Do zakresu działania Referatu ds. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należy:
- Eksploatacja i zarządzanie gminną infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną, w sposób zapewniający nieprzerwane dostawy usług, w standardzie zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wykonywanie wszelkich czynności związanych z funkcjonowaniem gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (w tym utrzymania koszy i pojemników ulicznych).
- Monitorowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi.
- Utrzymanie i gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy.
- Prowadzenie spraw dotyczących współpracy gminy z zarządami wspólnot mieszkaniowych.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki mieszkaniowej gminy w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej.
- Prowadzenie spraw dotyczących polityki czynszowej;
- Planowanie zadań remontowych w gospodarce lokalowej, bieżące przeglądy, prowadzenie książek obiektów gminnych.
- Bieżąca konserwacja i utrzymanie placów zabaw, terenów zielonych (w tym koszenie terenów rekreacyjnych, boisk sportowych, placów zabaw) i innych składników mienia komunalnego.
- Zarządzanie środkami trwałymi i transportowymi służącymi do wykonywania powierzonych zadań.
- Prowadzenie i koordynowanie działań związanych z założeniem i utrzymaniem cmentarza komunalnego.
- Prowadzenie spraw dotyczących przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych.
- Nadzór i organizowanie prac wykonywanych przez pracowników sezonowych, interwencyjnych, wykonujących roboty publiczne, prace społecznie-użyteczne oraz skierowane do pracy przez sądy powszechne.
|