Zapytanie ofertowe.

 

RIG.271.202 .2018                                                             Świeszyno, dnia 11.10.2018 r.

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

  1. Zamawiający  Gmina Świeszyno, Świeszyno 71,  76-024 Świeszyno na podstawie art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) oraz w oparciu o Zarządzenie nr 199/VII/2016 Wójta Gminy Świeszyno z dnia 1 kwietnia 2016r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro, obowiązujący w Urzędzie Gminy Świeszyno, zaprasza do złożenia oferty na:

"Kompleksową obsługę bankową budżetu Gminy Świeszyno oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.12.2018 r. do 30.11.2021 r."

 

  1. Określenie przedmiotu zapytania ofertowego:

Przedmiotem zapytania ofertowego jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Świeszyno oraz jednostek organizacyjnych Gminy Świeszyno.

Zakres zamówienia obejmuje:

  1. Wykonanie bankowej obsługi budżetu Gminy Świeszyno oraz rachunków jednostek organizacyjnych, polegającej na :

2.1.1. Otwieraniu i prowadzeniu rachunków bieżących Gminy Świeszyno, rachunków jednostek organizacyjnych oraz wydawanie zaświadczeń o prowadzonych rachunkach,

2.1.2. Otwieraniu i prowadzeniu rachunków pomocniczych Gminy Świeszyno, rachunków jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami wydawanymi przez poszczególne jednostki oraz wydawanie zaświadczeń o prowadzonych rachunkach,

2.1.3. Lokowaniu wolnych środków pieniężnych na lokatach krótko i długoterminowych,

  1. Prowadzenie automatycznego transferu środków zgromadzonych na rachunku bieżącym budżetu Gminy na dedykowany rachunek lokaty overnight,

2.1.4. Realizacja zleceń płatniczych – przelewów przekazywanych w formie elektronicznej i papierowej,

2.1.5. Przenoszeniu na rachunek bieżący budżetu Gminy Świeszyno dochodów z tytułu naliczonych odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach lokat krótko i długoterminowych,

2.1.6. Wydawanie blankietów czeków gotówkowych.

  1. Zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej:

2.2.1. Instalacja systemu,

2.2.2. Obsługa systemu przez cały okres trwania bankowej obsługi budżetu Gminy Świeszyno i jednostek organizacyjnych Gminy,

2.2.3. Przeszkolenie wskazanych pracowników.

 

  1. Termin realizacji

Przedmiot zamówienia należy realizować w terminie od 01 grudnia 2018 r. do 30 listopada 2021r., przy czym dzień 01 grudnia 2018r jest dniem sprawnej obsługi Urzędu Gminy Świeszyno oraz wszystkich wymienionych w zapytaniu jednostek organizacyjnych. Przygotowania do sprawnej obsługi od dnia 1 grudnia 2018r wykonawca zacznie już w listopadzie 2018r. w miarę potrzeb.

 

  1. Dodatkowe informacje mogące mieć wpływ na przedstawioną ofertę:
    1. Wykaz jednostek organizacyjnych:

4.1.1. Budżet JST - Organ,

4.1.2. Urząd Gminy w Świeszynie,

4.1.3. Szkoła Podstawowa w Dunowie,

4.1.4. Szkoła Podstawowa im Wisławy Szymborskiej w Konikowie,

4.1.5. Szkoła Podstawowa im. kpt. pil. S. Bartosika w Zegrzu Pomorskim

4.1.6. Szkoła Podstawowa im. 27 Wołyńskiej Dywizji Piechoty Armii Krajowej w Świeszynie,

4.1.7. Przedszkole Gminne w Świeszynie,

4.1.8. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niedalinie,

4.1.9. Zespół Oświaty Samorządowej w Świeszynie.

  1. Ilość prowadzonych rachunków bankowych w tym: dla Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych - około 35 rachunków.

 

  1. Warunki dodatkowe: we wszystkich jednostkach obsługa rachunków prowadzona jest za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

 

  1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się w sprawach związanych z przedmiotowym zapytaniem ofertowym jest:

- w sprawach proceduralnych Ewa Jacewicz, tel. 94 31 60 147, e-mail: e.jacewicz@swieszyno.pl

- w sprawach merytorycznych Kamila Kołodziej, tel. 94 31 60 132, e-mail: k.kolodziej@swieszyno.pl

 

  1. Warunki udziału w zapytaniu ofertowym:
    1. W zapytaniu ofertowym mogą wziąć udział Oferenci, którzy:

7.1.1. są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami praw;

7.1.2. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

7.1.3. dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania przedmiotu zapytania ofertowego;

7.1.4. są bankiem;

7.1.5. znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej realizację złożonej oferty;

7.1.6. nie znajdują się w trakcie postępowania upadłościowego, w stanie upadłości lub likwidacji.

 

  1. Miejsce  i termin złożenia ofert.

Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Gminy w Świeszynie, Świeszyno 71,
76-024 Świeszyno w terminie do 19 października 2018 r. do godziny 12:00.

Dopuszcza się złożenie oferty:

  • osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,

76-024 Świeszyno, Biuro Obsługi Interesanta parter.

  • pocztą na adres; Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,

76-024 Świeszyno

 

Oferty należy złożyć w kopercie opisanej w następujący sposób:

"Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Świeszyno oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.12.2018 do 30.11.2021".

 

W przypadku braku jasnego oznaczenia list może zostać potraktowany jak zwykła poczta i otwarty wraz z pocztą przychodzącą danego dnia oraz może zostać dostarczony do osoby merytorycznej po terminie otwarcia. W takim przypadku oferta traktowana jest jak oferta złożona po terminie i nie podlega ocenie.

UWAGA:

Propozycje cenowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane podczas oceny.

 

  1. Szczegółowa zawartość ofert:
    1. Do oferty należy załączyć :
  1. Formularz Ofertowy zgodny z treścią wskazaną w załączniku 1 do niniejszego zapytania ofertowego;
  2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 2;
  3. Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem niniejszego zapytania ofertowe zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2017r. poz.11876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art.178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ww. ustawy;
  4. Niezbędne pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta. Wymóg przedstawienia pełnomocnictw dotyczy sytuacji, w których oferta jest podpisana przez osobę (osoby) inną niż ujawnione we właściwym rejestrze sądowym jako uprawnioną do reprezentacji Oferenta;
  5. Projekt umowy, z uwzględnieniem zapisów zamawiającego podanych w pkt. 11.
    1. Wykonawca może złożyć  tylko jedną ofertę.
    2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, o treści zawartej w niniejszym zapytaniu ofertowym.
    3. Wykonawca może złożyć ofertę na własnych formularzach, których treść i układ graficzny musi być zgodny z formularzami załączonymi do zapytania ofertowego.
    4. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany winny być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą ofertę oraz zapisaną datą naniesienia zmiany.
    5. Ofertę należy złożyć w oznakowanej kopercie w terminie wskazanym w zapytaniu ofertowym (termin oznacza dzień i godzinę wskazaną w zapytaniu).
    6. Wszystkie dokumenty, oświadczenia i projekt umowy winny być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta, bądź przez niego upoważnionego przedstawiciela. Dokumenty przedstawione w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta lub osobę przez niego upoważnioną.
    7. Całość przedmiotu zamówienia musi być wykonywana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, powszechnie obowiązującymi zaleceniami, zasadami i wytycznymi w tym zakresie.
    8. Rozliczenie następuje tylko w PLN.
    9. Termin związania ofertą – 30 dni.

 

  1. Kryteria oceny ofert i rozstrzygnięcie konkursu.

Cena  -  waga  60%  (max. 60 pkt.)

Oprocentowanie-  waga  40%  (max. 40 pkt.)

Max. suma punktów do osiągnięcia 100 pkt.

 

  1. Kryterium cena  - wyliczone jako suma poniżej określonych usług bankowych, którym zostały przypisane wagi i maksymalne ilości punktów - P1.

Lp.

Zakres usług

Waga / maksymalna ilość punktów

(P1)

Opłaty i prowizje (wyrażone w złotych)

 

1

Otwarcie rachunku bankowego

20% -20 pkt.

1.1

Opłata za otwarcie rachunku bieżącego

10% - 10 pkt.

1.2

Opłata za otwarcie rachunku pomocniczego

10% - 10 pkt.

2

Za miesięczne prowadzenie rachunku bankowego           

20% - 20 pkt.

2.1

Opłata miesięczna za prowadzenie rachunku bieżącego

10% - 10 pkt.

2.2

Opłata miesięczna za prowadzenie rachunku pomocniczego

10% - 10 pkt.

3

Realizacja przelewów na rachunki w innych bankach      

11% - 11 pkt.

4

Za wpłaty gotówkowe na rachunki bankowe prowadzone na rzecz Gminy i jednostek organizacyjnych

2% - 2 pkt.

5

Za wypłaty gotówkowe z rachunków bankowych prowadzonych na rzecz Gminy i jednostek organizacyjnych

2% - 2 pkt.

6

Opłata za wydanie książeczki czeków gotówkowych

1% - 1 pkt.

7

Opłata za system bankowości elektronicznej                    

4%-4 pkt.

7.1

za instalację programu

1% - 1 pkt.

7.2

abonament miesięczny

1% - 1 pkt.

7.3

za przeszkoleniem pracowników

1% - 1 pkt.

7.4

za konserwację i serwis w czasie trwania umowy

1% - 1 pkt.

Razem liczba punktów - (P1)

60% - 60 pkt.

 

 

Oferty będą podlegały ocenie, która zostanie określona według następującego wzoru:

 

 

             cena najniższa spośród badanych ofert

ilość uzyskanych pkt. =_________________________________________________ x 100  x  waga

cena badanej oferty

 

gdzie:
Wynik działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku (wg zasady wartości równe lub wyższe od 5 w górę, niższe - w dół.

 

Po zsumowaniu uzyskanych punktów z danego zakresu usług w kryterium cena można uzyskać max. 60 pkt.

 

  1. Kryterium oprocentowanie środków na rachunkach bankowych   - liczone jako suma poniżej określonych usług bankowych, którym zostały przypisane wagi i maksymalne ilości punktów – P2.

Lp.

Zakres usług

Waga / maksymalna ilość punktów

1

Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bankowych (stawka WIBID O/N*współczynnik, wyrażone w procentach)

15% - 15 pkt.

2

Oprocentowanie lokat OVERNIGHT (stawka WIBID O/N* współczynnik, wyrażone w procentach)

15% - 15 pkt.

3

Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym (stawka WIBOR 1M plus marża, wyrażone w procentach)

10% - 10 pkt.

Razem liczba punktów - (P2)

40% - 40 pkt.

 

 

Oferty będą podlegały ocenie, która zostanie określona według następującego wzoru:

                                                                oprocentowanie badanej oferty

ilość uzyskanych pkt. =               _________________________________________________        x  waga

                   najwyższe oprocentowanie z pośród badanych ofert

 

Po zsumowaniu uzyskanych punktów z danego zakresu usług w kryterium cena można uzyskać max. 40 pkt.

 

Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów łącznie w oparciu o powyższe kryteria oceny ofert

  1. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą sumą punktów z dwóch kryteriów (P) zostanie obliczona wg wzoru:

 

P = P1 + P2

gdzie:

P1  -        liczba punktów obliczona dla oferty w kryterium cena

P2  -        liczba punktów obliczona dla oferty w kryterium oprocentowanie

     Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca to 100 punktów.

  1. Informacja o wyniku zapytania ofertowego zostanie przekazana elektronicznie wszystkim uczestnikom.

 

  1. Istotne postanowienia umowy.
    1. Bank przyjmuje na siebie odpowiedzialność za następstwa i szkody wynikłe z realizacji utraconych czeków i blankietów czekowych w przypadku dokonania zastrzeżenia w oddziale prowadzącym rachunek – od chwili przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego.
    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku, gdy usługi bankowe będące przedmiotem umowy nie są świadczone w sposób należyty. Zamawiającemu przysługuje w takim przypadku prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy oraz prawo naliczenia kar umownych w wysokości 10 000,00zł brutto.
    3. W ramach zmian istotnych do umowy strony przewidują możliwość wprowadzenia następujących zmian:
  • obniżenie opłat oraz oprocentowania kredytu, zwiększenie oprocentowania  na rachunku bieżącym w odniesieniu do wskaźników i cen zawartych w ofercie z dnia ……..
  • wysokość kredytu w rachunku bieżącym w zależności od uchwały budżetowej;
  • inne zmiany, których zamawiający nie mógł przewidzieć w dniu ogłaszania postępowania, a wprowadzenie ich jest korzystne dla zamawiającego;
  • wprowadzenie do umowy dodatkowych usług, wynikających z poszerzającego się wachlarza usług bankowych, jeżeli korzystanie z nich przyniesie zamawiającemu korzyści i ułatwi właściwą realizacje zapisów przedmiotowej umowy;
  • wprowadzenie dodatkowych stanowisk lub ograniczenie istniejących stanowisk dla obsługi elektronicznej;
  • zmiany zakresu obowiązków Wykonawcy w związku z nałożeniem na zamawiającego dodatkowych zadań lub wprowadzeniem zmian organizacyjnych.
    1. Wszystkie spory związane z wykonaniem umowy będzie rozstrzygał sąd właściwy dla miejsca siedziby Zamawiającego.
    2. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach.

 

  1. . Informacje dodatkowe:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zapytania ofertowego na każdym jego etapie bez podania przyczyny.

 

  1. Klauzula informacyjna.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

1) Gmina Świeszyno - Urząd Gminy, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno będąca administratorem danych osobowych przetwarza dane osobowe dla celów ogłoszenia, przeprowadzenia i realizacji zamówienia publicznego;

2) W każdej sprawie dotyczącej Państwa danych osobowych można się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych  za pośrednictwem adresu e-mail: iod@swieszyno.pl

3) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1 lit. c) RODO. Oznacza to, że Pani/Pane dane są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych;

4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych  mogą być  jedynie podmiotom mające podstawę prawną otrzymania takich informacji oraz osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;

5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;

6) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do tych danych i ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa;

7) Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;

8) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, a także informuję, iż dane nie są przekazywane do państw trzecich.

 

                                                                                                   Wójt

                                                                                                   /-/ Ewa Korczak

 

Załączniki:

Zapytanie ofertowe w wersji edytowalnej wraz z załącznikami od nr 1 do nr 2.

Zapytanie ofertowe w wersji pdf wraz z załącznikami od nr 1 do nr 2.

Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2018-10-11 13:30:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2018-10-12 14:13:53)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki