Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
Wymagane dokumenty:
- Wniosek Druk do pobrania,
- odpis aktu notarialnego ustanawiającego prawo użytkowania wieczystego z oryginale,
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro podawcze Urzędu Gminy Świeszyno nr 71
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Termin załatwienia wniosku w ciągu miesiąca, w szczególnych przypadkach w ciągu dwóch miesięcy. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dla osób fizycznych następuje w drodze decyzji.
- Ostateczna decyzja stanowi podstawę wpisu własności w księdze wieczystej. Ustaloną decyzją administracyjną opłatę za przekształcenie wnosi się jednorazowo lub w ratach.
- W przypadku rat ustanawiana jest na rzecz gminy hipoteka
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się na piśmie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno.
Jednostka odpowiedzialna:
Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
pok. nr 1, tel. 94 3160 135
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1314)
- Uchwała Nr IX/64/11 Rady Gminy Świeszyno z dnia 16 czerwca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości i warunków udzielania bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Świeszyno;
- Uchwała Nr XXV/216/12 Rady Gminy Świeszyno z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/64/11 Rady Gminy Świeszyno z dnia 16 czerwca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości i warunków udzielania bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Świeszyno
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
- listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
- telefonicznie 94 31 60 120
- fax - 94 31 61 491
- przez email: gmina@swieszyno.pl
- Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez email: iod@swieszyno.pl
- Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :
- W sytuacjach wydania zaświadczenia na wniosek właściciela – przyjęcia i rozpatrzenia wniosku
- Ustalić wysokość i okres wnoszenia opłaty z tytułu przekształcenia, a także ewentualne bonifikaty
- Wydania zaświadczenia potwierdzające przekształcenie;
- W przypadku braku zgody właściciela z informacją o wysokości i okresie wnoszonej opłaty – przyjęcie i rozpatrzenia wniosku o ustalenie wysokości lub okresu w drodze decyzji
- zarchiwizować sprawę).
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) RODO (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z:
- ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
- art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
- Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane przez czas prowadzonego postępowania w sprawie wydania zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności albo decyzji, a także po jego zakończeniu, w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń wynikających z wydanego zaświadczenia lub decyzji. Akta sprawy przekształcenia prawa do gruntu stanowią materiały archiwalne i będą przechowywane przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Twojej sprawy. Następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przechowywane wieczyście..
- Odbiorcy danych
Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe:
- do archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach; - dostawcom usług , którym Administrator zleca usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych w związku z postępowaniem (np. rzeczoznawcy, rady prawni itp.). Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy.
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.
- Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Wymóg podania danych
Administrator danych zobowiązany jest do przetwarzania Pani/Pana dane na mocy przepisów prawa wskazanych w pkt 3..