Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ Nr 1.
ZP.271.199.1.2019 Świeszyno, dnia 11 października 2019 r
ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ Nr 1.
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Budowa centrum aktywizacji wiejskiej”.
Na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej oraz dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): :
Pytanie nr 1
Zwracamy się z prośbą o zmianę SIWZ dot. wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy poprzez zmniejszenie wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy na 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (cena brutto).
Należy wskazać, że aktualna sytuacja na rynku usług budowlanych powoduje, że podmioty finansowe udzielające zabezpieczeń kontraktów Generalnym Wykonawcom, w ramach zamówień publicznych często odmawiają udzielenia tych zabezpieczeń, co stało się zjawiskiem powszechnym. Ma na to wpływ w szczególności ogólny wskaźnik rentowności inwestycji w ramach zamówień publicznych, ogólna bieżąca płynność finansowa firm z sektora usług budowlanych oraz wciąż wzrastające koszty prowadzenia takich inwestycji, przy w zasadzie nienegocjowanych stawkach wynagrodzeń oraz warunkach umowy ustalonych przez inwestorów zadań z sektora publicznego.
W związku z powyższym prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby,. Wprowadzenie powyższej zmiany umożliwi naszej firmie oraz innym wykonawcom udział w niniejszym postępowaniu.
odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający zmniejsza wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy do wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
Pytanie nr 2
Czy dopuszczają Państwo aby rozliczanie robót będzie się odbywało w częściach obejmujących co miesięczny okres rozliczeniowy w oparciu o wystawione faktury częściowe za elementy robót ujęte w harmonogramie rzeczowo – finansowym?
odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający nie wyraża zgody. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi fakturami częściowymi obejmującymi co najmniej 2-miesięczny okres rozliczeniowy za elementy robót ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ.
Pytanie nr 3
Ponadto zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu w projekcie umowy tj. w § 11
Pkt. 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu następujące kary umowne:
- za opóźnienie w zakończeniu wykonania przedmiotu umowy w stosunku do terminów ustalonych w umowie lub terminów wskazanych w harmonogramie w wysokości w wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego ryczałtowego brutto za każdy dzień opóźnienia, przy czym powyższe dotyczy także opóźnienia w wykonaniu robót budowlanych w stosunku do terminu określonego w § 3 ust 3 umowy za każdy dzień opóźnienia
na zapis o treści:
1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu następujące kary umowne:
- za opóźnienie w zakończeniu wykonania przedmiotu umowy w stosunku do terminów ustalonych w umowie lub terminów wskazanych w harmonogramie w wysokości w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego ryczałtowego brutto za każdy dzień opóźnienia, przy czym powyższe dotyczy także opóźnienia w wykonaniu robót budowlanych w stosunku do terminu określonego w § 3 ust 3 umowy za każdy dzień opóźnienia
odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie kary do 0,075 % wynagrodzenia umownego ryczałtowego brutto.
W związku z powyższym § 11 ust. 1 pkt. a projektu umowy otrzymuje brzemiennie:
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu następujące kary umowne:
- za opóźnienie w zakończeniu wykonania przedmiotu umowy w stosunku do terminów ustalonych w umowie lub terminów wskazanych w harmonogramie w wysokości w wysokości 0,075% wynagrodzenia umownego ryczałtowego brutto za każdy dzień opóźnienia, przy czym powyższe dotyczy także opóźnienia w wykonaniu robót budowlanych w stosunku do terminu określonego w § 3 ust 3 umowy za każdy dzień opóźnienia,
Pytanie nr 4
Ponadto zwracamy się z prośbą o udostępnienie przedmiarów w wersji edytowalnej.
odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający w załączeniu przedkłada przedmiary w wersji edytowalnej.
Pytanie nr 5
W SIWZ w Uwagach na str. 4 jest informacja o zakresie przedmiotu zamówienia, w którym nie wskazano budowy bieżni i trybun, jednak w projekcie i przedmiarach wyraźnie zaznaczono ich wykonanie. Proszę o jednoznaczne określenie czy do zakresu przedmiotu zamówienia należy ujmować wykonanie bieżni, trybun oraz skoczni w dal o nawierzchni poliuretanowej.
odpowiedź na pytanie nr 5:
Zgodnie z zapisami SIWZ w zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzi wykonanie bieżni, trybun oraz skoczni w dal o nawierzchni poliuretanowej.
Pytanie nr 6
Branża budowlana:
- Proszę o wyjaśnienie rozbieżności rodzajów tynków wewnętrznych - czy mają być to tynki gipsowe czy cementowo – wapienne – rozbieżności pomiędzy opisem zamówienia a opisem na przekroju A-A.
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zgodnie z opisem pkt. 11.13 należy wykonać tynki gładkie, cementowo – wapienne.
Pytanie nr 7
Branża budowlana:
- Proszę o wyjaśnienie sposobu wykonania obudowy stropu. Na przekroju A-A i B-B istnieje obudowa z płyt g-k 2*12,5 mm oraz dodatkowo sufit podwieszany – brak w przedmiarach. Dodatkowo w opisie zamówienia występuje sufit z desek struganych gr. 15 mm.
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Zgodnie z przekrojami w pomieszczeniu nr 2 obudowa powinna być wykonana z płyt k-g., natomiast w pozostałych pomieszczeniach należy wykonać sufit podwieszany, wykończenie dachu na zewnątrz powinna stanowić podbitka z desek (zgodnie z opisem pkt. 11.18 zamieszczonym w ogłoszeniu o zamówieniu w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18.)
Pytanie nr 8
Branża budowlana:
- Proszę o jednoznaczne wyjaśnienie rodzaju nawierzchni na miejscach parkingowych, tarasie i opasce wokół budynku. Istnieją rozbieżności w opisie, projekcie – raz występuje kostka typu polbruk, raz kraty trawnikowe wypełnione kruszywem oraz płyty chodnikowe.
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zgodnie z opisem oraz rysunkiem nr 2 „Zagospodarowanie terenu -Układ drogowy”
1. parkingi - nawierzchnia wzmocniona kratą trawnikową gr.50mm wypełnionej mieszanką 50% piasku, 30% żyznej gleby, 20% kompostu gr. 5cm
2. chodniki przy projektowanym budynku oraz taras – zgodnie z opisem pkt 4.2. zamieszczonym w ogłoszeniu o zamówieniu w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18. - płytki betonowe chodnikowe gr. 5cm
3. ciągi piesze - zgodnie z opisem pkt 4.3. zamieszczonym w ogłoszeniu o zamówieniu w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18. - kostka betonowa gr. 8 cm w kolorze szarym
4. opaska dookoła budynku - zgodnie z pkt. 11.18 opisu zamieszczonego w ogłoszeniu
o zamówieniu w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18., z płyt chodnikowych szer. 50cm na podsypce piaskowej, ze spadkiem od budynku 2 %;
Pytanie nr 9
Branża budowlana:
- Proszę o wyjaśnienie czy w zakres zadania wchodzi wykonanie osłony śmietnikowej widocznej na projekcie pod numerem 10.
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Tak, w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie osłony śmietnikowej.
Pytanie nr 10
Branża budowlana:
- Proszę o jednoznaczne określenie typu parapetów zewnętrznych – blaszane czy z płytek klinkierowych.
Odpowiedź na pytanie nr 10:
Zgodnie z pkt 11.12 opisu technicznego zamieszczonego w ogłoszeniu o zamówieniu
w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18, parapety zewnętrzne powinny być wykonane z blachy tytanowo-cynkowej gr.0,6mm.
Pytanie nr 11
Branża budowlana:
- Proszę o wyjaśnienie czy pod planowaną siłownią i placem zabaw należy wykonać nawierzchnię z płytek elastycznych EP45.
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Pod planowaną siłownią należy wykonać nawierzchnię trawiastą, a pod placem zabaw nawierzchnię piaszczystą zgodnie z opisem technicznym zamieszczonym w ogłoszeniu
o zamówieniu w załączniku nr 1: Dokumentacja Projektowa/ PROJ.WYK./ BR.BUDOWLANA/ BUDYNEK/ OPIS 30.01.18.
Pytanie nr 12
Branża budowlana:
- Proszę o wyjaśnienie czy rodzaje i obmiary robót w przypadku rozbieżności ze stanem faktycznym należy skorygować we własnym zakresie – zaniżona ilość posadzek z płytek, ilość tynków wewnętrznych, ilość m2 elewacji, ilość izolacji dachu z wełny, brak ołacenia dachu, brak folii paroizolacyjnej i paroprzepuszczalnej, brak docieplenia posadzki na gruncie, brak docieplenia fundamentów z płyt styropianowych XPS, brak wyłazu dachowego, schodów drewnianych w kasecie, płotków przeciwśniegowych, brak wycieraczek zewnętrznych.
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Tak, Zamawiający potwierdza. Zgodnie z zapisami SIWZ przedmiar udostępniony przez Zamawiającego stanowi materiał wyłącznie poglądowy i pomocniczy. Przedmiar ma umożliwić oferentom ocenę zakresu zamówienia, jednak podstawą dla szacowania ceny ofertowej jest dokumentacja projektowa uzupełniana o zapisy SIWZ. Kalkulacja ceny ofertowej musi stanowić podstawę do ceny ryczałtowej za wykonanie zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową przy założeniu, iż możliwość zmiany wynagrodzenia ryczałtowego została przez strony wyłączona. Ryczałtowy charakter wynagrodzenia przesądza o tym, iż Wykonawca musi uwzględnić w nim wszystkie koszty wykonania robót. Wobec powyższego Wykonawca może skorygować oraz dopisać kolejne pozycje.
Pytanie nr 13
Branża budowlana:
- Proszę o uzupełnienie szczegółu pochwytu dla osób niepełnosprawnych przy wejściu
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Pochwyt dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do budynku nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia.
Pytanie nr 14
Projekt budowlany przewiduje montaż kotła na paliwo stałe o mocy 24kW
- Jakie paliwo będzie spalane w kotle?
- Czy zamawiający dopuszcza montaż kotła z zasobnikiem na pellet lub ekogroszek?
- Jeżeli kocioł ma być na drewno lub węgiel tz. zasypowy to czy zamawiający przewiduje montaż zbiornika akumulacji ciepła aby kocioł uzyskał 5 klasę spawalności?
Odpowiedź na pytanie nr 14:
1), 2) W ramach zamówienia należy zamontować kocioł z zasobnikiem na ekogroszek.
3) Nie dotyczy.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):
- W treści pkt. 3.2 str. 3 Roz. I SIWZ
skreśla się zapis:
„ – placu zabaw (nawierzchnia z płytek elastycznych EP45, urządzenia zgodnie
z zestawieniem wyposażenia)”
w zamian wprowadza się zapis:
„ – placu zabaw (nawierzchnia piaskowa, urządzenia zgodnie z zestawieniem wyposażenia)”
Na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), Zamawiający przedłuża termin składania ofert
w przedmiotowym postępowaniu.
Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 17.10.2019 r. godz. 12:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.10.2019r. godz. 12:15.
Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.
Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów oraz wadium.
Wójt
/-/
Ewa Korczak
Załączniki: