WYNAGRODZENIE
- Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawcy należy się wynagrodzenie ryczałtowe brutto, zgodnie z ofertą z dnia ………………………... w kwocie: …………………..(słownie:…)
- Strony ustalają, że zapłata za realizację umowy będzie dokonana na podstawie faktury w terminie do 30 dni od dnia dostarczenia faktury do Zamawiającego, pod warunkiem dokonania końcowego bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust. 4.
- Za datę zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
- Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na okres …… m-cy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru.
- Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy, stwierdzone w toku czynności odbiorowych i powstałe w okresie gwarancyjnym.
- Wykonawca zapewnia:
- bezpłatne usuwanie ewentualnych wad uniemożliwiających eksploatację przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, a ujawnionych w okresie objętym gwarancją,
- czas naprawy zgłoszonych wad nie dłuższy niż 5 dni,
- czas reakcji na zgłoszenie nie dłużej niż 24 godziny z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
- Reklamacje składane będą na piśmie i przekazywane poprzez fax., lub drogą e-mailową.
- Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w przewidzianym terminie, Zamawiający może zlecić ich usunięcie lub nabyć towar wolny od wad od innych osób na koszt i ryzyko Wykonawcy.
- O wykryciu wady w okresie gwarancji Zamawiający jest obowiązany zawiadomić Wykonawcę na piśmie w terminie 45 dni od daty jej ujawnienia.
- Roszczenia z rękojmi Zamawiający zgłasza Wykonawcy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wykrycia wady.
- Wykonawca nie odpowiada w ramach gwarancji za uszkodzenia przedmiotu umowy jeżeli wykaże, że uszkodzenia te powstały z powodu niewłaściwej obsługi lub niewłaściwej eksploatacji przez Zamawiającego w tym uszkodzeń mechanicznych.
- Zamawiający może korzystać z uprawnień z rękojmi i gwarancji zamiennie, a skorzystanie z uprawnień z jednego tytułu nie wyłącza możliwości stosowania uprawnień z drugiego tytułu. Okresy gwarancji i rękojmi biegną równocześnie.
- Cesja wierzytelności Wykonawcy tytułem wynagrodzenia z niniejszej umowy na rzecz podmiotów trzecich jest możliwa wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego pod rygorem nieważności, po zabezpieczeniu wszystkich zasadnych roszczeń Zamawiającego, podwykonawców i dalszych podwykonawców, jeśli takie wystąpią.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość ustanowienia przez Wykonawcę cesji części wierzytelności tytułem wynagrodzenia należnej mu od Zamawiającego na rzecz podwykonawcy, z którym Wykonawca zawarł zaakceptowaną lub zgłoszoną umowę, do wysokości kwoty wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy. Ustanowienie cesji może nastąpić wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego pod rygorem nieważności.
- Cesja wierzytelności Wykonawcy tytułem wynagrodzenia z niniejszej umowy na rzecz podmiotów trzecich jest możliwa wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego pod rygorem nieważności, po zabezpieczeniu wszystkich zasadnych roszczeń Zamawiającego, podwykonawców i dalszych podwykonawców, jeśli takie wystąpią.
§ 5
KARY UMOWNE
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, gdy Zamawiający odstąpi lub rozwiąże umowę z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca lub gdy Wykonawca odstąpi lub rozwiąże umowę z przyczyn nie dotyczących Zamawiającego,
2) w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto za opóźnienie w wykonaniu umowy lub jej części przez Wykonawcę, za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia,
3) w wysokości 500 zł w każdym przypadku stwierdzenia nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę.
- W przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminu płatności naliczone zostaną odsetki ustawowe.
- Zamawiający ma prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.
-
Kary umowne wzajemnie się nie wykluczają i mogą być dochodzone łącznie
w związku z wystąpieniem każdej z przesłanek do ich naliczenia.
-
Zamawiający może potrącić należne kary umowne z wynagrodzenia Wykonawcy
w drodze jednostronnego oświadczenia woli.
- Kara pieniężna powinna być zapłacona przez Wykonawcę w terminie 3 dni od daty wystąpienia z żądaniem jej zapłaty, chyba że może zostać potrącona w trybie określonym w umowie. W takim przypadku prawo do potrącenia przysługuje Zamawiającemu przed doręczeniem Wykonawcy oświadczenia o naliczeniu kary umownej.
§ 6
ODSTĄPIENIE, ROZWIĄZANIE UMOWY
- Zamawiający może odstąpić od umowy, jeżeli:
- Wykonawca z własnej winy przerwał realizację przedmiotu umowy i nie realizuje jej przez okres dłuższy niż 14 dni.
- Wykonawca bez uzasadnionych przyczyn nie rozpoczął wykonywania przedmiotu umowy i nie kontynuuje jej pomimo dodatkowego wezwania Zamawiającego,
- Wykonawca realizuje przedmiot umowy nienależycie i niezgodnie z umową.
