Zbywanie nieruchomości w drodze bezprzetargowej
Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz udziałów
w nieruchomościach Gminy Świeszyno w drodze bezprzetargowej
Dotyczy:
- Darowizny nieruchomości oraz wnoszenia nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółek (aport),
- Sprzedaży nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego,
- Sprzedaży nieruchomości na poprawienie warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości,
- Sprzedaży nieruchomości na cele publiczne,
- Sprzedaży udziału w nieruchomości na rzecz pozostałych współwłaścicieli.
Wymagane dokumenty:
Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości lub udział
ów w nieruchomości winny złożyć pisemny wniosek wskazując teren na załączonej mapie geodezyjnej wraz z dokumentami potwierdzającymi możliwość nabycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Opłaty:
- Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej,
- Nabywca ponosi koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży oraz koszty notarialne i sądowe związane z nabyciem
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro podawcze Urzędu Gminy Świeszyno nr 71
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się na wniosek zainteresowanych, bądź z urzędu,
- Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości, dokonywana jest wycena i podany do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży. Po upływie terminu zamieszczenia wykazu prowadzone są z nabywcą rokowania,
- Następnie zawierana jest umowa notarialna,
- Łączny termin postępowania wynosi ok.6 miesięcy, jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni,
- Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem.
Jednostka odpowiedzialna:
Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
pok. nr 1, tel. 94 3160 135
Podstawa prawna
art.32 i art. 34 oraz art.37 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
- listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
- telefonicznie 94 31 60 120
- fax - 94 31 61 491
- przez email: gmina@swieszyno.pl
- Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez iod@swieszyno.pl.
- Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :
- przyjęcia i rozpatrzenia wniosku w tym uzyskanie niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości
- ustalenia ceny za nieruchomość w tym udzielenie ewentualnych bonifikat
- sprzedaż nieruchomości w formie aktu notarialnego.
- archiwizacji sprawy.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit b oraz c) RODO, w związku z:
- ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w szczególności Rozdział 3 Działu I
- art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
- Okres przechowywania danych osobowych
W związku z obowiązkiem archiwizowania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane wieczyście. Najpierw będą one przechowywane w naszym archiwum zakładowym, a po 25 latach będą przekazane do archiwum państwowego.
- Odbiorcy danych
Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe do archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz dostawcom usług , którym Administrator zleca usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych w związku z postępowaniem (np. rzeczoznawcy, rady prawni itp.).
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.
- Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wymóg podania danych
W celu nabycia wskazanej we wniosku nieruchomości podanie danych jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku.