Odpowiedzi na pytania do SIWZ oraz przedłużenie terminu składania ofert.

ZP.271.73.1.2019.EJ                                                Świeszyno,  dnia 18 kwietnia 2019 r.

 

 

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie zapytania ofertowego na:

„Wykonanie dokumentacji projektowej rekultywacji zbiornika wodnego
w miejscowości Kurozwęcz
”.

 

 

 

Zamawiający – Gmina Świeszyno udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej:

 

 

  1. Prosimy o wyjaśnienie, co warunkowało przyjęcie zadania jako „rekultywacji”. Czy zamawiający ma na myśli „rekultywację” w rozumieniu ustawy z dnia 3 lutego 1995 r.
    o ochronie gruntów rolnych i leśnych?

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający określając przedmiot zamówienia jako rekultywacja zakładał poprawę stanu ekosystemu wodnego, w szczególności konieczność poprawy wartości użytkowych terenu
i jego urządzenie.

 

  1. Prosimy o informację, co było przyczyną degradacji przedmiotowego zbiornika (np. pozyskiwanie ziemi, działalność kopalni itp.) oraz w jaki sposób teren użytkowany był przed degradacją.

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Prawdopodobną przyczyną degradacji zbiornika jest eutrofizacja.

 

  1. Prosimy o informację, czy zbiornik jest lub kiedykolwiek był zasilany wodami deszczowymi, ściekami sanitarnymi, bądź wodami popłucznymi ze stacji uzdatniania wody? Czy do zbiornika doprowadzone są wyloty kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, które mogą lub mogły mieć wpływ na jakość wód w zbiorniku i które powodowałyby prawdopodobieństwo zanieczyszczenia. Prosimy o udzielenie informacji w przedmiotowym zakresie, jak również udostepnienie obowiązujących pozwoleń, decyzji i dokumentów.

Powyższe ma znaczenie w celu rozróżnienia kierunku postępowania wynikającego z przepisów ustawy z dnia 3 lutego  1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, czy ma zastosowanie art. 22 lub czy należy stosować przepisy wskazane w art. 22a ww. ustawy.

 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Zamawiający nie posiada wiedzy na temat wód którymi zasilany jest zbiornik.

 

  1. Czy Zamawiający posiada informację, czy do przedmiotowego zbiornika ciążą układy melioracyjne lub zbiornik jest elementem układu oraz czy teren w sąsiedztwie zbiornika jest zmeliorowany?

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Zamawiający nie posiada takich informacji.

  1. Prosimy o wskazanie rodzaju użytku / użytków na terenie działki inwestycyjnej.

 

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Zurbanizowane tereny niezabudowane lub w trakcie zabudowy – 0,01 ha, Grunty przeznaczone pod budowę dróg publicznych lub linii kolejowych – 0,05 ha, Nieużytki - 1,64 ha.

 

  1. Prosimy o informację, czy realizacji inwestycji wymaga przeprowadzania procedury odrolnienia wskazanej w ustawie z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Zamawiający informuje, że w jego ocenie realizacja inwestycji nie wymaga odrolnienia.

 

  1. Prosimy o informację, czy teren inwestycji objęty jest Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego? Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie ww. dokumentu lub wyrysu i wypisu dla przedmiotowego obszaru.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Zamawiający informuje, że teren inwestycyjny nie jest objęty Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego.

 

  1. Czy w ramach inwestycji planowana jest wycinka drzew lub krzewów?

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Zamawiający nie planuje wycinki drzew lub krzewów

 

  1. W aspekcie Rozporządzenia w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71), dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prosimy o informację o docelowej głębokości projektowanego zbiornika wodnego.

 

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Projekt powinien przewidywać wykonanie zbiornika nie wymagającego uzyskania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

  1. Prosimy o wskazanie planowanej docelowej funkcji zbiornika – czy ma pełnić jedynie funkcję estetyczną, czy również jakieś funkcje techniczne? 

 

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Zbiornik ma pełnić funkcję estetyczną i rekreacyjną.

 

  1. Czy Zamawiający poza elementami zagospodarowania wskazanymi w zapytaniu ofertowym, przewiduje wykonanie urządzeń wodnych takich jak np. pomosty?

 

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Zamawiający nie przewiduje wykonania urządzeń wodnych poza elementami zagospodarowania wskazanymi w zapytaniu ofertowym.

 

  1.  Czy zbiornik zlokalizowany na działce nr 10  posiada połączenie (przepust/rurociąg pod drogą na dz. nr 33/2) ze zbiornikami/ terenami podmokłymi zlokalizowanymi na działach nr  8/3, 43/42 i 43/43?

 

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Zamawiający nie posiada takiej wiedzy.

 

  1. W jaki sposób należy zagospodarować wykopany urobek?

 

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Wykonawca robót musi zagospodarować wykopany urobek we własnym zakresie.

 

  1. Czy Zamawiający w ramach przedmiotowego zadania zakłada wykonanie badań jakości wody, badań jakości wydobytego urobku i jego przydatności w aspekcie wykorzystania do wbudowania – jako materiału budowlanego?

 

Odpowiedź na pytanie nr 14:

Zamawiający zakłada wykonanie podstawowych badań wody na zawartość biogenów.

 

  1. Czy Zamawiający posiada waloryzację przyrodniczą obejmującą teren inwestycji?

 

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Zamawiający posiada waloryzację przyrodniczą gminy Świeszyno z 2002 roku.

 

  1. W związku z zaewidencjonowanymi informacjami w publikacjach geoprzestrzennych dotyczących lokalizacji na terenie miejscowości Kurozwęcz oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie: skupisk składowisk surowców rolniczych, punktów oznaczonych jako zanieczyszczone wody podziemne, emitorów przemysłowych (źródeł o niskiej emisji gazów i pyłów) prosimy o udostępnienie informacji, decyzji oraz innych dokumentów, na podstawie których ww. obiekty funkcjonują lub funkcjonowały, a także danych z monitoringu oraz jakichkolwiek informacji o ww. obiektach pozwalających na skorelowanie ich działania
    z celem zamierzenia.

Ponadto, z uwagi na lokalizację inwestycji w bliskim sąsiedztwie ujęcia wód podziemnych
i stacji uzdatniania wody (informacja z publikacji danych geoprzestrzennych), prosimy
o informację, czy wody popłuczne z ww. stacji odprowadzane są do zbiornika (z ww. świadczy, że tak), który jest przedmiotem zamówienia, oraz o udostępnienie decyzji oraz pozwoleń na pobór wód i zrzut ścieków, a także informacji o zakresie leja depresji oraz informacji o ustanowionych strefach ochrony bezpośredniej i pośredniej ujęcia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Zamawiający nie posiada informacji i nie jest w posiadaniu dokumentacji, o których mowa
w pytaniu.

 

  1. W opinii naszego biura, realizacja przedmiotowej inwestycji wiąże się z koniecznością uzyskania co najmniej takich decyzji jak: decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzja o pozwoleniu wodnoprawnym, decyzja o pozwoleniu na budowę. Ewentualna kwalifikacja przedsięwzięcia, jako mogącego znacząco oddziaływać na środowisko, stwarza konieczność uzyskania także decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

W związku z powyższym, czy Wykonawca powinien skalkulować w cenie zamówienia koszty związane z ewentualną koniecznością wykonania Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia oraz uzyskania decyzji środowiskowej.

Czy w takim przypadku Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu, który w wariancie konieczności uzyskania wszystkich wskazanych ww. decyzji oraz przy uwzględnieniu terminów administracyjnych przewidzianych ustawą KPA, może okazać się niewystarczający.

 

Odpowiedź na pytanie nr 17:

W nawiązaniu do odpowiedzi na pytanie nr 9, Wykonawca nie musi uwzględniać w cenie zamówienia kosztów związanych z ewentualną koniecznością sporządzenia dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej w szczególności Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.

Zamawiający nie przewiduje przedłużenia terminu wykonania zamówienia.

 

W związku z udzielonymi wyjaśnieniami Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 23.04.2019 r. godz. 12.00.

Miejsce składania ofert pozostaje bez zmian

 

 

Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część zapytania ofertowego i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów.

 

 

                                                                                                               Wójt
                                                                                                                /-/
                                                                                                          Ewa Korczak

Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2019-04-18 13:18:49)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2019-04-18 13:21:34)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki