Nadawanie numeracji porządkowej

Nadawanie numeracji porządkowej

Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic

I. Wymagane dokumenty w sprawie nadania numeru porządkowego nieruchomości:
1. Wniosek – druk do pobrania
2. Mapa lub szkic z lokalizacją i oznaczeniem budynku (kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu).

II. Wymagane dokumenty w sprawie wydania zaświadczenia potwierdzającego nadanie numeru porządkowego nieruchomości:

1. Wniosek – druk do pobrania
2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17,00 zł

 Opłata skarbowa w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika – 17,00 zł

Opłatę  skarbową można uiścić :

  1. w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71 za pomocą karty płatniczej;

  2. w Urzędzie pocztowym, 76-024 Świeszyno 21;

  3. przelewem na rachunek bankowy Gminy Świeszyno 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086.

Dowód opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.


 

Zwalnia się z opłaty skarbowej:

- jednostki budżetowe,

- jednostki samorządu terytorialnego

- organizacje pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd  Gminy Świeszyno  - Biuro Obsługi Interesanta

Świeszyno Nr 71

76-024 Świeszyno 

w godzinach pracy Urzędu

w poniedziałki w godz. 8:00 do 16:00

wtorek- piątek w godz. 7:00 do 15:00


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie stosownego zawiadomienia następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Wydanie stosownego zaświadczenia następuje nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.


Jednostka odpowiedzialna:

Inspektor ds. planowania przestrzennego i budownictwa -

Agnieszka Konieczna (pokój Nr  6),  telefon 94 31 60 148,

adres e-mail :  a.konieczna@swieszyno.pl

 

Inspektor ds. planowania przestrzennego i budownictwa -

Aleksandra Mendziak (pokój Nr  6),  telefon 94 31 60 140,

adres e-mail :  a.mendziak@swieszyno.pl



Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021r. poz. 1368)


 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO) informuję , iż:

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).

Z administratorem można się skontaktować:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;

  2. telefonicznie 94 31 60 120

  3. fax - 94 31 61 491

  4. przez email: gmina@swieszyno.pl

  1. Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem można się kontaktować przez iod@świeszyno.pl.

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :

  1. przyjęcia wniosku o ustalenie numeru porządkowego

  2. ustalenia numeru porządkowego.

  3. zawiadamia o ustaleniu numeru porządkowego właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione
    w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.

  4. Prowadzenia ewidencji numerów porządkowych.

  5. archiwizacji sprawy.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) RODO (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:

  1. obowiązek prawny wynikający z przepisów art. 47 a) ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz z Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów .

  2. obowiązek prawny wynikający z art. 56 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.

Podanie danych dotyczących numeru telefonu i adresu e-mail jest traktowane jako wyrażenia zgody i podstawą prawna jest art. 6 ust 1 lit a) tj. wyrażenie zgody na konkretne działanie. Dane na podstawie zgody sa przetwarzane w celu usprawnienia procesu rozpatrywania sprawy. W przypadku wyrażenia zgody przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem

  1. Okres przechowywania danych osobowych

W związku z obowiązkiem archiwizowania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane wieczyście. Najpierw będą one przechowywane w naszym archiwum zakładowym, a po 25 latach będą przekazane do archiwum państwowego.

  1. Odbiorcy danych

Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe do archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

  1. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,

  2. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

  3. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne
    z przepisami prawa;

  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Wymóg podania danych

Zakres podania danych jest wskazany w Załączniku nr 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.


 


 

Wytworzył:
Aleksandra Mendziak
Udostępnił:
Dobrzańska Karolina
(2006-03-22 09:04:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2023-10-26 13:50:17)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki