Alkohol-jednorazowe
Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - do pobrania
Opłaty:
Opłatę za jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi się na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia, w wysokości 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń ( art. 18 ust 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,. Dz. U. z 2018 r. poz. 2137).
Nr rachunku Urzędu Gminy w Świeszynie
PKO BP S.A: 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Świeszyno.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Ulgi:
Brak.
Jednostka odpowiedzialna:
inspektor d/s kadr i płac, pokój nr 10,
tel. 94 316 01 36
Informacje dodatkowe:
- Na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych - mogą być wydawane jednorazowe zezwolenia przez Wójta Gminy Świeszyno. Zezwolenia te wydawane są na okres do 2 dni.
- Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się oddzielnie na następujące rodzaje tych napojów:
- do 4,5 % zawartości alkoholu oraz piwo,
- powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu,
- powyżej 18 % zawartości alkoholu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2137 ),
- Uchwała Nr LI/292/18 Rady Gminy Świeszyno z dnia 28 czerwca 2018r. w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
- Uchwała Nr IV/21/18 Rady Gminy Świeszyno z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2019 rok.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
- listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
- telefonicznie 94 31 60 120
- fax - 94 31 61 491
- przez email: gmina@swieszyno.pl
- Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez email: iod@swieszyno.pl.
- Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, aby:
- rozpatrzyć wniosek, którą Pani/Pan złożył/a;
- udzielenie, odmowa udzielenia zezwolenia,
- kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia
- prowadzenia ewidencji
- zarchiwizować sprawę.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:
- obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych przez okres 3 lat od momentu utraty ważności zezwolenia.
- Odbiorcy danych
Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe:
- Straży miejskiej w zakresie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.
- Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wymóg podania danych
Przy składaniu wniosku należy podać dane wymagane przepisami prawa. Bez podania tych danych może spowodować brak możliwości rozpatrzenia wniosku i wydania zezwolenia.