Odpowiedzi na pytania.
RIG.271.179.1.2017 Świeszyno, dnia 17 listopada 2017r
Wykonawcy biorący udział w postepowaniu
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie zapytania ofertowego na:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świeszyno”
Działając na podstawie art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) oraz w oparciu o Zarządzenie nr 199/VII/2016 Wójta Gminy Świeszyno z dnia 1 kwietnia 2016r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro, obowiązujący w Urzędzie Gminy Świeszyno, Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania zadane przez Wykonawców:
Pytanie nr 1: Wykonawca prosi o obniżenie limitu dla klauzul: Klauzula automatycznego pokrycia w sprzęcie elektronicznym i Klauzula automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu z Limit odpowiedzialności dla niniejszej klauzuli wynosi 30% łącznej sumy ubezpieczenia przyjęte na Limit odpowiedzialności dla niniejszej klauzuli wynosi 20% łącznej sumy ubezpieczenia przyjęte.
Odpowiedz: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 2: Wykonawca prosi o zmianę w klauzuli - likwidacyjnej dotycząca środków trwałych -zapisu: W przypadku nie odtwarzania środka trwałego wypłata odszkodowania nastąpi na podstawie protokołu szkody i kosztorysu do wysokości sumy ubezpieczenia danego środka trwałego. Odszkodowanie wypłacane jest w pełnej wysokości obejmującej koszt naprawy, wymiany, nabycia lub odbudowy z uwzględnieniem kosztów montażu, demontażu, transportu, ceł i innych opłat. W przypadku nie odtwarzania środka trwałego wypłata odszkodowania nastąpi do wartości rzeczywistej środka trwałego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 3: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że Klauzula szybkiej likwidacji szkód dotyczy szkody o wartości nie przekraczającej 10 000 zł.
Odpowiedź: Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie nr 4: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że Klauzula warunków i taryf nie ma zastosowania dla ubezpieczeń OC.
Odpowiedź: Zamawiający informuję, że Klauzula warunków i taryf ma zastosowanie do ubezpieczeń OC w zakresie wyszczególnionym w programie ubezpieczenia.
Pytanie nr 5: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że Klauzula awarii instalacji lub urządzeń technologicznych dotyczy instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania wchodzących w skład budynków.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, jednakże zaznacza, że zgodnie z zapisami klauzuli „[…] Ubezpieczyciel pokryje szkody w instalacjach lub urządzeniach wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania oraz innych urządzeniach technologicznych przesyłających media w postaci płynnej, należących do Ubezpieczonego oraz znajdujących się w obrębie lokalizacji objętej ochroną […]”.
Pytanie nr 6: Wykonawca prosi o wprowadzenie limitu 50 000 zł na jeden i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia dla Klauzuli zmian w odbudowie.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 7: Wykonawca prosi o wprowadzenie dla budynków nieużytkowanych zakresu ochrony FLEXA, proszę o wskazanie obiektów nieużytkowanych i podanie ich wartości.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody. Wszelkie dane dotyczące obiektów zostały zamieszczone w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego - tabela nr 2.
Pytanie nr 8: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że do ubezpieczenia nie zgłoszono obiektów złym stanie technicznym, przeznaczonych do rozbiórki.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że do ubezpieczenia nie zgłoszono obiektów
w złym stanie technicznym, zgłoszonych do rozbiórki.
Pytanie nr 9: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia są w należytym stanie technicznym, na bieżąco konserwowane i posiadają wszystkie przeglądy wymagane przepisami prawa.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że wszystkie budynki administrowane przez Gminę, zgłoszone do ubezpieczenia są w należytym stanie technicznym, są na bieżąco konserwowane i są wykonywane wymagane przepisami prawa przeglądy.
Pytanie nr 10: Wykonawca prosi o Jaki jest wiek maszyn zgłoszonych do ubezpieczenia w ramach Klauzula szkód mechanicznych i jaka jest wartość najdroższej maszyny.
Odpowiedź: Dane dotyczące maszyn zostały zamieszczone w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego - tabela nr 5.
Pytanie nr 11: Wykonawca prosi o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w klauzuli katastrofy budowlanej w wysokości 10% wartości szkody nie mniej niż 1 000 zł.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 12: Wykonawca prosi o wykreślenie w Klauzuli ubezpieczenia prac budowlano-montażowych robót, na które zgodnie z prawem budowlanym wymagane jest pozwolenie na budowę oraz szkód powstałych wskutek zalania w związku z naruszeniem bądź usunięciem pokrycia dachu - z limitem odpowiedzialności do 20% sumy ubezpieczenia określonej w umowie ubezpieczenia, nie więcej niż 100 000,00 zł.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 13: Wykonawca prosi o dokładny opis budynków/ budowli/ terenu składowania/ rodzaju zabezpieczeń - Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że usługa prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych jest wykonywana przez podmiot zewnętrzny.
Pytanie nr 14: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że w sprawach nie uregulowanych w SIWZ będą miały zastosowanie owu i postanowienia dodatkowego Wykonawcy wraz ze złożoną ofertą.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że „[…] w kwestiach nieuregulowanych w programie ubezpieczenia zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU. […]”.
Pytanie nr 15: Wykonawca prosi o informację, w jakim stanie są drogi w zarządzie Gminy i jak często Zamawiający dokonuje przeglądu stanu dróg, kto zajmuje się naprawą i konserwacją.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że drogi będące w zarządzie gminy są w stanie zadowalającym, są na bieżąco naprawiane i konserwowane. Naprawy dokonywane są przez pracowników Referatu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Wykonawców wybieranych w postępowaniach przetargowych. Przeglądy stanu dróg dokonywane są raz
w roku.
Pytanie nr 16: Wykonawca prosi o informację Kto jest odpowiedzialny w Gminie za dostawę wody, w jaki sposób i jak często woda jest kontrolowana. Jakie są możliwości skażenia ujęć.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że dostarczaniem wody zajmuje się Urząd Gminy poprzez Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Woda badana jest zgodnie z harmonogramem ustalonym i zaakceptowanym przez Sanepid w Koszalinie. Częstotliwość wykonywanych badań wody, uzależniona jest od ilości pobieranej wody z ujęcia i jej wyników. W chwili obecnej nie posiadamy informacji o możliwości skażenia wody.
Pytanie nr 17: Wykonawca prosi o wprowadzenie dla ryzyka kradzieży zwykłej franszyzy redukcyjnej nie mniej niż 300 zł.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 18: Wykonawca prosi o informację, czy miejsca ubezpieczenia leżą na terenie zalewowym, były zagrożone powodzią w ciągu ostatnich 25 lat?
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że miejsca ubezpieczone nie leżą na terenie zalewowym i nie były zagrożone powodzią w ciągu 25 lat.
Pytanie nr 19: Wykonawca prosi o wyłączenie z ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń poz. 1,2,4,6,7,8,9,10,11,. Kosiarki mogą ewentualnie zostać objęte ochroną na warunkach CPM. ?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe wyjaśnienie podczas sporządzania i składania ofert, w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów.
Wójt
/-/
Ewa Korczak