Gospodarka Gruntami
Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami Aleksandra Potykanowicz |
tel. 94 3160 135 |
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami należy: 1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości, w szczególności: 1) ewidencjonowanie nieruchomości; 2) zapewnianie wyceny nieruchomości gminnych; 3) zbywanie, nabywanie, wydzierżawianie, ustanawianie służebności, wynajmowanie, użyczanie, przekazywanie w zarząd, oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości wchodzących w skład zasobu; 4) sporządzenie planu wykorzystania zasobu; 5) podejmowanie czynności związanych z księgami wieczystymi nieruchomości gminnych. 2. Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego. 3. Aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy, najmu. 4. Prowadzenie procedury wyłonienia rzeczoznawcy majątkowego i geodety. 5. Administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami użytkowymi. 6. Współdziałanie z zarządami Wspólnot Mieszkaniowych w sprawach związanych z lokalami użytkowymi. 7. Prowadzenie spraw dotyczących podziałów i rozgraniczeń nieruchomości. 8. Ustalenie wysokości opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego podziałem oraz z tytułu wybudowania infrastruktury. 9. Organizacja posiedzeń i obsługa Społecznej Komisji Mieszkaniowej. 10. Potwierdzanie pracy w gospodarstwie rolnym. 11. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminy. |