Zapytanie ofertowe - Zimowe utrzymanie dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r

RIG.271.151.2017                                           Świeszyno, dnia 06 października 2017r.

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

  1. Zamawiający Gmina Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno zaprasza do złożenia ofert na:

„Zimowe utrzymanie dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno
w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r. ”.

 

  1. Przedmiotem zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zimowym utrzymaniu dróg gminnych polegające na całodobowym utrzymaniu dróg w stanie przejezdności tj.: 

  1. całodobowa, pełna gotowość techniczna, na każde żądanie Zamawiającego pod numerem telefonu, który Wykonawca zobowiązany jest podać po wyborze oferty i eksploatacja sprzętu niezbędnego do wykonania prac objętych zimowym utrzymaniem,
  2. całodobowe patrolowanie - interwencyjne, odśnieżanie dróg gminnych przy użyciu pojazdów wyposażonych w urządzenia służące do zgarniania śniegu z całej szerokości dróg,
  3. całodobowe zwalczanie - zapobieganie powstawaniu i likwidacji śliskości na całej szerokości drogi przy użyciu mieszaniny kruszyw naturalnych (piasku) z chlorkiem sodu (solą), o składzie wagowym 80 % kruszywa + 20 % soli w ilości 200g na m2 przy użyciu rozsypywarek lub rozsypywaczy rolniczych,
  4. całodobowe zwalczanie - zapobieganie powstawaniu i likwidacji śliskości na całej szerokości drogi przy użyciu kruszyw naturalnych (piasku) w ilości 200g ma m2 przy użyciu rozsypywarek lub rozsypywaczy rolniczych,
  5. całodobowe odśnieżanie z jednoczesnym uszorstnianiem całej szerokości drogi przy użyciu mieszanki w składzie i ilości, o której mowa w lit. c) i d), pojazdami wyposażonymi w pług i rozsypywarkę,
  6. załadunek i wywóz zalegającego śniegu,
  7. wykonanie wiosennych prac porządkowych na zlecenie zamawiającego polegające m.in. na : usunięciu pozostałości zimowego utrzymania dróg w postaci piasku, żwiru, żużla czy błota zalegających na chodnikach.
  8. Prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej powinny być prowadzone w godzinach nocnych i rannych tak, aby w momencie nasilenia się ruchu samochodów tj. około godziny 6.00, drogi były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku, gdy nie występują intensywne opady) oraz około godziny 15.00. W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić roboty związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych;

 

Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia opisany został poniżej.

 

  1. Przedmiot zamówienia podzielony jest na części:

Część I:    obejmuje tereny sołectwa Konikowo;

Część II:   obejmuje tereny sołectwa Świeszyno, Mierzym;

Część III:  obejmuje tereny sołectwa Niekłonice, Giezkowo i Dunowo i Strzekęcino;

 

Każdy z oferentów może złożyć ofertę na dowolną ilość części.

 

  1. Zakres przedmiotu zamówienia:

Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania dróg gminnych

w sołectwach Gminy Świeszyno poprzez mechaniczne usuwanie śniegu
z jezdni na boki oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu i usuwaniu jej za pomocą materiałów szorstkich (np. piasku lub  mieszanki piasku i soli) zgodnie z obowiązującymi przepisami, wg potrzeb, zarówno w dni robocze, jak i w dni wolne od  pracy w sezonie zimowym w okresie 23.10.2017r. do 30.04.2018r.

 

Zestawienie dróg ujętych przedmiotem zamówienia zawarto w załączniku nr 4.

(Mapy z naniesionymi drogami zostaną przekazane Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa)

 

Ustala się następujące standardy zimowego utrzymania dróg:

  1. Ustala się dwie kolejności zimowego utrzymania dróg:

- 1 kolejność – drogi o nawierzchni asfaltowej i z kostki typu polbruk oraz drogi gruntowe na osiedlach o dużym zagęszczeniu zabudowy

- 2 kolejność odśnieżania – drogi o nawierzchni gruntowej

  1. utrzymanie zimowe w 1 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu ww. okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje.
  2. utrzymanie zimowe w 2 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 5 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego.
  3. Jezdnia drogi powinna być odśnieżona na całej szerokości. Zabrania się pozostawiania zgarniętego śniegu na skrzyżowaniach dróg.
  4. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach należy posypać nawierzchnię drogi środkami szorstkimi.
  5. Do posypywania wykonawca powinien użyć materiałów szorstkich tj. piasku, soli lub mieszanki piasku z solą.
  6. Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki).
  7. Rozliczenie za wykonane prace objęte umową będzie dokonywane miesięcznie według stawek za 1 km zimowego utrzymania dróg(dotyczy obu stron jezdni)  dla poszczególnych rodzajów sprzętu – zgodnie z przedłożoną ofertą.
  8. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonywania zamówienia w pełnej gotowości do pracy tak, aby wyjazd mógł nastąpić najpóźniej w ciągu 1 godziny od otrzymania wezwania.
  9. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprzystąpienia w ciągu 1,5 h lub niewywiązania się z prawidłowej realizacji zamówienia, Zamawiający ma prawo zlecić odśnieżanie dróg innej jednostce, przy czym kosztami tego zlecenia będzie obciążony, oprócz kary umownej wybrany Wykonawca.
  10. W przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie. Zamawiający nie przewiduje również płatności z tytułu pełnionych dyżurów nocnych i dziennych, utrzymaniu sprzętu oraz operatorów w gotowości.
  11. Potwierdzenie wykonania powyższych prac i ich ilości dokona pracownik merytoryczny Urzędu Gminy w Świeszynie lub  Sołtys danej wsi, w ciągu 3 dni od wykonania usługi.

Uwaga: jeden kilometr zimowego utrzymania dróg oznacza całość jezdni (dwie strony).

Zamawiający zastrzega, że rozliczenie będzie następowało po zakończeniu miesiąca, w którym usługa była świadczona, na podstawie potwierdzonego protokołu wykonania usługi oraz  prawidłowo wystawionej faktury VAT. Do każdej z faktur Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokoły wykonania usługi, potwierdzające wykonanie prac. Potwierdzenie pracownika Urzędu Gminy w Świeszynie  lub Sołtysów poszczególnych sołectw należy uzyskać w terminie 3 dni od dnia wykonania danej części usługi.

 

Nie przedstawienie protokołu wykonania usługi potwierdzonego przez pracownika merytorycznego Urzędu Gminy w Świeszynie  lub Sołtysa skutkuje wstrzymaniem płatności faktury do czasu jego przedłożenia.

 

Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za faktycznie wykonaną usługę. Dojazd do miejsca wykonania zlecenia, postój sprzętu lub jego awaria nie będą wliczane do czasu pracy, za który będzie naliczane wynagrodzenie Wykonawcy.

 

W przypadku zastosowania sprzętu, który nie będzie w sposób prawidłowy wykonywał daną usługę Zamawiający odmówi potwierdzenia wykonania usługi

  1. Wymagany sprzęt:

W celu wykonania Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował następującymi urządzeniami:

  1. min. 1 pojazd z pługiem śnieżnym i rozsypywarką
  2. min. 1 pojazd służący do wywozu śniegu

 

Nie dopuszcza się stosowania innego sprzętu niż podany w formularzu ofertowym do niniejszego zapytania.

Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone w  trakcie realizacji przedmiotu zamówienia osobom trzecim i zamawiającemu oraz szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.

 

  1. Termin realizacji zamówienia –od 23.10.2017 do 30.04.2018r.

 

  1. Kryterium wyboru oferty:

Cena  -  waga  100%  (max. 100 pkt.)

 

  1. Kryterium cena:

Sposób wyliczenia punktów:

W kryterium cena punkty zostaną obliczone dla każdej części odrębnie jako suma punktów poszczególnych cen jednostkowych na podstawie następującego wzoru:

 

                                        cena jednostkowa najniższa spośród badanych ofert

ilość uzyskanych punktów =   ____________________________________________________         x   100  x waga %

cena jednostkowa badanej oferty 

 

Przy czym waga dla poszczególnych cen jednostkowych przedstawia się następująco:

 

Opis ceny jednostkowej

Waga

Odśnieżanie

30 % (max 30 pkt.)

Odśnieżanie i posypywanie piaskiem

30 % (max 30 pkt.)

Odśnieżanie i posypywanie mieszanką piasku z solą lub solą

30 % (max 30 pkt.)

Wywóz śniegu z drogi

10 % (max 10 pkt.)

RAZEM

100 % (max 100 pkt.)

 

 

gdzie:
- stosowana punktacja:   0  - 100 pkt.   gdzie  1% = 1 pkt.

Wynik działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku (wg zasady wartości równe lub wyższe od 5 w górę, niższe - w dół.

 

  1. Miejsce i termin złożenia oferty

Oferty należy złożyć do dnia 16 października 2017r. godz. 13:00.

 

Dopuszcza się złożenie oferty:

  • osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
    76-024 Świeszyno, Biuro Obsługi Interesanta parter.
  • pocztą na adres; Urząd Gminy Świeszyno, Świeszyno 71,
    76-024 Świeszyno

 

Oferta należy składać w kopercie opisanej w następujący sposób:

 

„Zimowe utrzymanie dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno
w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r.”

 

 

W przypadku braku jasnego (wyżej wskazanego) oznaczenia, list może zostać potraktowany jak zwykła poczta i otwarty wraz z pocztą przychodzącą danego dnia, co spowoduje dostarczenie do osoby merytorycznej po terminie otwarcia.
W takim przypadku oferta traktowana jest jako oferta złożona po terminie.

O wynikach wyboru oferenci zostaną powiadomieni niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty drogą elektroniczną lub faxem.

 

UWAGA:

Propozycje cenowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane podczas oceny.

  1. Warunki płatności;

Płatność następować będzie w rozliczeniu miesięcznym przelewem na konto Wykonawcy podane na rachunku/fakturze w terminie do 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego poprawnie wystawionej faktury lub rachunku.

Terminem zapłaty jest data obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

 

  1. Osoba do kontaktu:

Ewa Jacewicz – inspektor ds. zamówień publicznych,

tel. 94 31 60 147, 94 31 60 120, email: e.jacewicz@swieszyno.pl

 

  1. Sposób przygotowania oferty:
    1. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, o treści zawartej w niniejszym zapytaniu ofertowym.
    2. Ofertę należy złożyć w oznakowanej kopercie w terminie wskazanym
      w zapytaniu (termin oznacza dzień i godzinę wskazaną w zapytaniu).
    3. Całość przedmiotu zamówienia musi być wykonywana zgodnie
      z obowiązującymi przepisami prawa, powszechnie obowiązującymi zaleceniami, zasadami i wytycznymi w tym zakresie.
    4. Cena ofertowa brutto stanowi cenę ryczałtową, obejmującą wszystkie koszty  związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, a w przypadku osoby fizycznej zawiera wszystkie należności publiczno prawne ponoszone z tytułu osiąganego wynagrodzenia
    5. Rozliczenie następuje tylko w PLN.
    6. Termin związania ofertą – 30 dni.
    7. Zobowiązania Zamawiającego oraz Wykonawcy zawiera wzór umowy dołączony do zapytania ofertowego – załącznik nr 3

 

Do oferty należy załączyć:

  1. Formularz Ofertowy zgodny z treścią wskazaną poniżej – załącznik nr 1
  2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznikiem nr 2.

                  

                   Wójt
                     /-/

                        Ewa Korczak

 


 

Załącznik Nr 1

FORMULARZ OFERTOWY

 

Nazwa wykonawcy.................................................................................................................

 

Adres wykonawcy.................................................................................................................

 

NIP       ......................................................................................................................................

 

Regon.......................................................................................................................................

 

Imię i nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów……………………………………….

 

tel………………………………………….. e-mail………………………………………….

 

Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia polegający na zimowym utrzymaniu dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r., na następujących warunkach:

 

Część I:    Tereny sołectwa Konikowo;

 

Cena  ofertowa  brutto:

 

  1. Za 1 km odśnieżania -…………………………. zł.

 

Słownie …………………………………………………………………………….......

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania piaskiem-………………….. zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania mieszanką piasku z solą lub solą –

 

……………………….zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Wywóz śniegu z drogi -……………….….. zł/m3.

 

Słownie …………………………………………………………………………….…..

 

Podane ceny jednostkowe zawierają obowiązujący podatek VAT.

 

Część II:    Tereny sołectwa Świeszyno i Mierzym;

 

Cena  ofertowa  brutto:

 

  1. Za 1 km odśnieżania -…………………………. zł.

 

Słownie …………………………………………………………………………….......

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania piaskiem-………………….. zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania mieszanką piasku z solą lub solą –

 

……………………….zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Wywóz śniegu z drogi -……………….….. zł/m3.

 

Słownie …………………………………………………………………………….…..

 

Podane ceny jednostkowe zawierają obowiązujący podatek VAT.

 

Część III:   Tereny sołectwa Niekłonice, Giezkowo, Dunowo i Strzekęcino;

Cena  ofertowa  brutto:

 

  1. Za 1 km odśnieżania -…………………………. zł.

 

Słownie …………………………………………………………………………….......

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania piaskiem -………………….. zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania mieszanką piasku z solą lub solą  -……………….zł.

 

Słownie ………………………………………………………………………………...

 

  1. Wywóz śniegu z drogi -……………….….. zł/m3.

 

Słownie …………………………………………………………………………….…..

 

Podane ceny jednostkowe zawierają obowiązujący podatek VAT.

 

Ponadto:

  1. Oświadczam, że zapoznałem się z lokalnymi warunkami realizacji oraz zdobyłem wszelkie informacje  konieczne do właściwego przygotowania niniejszej oferty;
  2. Oświadczam, że uważam się związany niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert;
  3. Gwarantuję wykonanie całości niniejszego zamówienia zgodnie z treścią zapytania ofertowego oraz obowiązującym prawem.
  4. Wyrażam zgodę na warunki płatności określone w zapytaniu ofertowym.
  5. Oświadczam, że określone w zapytaniu ofertowym wymogi co do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadanego sprzętu oraz warunki udziału w procedurze zapytania ofertowego są przeze mnie spełnione i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.

 

Informacje dotyczące posiadania niezbędnego sprzętu:

 

A: Potwierdzenie posiadania niezbędnego sprzętu:

Lp.

Nazwa/Typ sprzętu

Ilość

Podstawa dysponowania

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

  1. Oświadczam że:
  1. Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień.
  2. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie.
  3. Dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
  4. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

 

 

 

 

 

 

 

        ………………………………..                                    ………………………………..

Miejscowość i data                                                podpis wykonawcy lub osoby upoważnionej

pieczątka wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

 

 

………………………………                                                                            ……………………………               

(nazwa i adres wykonawcy)                                                                              (miejscowość, data)

 

 

OŚWIADCZENIE WYKONAWCY

O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA  Z POSTĘPOWANIA;

 

Składając ofertę na:

 

„Zimowe utrzymanie dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno
w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r.”.

 

oświadczam/my, że nie podlegam/my wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

 

 

 

 

 

………………………………………………
        (podpis Wykonawcy/Pełnomocnika)

 

 

 

 

 


 

Załącznik Nr 3

Projekt umowy

 

W dniu …………………. 2017r.  w Świeszynie pomiędzy

Gminą Świeszyno,  Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno,

NIP:499-05-21-087, REGON:330920707

reprezentowaną przez:

Ewę Korczak          -   Wójta Gminy Świeszyno,

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - ………………………………….

zwaną dalej w treści umowy Zamawiającym,

a

…………………………………………………………
…………………………………………………………

NIP: ……………………, Regon: ………………………

zwanym dalej w tekście umowy Wykonawcą,

 

na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579) oraz Zarządzenia nr 199/VII/2016 Wójta Gminy Świeszyno z dnia 01.04.2016 r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy Świeszyno, została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1

Przedmiot umowy

  1. Wykonawca w ramach niniejszej umowy zobowiązuje się do kompleksowej obsługi w zakresie zimowego utrzymania dróg administrowanych przez Gminę Świeszyno w okresie od 23.10.2017r. do 30.04.2018r.  na obszarze Gminy Świeszyno.
  2. Umowa obejmuje zadanie nr ……… sołectwa : ……………………………………

………………………………………………………………………………………………

§ 2

Warunki wykonania umowy

  1. Umowa zostaje zawarta na czas określony, tj. od 23.10.2017 do 30.04.2018r.
  2. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia środkami i siłami własnymi.
  3. Zamawiający dopuszcza zlecenie przez Wykonawcę podwykonawcom części prac objętych umową, pod warunkiem wcześniejszej akceptacji Zamawiającego na piśmie.
  4. Wykonawca zapewnia i gromadzi materiał w postaci środków chemicznych i materiałów uszorstniających wg wymagań PN i BN potrzebnych do likwidacji śliskości dróg.
  5. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek przygotowania i załadunku mieszanek potrzebnych do prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg.
  6. Wykonawca będzie realizować zadania wg wskazań Zleceniodawcy w zapytaniu ofertowym Ustala się dwie kolejności zimowego utrzymania dróg:

- 1 kolejność – drogi o nawierzchni asfaltowej i z kostki typu polbruk oraz drogi gruntowe na osiedlach o dużym zagęszczeniu zabudowy

- 2 kolejność odśnieżania – drogi o nawierzchni gruntowej

  1. utrzymanie zimowe w 1 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu ww. okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje.
  2. utrzymanie zimowe w 2 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 5 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego.
  1. Do zadań Wykonawcy należy całodobowe patrolowanie dróg objętych przedmiotem zamówienia
  2. W czasie wystąpienia nagłych zmian warunków atmosferycznych grożących wstrzymaniem komunikacji lub dojazdów do miejscowości – Wykonawca podejmuje działania natychmiastowe z równoczesnym powiadomieniem o ich podjęciu  upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego.
  3. Po każdorazowym wykonaniu zleconych robót, pracownik UG Świeszyno lub Sołtys sołectwa na terenie którego były wykonywane roboty, wraz ze Zleceniobiorcą sporządzą protokół potwierdzający wykonanie umowy w tym zakres robót i czas wykonywania usługi w ciągu 3 dni od wykonania usługi. , pod rygorem utraty prawa do wynagrodzenia za wykonaną usługę.
  4. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w stałej gotowości technicznej wszystkie jednostki sprzętowe i transportowe w czasie trwania umowy .
  5. Wykonawca  zobowiązany jest do właściwego oznakowania sprzętu biorącego udział w akcji zimowego utrzymania dróg.
  6. Wykonawca pełni całodobowe dyżury.

 

§ 3

Przedstawiciele

  1. Przedstawicielem Zamawiającego w sprawach związanych z realizacją umowy ………………………………………………………………….
  2. Przedstawicielem Wykonawcy w sprawach związanych z realizacją umowy jest :

/ imię, nazwisko, telefon kontaktowy /

..............................................................................................................................

  1. Przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest do sprawowania nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy oraz wydawania Wykonawcy poleceń  co do  ilości niezbędnych do wykonania prac dotyczących przedmiotu umowy  włącznie z wyznaczaniem terminu do ich wykonania, a także do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz potwierdzania wykonanych robót.
  2. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia uchybień natychmiast po ich stwierdzeniu przez Zamawiającego i otrzymaniu od niego  zawiadomienia o ich zaistnieniu. Zawiadomienie to może być dokonane telefonicznie lub faxem.

 

§ 4

Odpowiedzialność  Wykonawcy

  1. Wykonawca jako profesjonalista ponosi wszelką odpowiedzialność wobec odpowiednich organów oraz osób prawnych i fizycznych za należyte wykonywanie umowy oraz nieprzestrzeganie przepisów, warunków umowy i występujące w związku z tym szkody na zasadzie ryzyka, jak również w takim samym zakresie pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego włącznie z obowiązkiem naprawienia szkód w pełnej wysokości, co nie powoduje odstąpienia od roszczeń wynikających z § 6.
  2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy
    w trakcie realizacji przedmiotu umowy.
  3. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo wykonywanych prac, a w szczególności za bezpieczne warunki poruszania się pojazdów i pieszych w obrębie realizowanych prac związanych z wykonaniem umowy.
  4. Wykonawca zobowiązuje się występować w miejsce Zamawiającego w postępowaniach sądowych dotyczących szkód, o których mowa w ust. 1

 

§ 5

Wynagrodzenie Wykonawcy

  1. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za wykonanie  przedmiotu umowy, według faktycznie wykonanych prac.
  2. Wartość wynagrodzenia z tytułu wykonania niniejszej umowy za cały okres jej obowiązywania nie może przekroczyć kwoty ……………………….zł brutto (słownie:.......................................brutto).
  3. Podstawą do wyliczenia wynagrodzenia Wykonawcy są ceny jednostkowe brutto, zgodnie z ofertą z dnia……………………….. w wysokości:

 

  1. Za 1 km odśnieżania -…………………………. zł.

Słownie …………………………………………………………………………….......

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania piaskiem -………………….. zł.

Słownie ………………………………………………………………………………...

  1. Za 1 km odśnieżania i posypywania mieszanką piasku z solą lub soli -……………….zł.

Słownie ………………………………………………………………………………...

  1. Wywóz śniegu z drogi -……………….….. zł/m3.

Słownie …………………………………………………………………………….…..

Podane ceny jednostkowe zawierają obowiązujący podatek VAT.

  1. Ceny wyszczególnione w ust. 3 mają charakter ryczałtowy i zawierają  wszystkie koszty z tytułu realizacji umowy i są stałe w okresie obowiązywania umowy.
  2. Wynagrodzenie Wykonawcy wypłacane będzie na podstawie faktur częściowych wystawionych po zweryfikowaniu przez Zamawiającego kart pracy sprzętu i protokołów o których mowa w § 2 ust. 8 za faktycznie wykonanie usługi.
  3. Płatność następować będzie w rozliczeniu miesięcznym przelewem na konto Wykonawcy podane na rachunku/fakturze w terminie do 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego poprawnie wystawionej faktury lub rachunku.
  4. Terminem zapłaty jest data obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  5. Wykonawca nie może przelać wierzytelności na osoby trzecie  ani dokonywać cesji związanych z realizacją umowy.
  6. W przypadku nie przystąpienia Wykonawcy do akcji w czasie 1 godz. – Zamawiający może zlecić wykonanie umowy innemu Wykonawcy i obciążyć kosztami tej usługi Wykonawcę.

 

 

 

 

§ 6

Postanowienia dotyczące kar umownych

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
  1. za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5.000,00 zł.
  2. za opóźnienie w przystąpieniu do wykonywania przedmiotu umowy 
    w wyznaczonym terminie w wysokości 500,00 zł.
  3. za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy za każdy dzień, w którym nastąpiły rażące uchybienia w odpowiednim utrzymaniu zimowym w wysokości 100,00 zł za każdy dzień.
  4. za brak przygotowania bazy materiałowo - sprzętowej w terminie przeglądu określonego przez Zamawiającego w wysokości  1.000,00 zł.  
  1. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 Zamawiający może potrącić
    z wynagrodzenia Wykonawcy.
  2. Kary się sumują i wzajemnie nie wykluczają.
  3. Jeżeli kara umowna nie pokrywa rzeczywiście poniesionej szkody, Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na ogólnych zasadach.
  4. Kara pieniężna powinna być zapłacona w terminie 3 dni od daty wystąpienia
    z żądaniem jej zapłaty, chyba że może zostać potrącona w trybie określonym w umowie. W takim przypadku prawo do potrącenia przysługuje Zamawiającemu przed doręczeniem oświadczenia o naliczeniu kary umownej.

 

§ 7

Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego

  1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
  2. Strony niniejszej umowy będą zwolnione z odpowiedzialności za niewypełnienie swoich zobowiązań zawartych w umowie z powodu okoliczności siły wyższej, czyli takich, które są nieprzewidziane lub są nieuchronnymi zdarzeniami o nadzwyczajnym charakterze i są poza racjonalną kontrolą stron jak np. pożar, powódź, katastrofy narodowe, strajki.
  3. Strona może powołać się na zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje ona o tym pisemnie lub telefonicznie drugą stronę w ciągu 14 dni od rozpoczęcia tejże lub do momentu powstania obaw, że mogą zaistnieć okoliczności siły wyższej.
  4. Okoliczności zaistnienia siły wyższej muszą zostać udowodnione przez stronę, która się na nie powołuje.
  5. Jeżeli Wykonawca realizuje zlecone prace w sposób wadliwy albo sprzeczny
    z umową, Zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu ich wykonania pod rygorem odstąpienia od umowy. Jeżeli wykonawca nie zastosuje się do  wezwania,  a w szczególności nie przystąpi do realizacji umowy zgodnie z jej postanowieniami (np. § 5 ust. 9), Zamawiający może odstąpić od umowy z miesięcznym wypowiedzeniem.

 

 

 

 

§ 8

  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez strony.
  2. Strony dołożą wszelkich starań aby spory wynikające z  realizacji niniejszej umowy załatwiane były polubownie.
  3. Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy miejscowo dla  siedziby Zamawiającego.
  4. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie mają odpowiednie zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisy kodeksu cywilnego.

 

§ 9

Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, w tym 1 egzemplarz dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.

 

 

 

 

Zamawiający :                                                        Wykonawca :                                                                                                                              

 

 

 

 

 

Kontrasygnata:

 

 

Do pobrania:

- Załącznik nr 4 Wykaz dróg gminnych cz. I, II, III

Wytworzył:
Ewa Zinowska-Suska
Udostępnił:
Jan Szostak
(2017-10-06 14:05:57)
Ostatnio zmodyfikował:
Jan Szostak
(2017-10-06 14:08:06)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki