Zbywanie nieruchomości w drodze bezprzetargowej

Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz udziałów

w nieruchomościach Gminy Świeszyno w drodze bezprzetargowej

 

Dotyczy:

  • Darowizny nieruchomości oraz wnoszenia nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółek (aport),
  • Sprzedaży nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego,
  • Sprzedaży nieruchomości na poprawienie warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości,
  • Sprzedaży nieruchomości na cele publiczne,
  • Sprzedaży udziału w nieruchomości na rzecz pozostałych współwłaścicieli.

Wymagane dokumenty:

Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości lub udział
ów w nieruchomości winny złożyć pisemny wniosek wskazując teren na załączonej mapie geodezyjnej wraz z dokumentami potwierdzającymi możliwość nabycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Opłaty:

  • Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej,
  • Nabywca ponosi koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży oraz koszty notarialne i sądowe związane z nabyciem

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro podawcze Urzędu Gminy Świeszyno nr 71

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się na wniosek zainteresowanych, bądź                           z urzędu,
  • Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości, dokonywana jest wycena i podany do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży. Po upływie terminu zamieszczenia wykazu prowadzone są z nabywcą rokowania,
  • Następnie zawierana jest umowa notarialna,
  • Łączny termin postępowania wynosi ok.6 miesięcy, jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni,
  • Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.

Tryb odwoławczy:

Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem. 

Jednostka odpowiedzialna:

Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
pok. nr 1, tel. 94 3160 135

Podstawa prawna
art.32 i art. 34 oraz art.37 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),

 

 

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO)  informuję , iż:

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator). 

Z administratorem można się skontaktować:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
  2. telefonicznie 94 31 60 120
  3. fax - 94 31 61 491
  4. przez email: gmina@swieszyno.pl
  1. Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez iod@swieszyno.pl.

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :

  1. przyjęcia i rozpatrzenia wniosku w tym uzyskanie niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości
  2. ustalenia ceny za nieruchomość w tym udzielenie ewentualnych bonifikat
  3. sprzedaż nieruchomości w formie aktu notarialnego.
  4. archiwizacji sprawy.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit b oraz c) RODO, w związku z:

  1. ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w szczególności Rozdział 3 Działu I
  2. art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
  1. Okres przechowywania danych osobowych

W związku z obowiązkiem archiwizowania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane wieczyście. Najpierw będą one przechowywane w naszym archiwum zakładowym, a po 25 latach będą przekazane do archiwum państwowego.

  1. Odbiorcy danych

Administrator będzie  przekazywać Pani/Pana dane osobowe  do  archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz dostawcom usług , którym Administrator zleca usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych w związku z postępowaniem (np. rzeczoznawcy, rady prawni itp.).

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

  1. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
  2. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
  3. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;
  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem  lub z naszym inspektorem ochrony danych.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Wymóg podania danych

W celu nabycia wskazanej we wniosku nieruchomości podanie danych jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku. 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Jan Szostak
(2003-07-15 13:27:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2023-10-26 12:39:28)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki