Alkohol-jednorazowe

Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

      

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych  - do pobrania

 

 

Opłaty:

Opłatę za jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi się na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia, w wysokości 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń ( art. 18 ust 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,. Dz. U. z 2018 r. poz. 2137).
 

Nr rachunku Urzędu Gminy w Świeszynie
PKO BP S.A: 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Świeszyno.

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu wniosku.

Tryb odwoławczy:
 Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Ulgi:
Brak.

Jednostka odpowiedzialna:
inspektor d/s kadr i płac, pokój nr 10,
tel.  94 316 01 36

Informacje dodatkowe:

  1. Na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych - mogą być wydawane jednorazowe zezwolenia przez Wójta Gminy Świeszyno. Zezwolenia te wydawane są na okres do 2 dni.
  2. Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się oddzielnie na następujące rodzaje tych napojów:
    • do 4,5 % zawartości alkoholu oraz piwo,
    • powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu,
    • powyżej 18 % zawartości alkoholu.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2137 ),
  • Uchwała Nr LI/292/18 Rady Gminy Świeszyno z dnia 28 czerwca 2018r. w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
  • Uchwała Nr IV/21/18 Rady Gminy Świeszyno z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2019 rok.

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO)  informuję , iż:

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z   siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator). 

Z administratorem można się skontaktować:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
  2. telefonicznie 94 31 60 120
  3. fax - 94 31 61 491
  4. przez email: gmina@swieszyno.pl
  1. Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez email: iod@swieszyno.pl.

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane są przetwarzane, aby:

  1. rozpatrzyć wniosek, którą Pani/Pan złożył/a;
  2. udzielenie, odmowa udzielenia zezwolenia,
  3. kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia
  4. prowadzenia ewidencji
  5. zarchiwizować sprawę.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:

  1. obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  2. obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
  1. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych przez okres 3 lat od momentu utraty ważności zezwolenia.

  1. Odbiorcy danych

Administrator będzie  przekazywać Pani/Pana dane osobowe:

  1. Straży miejskiej w zakresie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia
  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

  1. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
  2. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
  3. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;
  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem  lub z naszym inspektorem ochrony danych.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Wymóg podania danych

Przy składaniu wniosku należy podać dane wymagane przepisami prawa. Bez podania tych danych może spowodować brak możliwości rozpatrzenia wniosku i wydania zezwolenia.

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Jan Szostak
(2003-07-01 11:31:57)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2022-12-21 10:32:27)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki