Zezwolenie na utrzymanie psa rasy agresywnej
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
Prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną wymaga zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na planowane miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania psa na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Wydanie zezwolenia dotyczy psów czystej rasy (tj. posiadających rodowód) następujących ras:
- amerykański pit bull terrier,
- pies z Majorki(Pero de Presa Mallorquin),
- buldog amerykański,
- dog argentyński,
- pies kanaryjski (Perro de Presa Canario),
- tosa inu,
- rottweiler,
- akbash dog,
- anatolian karabash,
- moskiewski stróżujacy,
- owczarek kaukaski.
Złożenie wniosku
Wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy w Świeszynie, Świeszyno 71, w godzinach pracy Urzędu lub drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
Sposób i termin załatwienia sprawy
Do 30 dni (w przypadku spraw skomplikowanych do 60 dni),
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
Wydanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną wynosi 82,00 zł.
Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek podstawowy Gminy Świeszyno: 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086.
.
Osoby do kontaktu
Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska Justyna Patyńska tel. 94 316 01 37
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 638),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. (Dz. U. Nr 77 poz. 687) w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 55 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.), Cz III pkt 44 ust 2.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
- listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;
- telefonicznie 94 31 60 120
- fax - 94 31 61 491
- przez email: gmina@swieszyno.pl
- Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez iod@świeszyno.pl.
- Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :
- przyjęcia wniosku o wydanie zezwolenia na utrzymanie psa rasy uznawanych za agresywne
- wydania lub odmowy wydania zezwolenia w formie decyzji administracyjnej
- cofnięcia zezwolenia
- archiwizacji sprawy.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:
- obowiązek prawny wynikający z przepisów art. 10 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt
- obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych przez okres 5 lat od zakończenia prowadzenia hodowli przez wnioskodawcę.
- Odbiorcy danych
Administrator nie przewiduje przekazywać Pani/Pana dane osobowe inaczej niż na podstawie przepisów prawa:
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.
- Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wymóg podania danych
W celu otrzymania zezwolenie podanie danych jest obowiązkowe i wynika z 10 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt. Brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości wydania zezwolenia.