-
Z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający może odstąpić od umowy
w terminie 3 tygodni od dnia powzięcia wiadomości o tych przyczynach.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, zapłaci on Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości równej wartości zrealizowanego zgodnie z umową przedmiotu umowy po potrąceniu naliczonych kar umownych.
- W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
- Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
§ 7
PODWYKONAWCY
- Wykonawca może zlecić, niezależnie od treści oferty, wykonanie części robót lub usług podwykonawcom pod warunkiem, że dochowa trybu określonego niniejszą umową, a podwykonawcy posiadają kwalifikacje do ich wykonania i na warunkach określonych tą umową.
- Wykonawca zwraca się z wnioskiem do Zamawiającego o wyrażenie zgody na podwykonawcę, który będzie uczestniczył w realizacji przedmiotu umowy. Wraz
z wnioskiem Wykonawca przedstawia umowę lub jej projekt. Umowa lub projekt umowy pomiędzy Wykonawcą, a podwykonawcą powinien w szczególności zastrzegać spełnienie przez podwykonawcę wymagań związanych z gwarancją
i rękojmią oraz określać wynagrodzenie podwykonawcy mieszczące się
w wynagrodzeniu Wykonawcy.
- Umowa pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą powinna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Wykonawca zawierając umowy z podwykonawcami zapewni zamieszczenie w tych umowach klauzul zabezpieczających realizację wykonania umowy, co najmniej w takim zakresie jaki wynika z niniejszej umowy.
- Zamawiający może zażądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy. Zamawiający wyznacza termin na dostarczenie powyższych dokumentów, termin ten jednak nie może być krótszy niż 3 dni.
- Zamawiający żąda podpisania przez Wykonawcę, podwykonawcę i Zamawiającego umowy przelewu wierzytelności Wykonawcy wobec Zamawiającego na podwykonawcę o zapłatę wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy w części odpowiadającej wynagrodzeniu podwykonawcy ustalonemu w umowie, o której mowa w ust. 3, na wypadek powstania obowiązku zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia podwykonawcy w trybie art. 6471 § 5 Kc.
- Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania wniosku może zgłosić sprzeciw lub zastrzeżenia i żądać zmiany wskazanego podwykonawcy w trybie art. 6471 § 2 Kc.
- Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
- Sprzeciw Zmawiającego oznacza nie przyjęcie odpowiedzialności wobec podwykonawcy w trybie art. 6471 Kc.
- Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do podwykonawców, z którymi zawarł umowę.
- Po złożeniu faktury Zamawiającemu, Wykonawca wyszczególni wartość prac dotyczącą podwykonawców. Płatność należności na konto podwykonawcy Wykonawca powinien udokumentować Zamawiającemu przy składaniu następnej faktury wraz z oświadczeniem podwykonawców, że powyższa kwota wyczerpuje w całości ich roszczenia z tytułu wykonania danych robót.
- W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji robót Podwykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowie z Podwykonawcą.
- Jeżeli w terminie określonym w umowie z Podwykonawcą Wykonawca nie dokona w całości lub w części zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, a Podwykonawca zwróci się z żądaniem zapłaty tego wynagrodzenia bezpośrednio przez Zamawiającego na podstawie art. 647¹ § 5 Kc i udokumentuje zasadność takiego żądania fakturą zaakceptowaną przez Wykonawcę i dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiający zapłaci z wynagrodzenia Wykonawcy na rzecz Podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem jego żądania. Zapłacone podwykonawcy wynagrodzenie pomniejsza wynagrodzenie należne Wykonawcy. Zamawiający dokona potrącenia powyższej kwoty z kolejnej płatności przysługującej Wykonawcy.
- Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego i Wykonawcy.
- Wykonanie prac w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wykonanie obowiązków wynikających z umowy i obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców jak za własne.
§ 8
ZMIANY UMOWY
Zamawiający zgodnie przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:
- zmiany zakresu umowy, jeżeli te zmiany spowodują konieczność obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy;
- zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, jeśli zmiany te wpływają na zakres lub przedmiot umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,
- zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany obwiązującej stawki VAT;
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać przelewu wierzytelności wynikających z niniejszej umowy.
- Strony wyłączają możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy na podstawie art. 632 § 2 Kc.
-
Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego
o każdej zmianie adresu siedziby i o każdej innej zmianie w działalności mogącej mieć wpływ na realizację umowy. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku Wykonawcę będą obciążać ewentualne koszty mogące powstać wskutek zaniechania. Pisma doręczone na ostatni ze znanych adresów stron uznaje się za skutecznie doręczone. - Wszystkie spory związane z wykonaniem umowy będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla miejsca siedziby Zamawiającego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.
- Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
……………………………………………. ………………………………………..
PRZY KONTRASYGNACIE
……………………………………………..
Załącznik nr 3::
Szczegółowe specyfikacje techniczne