UCHWAŁA NR XLV/248/10 RADY GMINY ŚWIESZYNO z dnia 17 czerwca 2010 r. w sprawie w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze

 

UCHWAŁA NR XLV/248/10 RADY GMINY ŚWIESZYNO
z dnia 17 czerwca 2010 r.
w sprawie w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze
Na podstawie art. 266 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1240) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Wójt Gminy w terminie do 31 sierpnia przedstawia Radzie Gminy, Regionalnej Izbie Obrachunkowej informację za pierwsze półrocze o przebiegu wykonania budżetu gminy w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
2. Informacje o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek, dla których organem założycielskim jest Gmina uwzględniającą w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
3. Informacje o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w WPF.
§ 2. Informacja z wykonania budżetu składana jest w formie tabelarycznej i opisowej.
1. Część tabelaryczna winna zawierać:
1)wykonanie planu dochodów budżetowych według działów i rozdziałów w tym wyszczególnienie dochodów majątkowych,
2)wykonanie planu dochodów według paragrafów i źródeł ich uzyskania ,
3)wykonanie    planu    wydatków    budżetowych    według    działów,    rozdziałów    klasyfikacji    budżetowej z wyodrębnieniem w rozdziałach:
a) wynagrodzeń i składek od nich naliczanych,
b)pozostałych wydatków bieżących związanych z realizacja ich statutowych zadań,
c) dotacji udzielonych z budżetu gminy,
d)świadczeń na rzecz osób fizycznych, wydatków na programy realizowane z udziałem środków budżetu Unii Europejskiej i środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
e) wydatków na obsługę długu gminy,
f) wydatków majątkowych.
4)wykonanie planu finansowego zadań zleconych według działów i rozdziałów,
5)przychody i wydatki rachunku dochodów własnych jednostek uwzględniające stan środków obrotowych
6)przychody i wydatki samorządowej instytucji kultury z uwzględnieniem stanu środków obrotowych
7)w części tabelarycznej określa się: plan wg uchwały budżetowej, plan po zmianach, wykonanie za pierwsze półrocze i wskaźnik procentowy wykonania planu.
2. Część opisowa winna zawierać:
1)ogólną informację o budżecie i jego zmianach,
2)informacje o realizacji dochodów i o ewentualnych zagrożeniach w ich realizacji, 3)ogólny opis przebiegu wykonania wydatków, 4)informację o realizacji i zaawansowaniu zadań inwestycyjnych, 5)informację o realizacji planu finansowego dochodów własnych i instytucji kultury, 6)stan i rodzaj zobowiązań w tym zobowiązań wymagalnych oraz stan i rodzaj należności budżetowych, 7)informację o przebiegu planu finansowego jednostek organizacyjnych gminy, 
8)informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć przyjętych do planu.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XLIII/216/06 z dnia 28 września 2006 roku. roku w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I – sze półrocze.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wytworzył:
Udostępnił:
Jan Szostak
(2010-07-19 14:34:43)
Ostatnio zmodyfikował:
Jan Szostak
(2010-07-19 14:35:54)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki