Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ Nr 1.

ZP.271.279.1.2019                                                          Świeszyno, dnia 8 stycznia 2020 r.

 

 

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ Nr 1.

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Budowa centrum aktywizacji wiejskiej”.

 

 

Na podstawie art. 38 ust.1 i 2 oraz ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej oraz dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

Pytanie nr 1

Prosimy o precyzyjne podanie ile i jakich nawierzchni zew. ulepszonych ująć w ofercie? Zapisy projektu i SIWZ nie są w tym względzie jednoznaczne. Prosimy określić w m2 ile należy wykonać miejsc parkingowych, miejsc postojowych, placów manewrowych, ciągów pieszych, robót rozbiórkowych nawierzchni.

 

odpowiedź na pytanie nr 1:

Proszę przyjąć zgodnie z pkt. 4 opisu technicznego oraz rysunkiem zagospodarowania terenu (DOKUMENTACJA PROJEKTOWA -> PROJ. BUD.-> br. budowlana)

 

Pytanie nr 2

Czy Zamawiający podtrzymuje odpowiedzi udzielone oferentom do poprzedniego postępowania ZP.271.199.1.2019 w dn. 11.10.2019 r. tzn. czy tamte odpowiedzi o numerach 1-14 są wiążące w niniejszym postępowaniu?

 

odpowiedź na pytanie nr 2:

Zamawiający przygotowując opis przedmiotu zamówienia uwzględnił w obecnym postępowaniu wszystkie pytania i udzielone odpowiedzi.

 

Pytanie nr 3

Na rzucie dachu, wizualizacji ani w opisie nie występują płotki przeciwśniegowe. W poprzednim postępowaniu wystąpiło jednak o nie zapytanie. Czy ujmować je w ofercie?

 

odpowiedź na pytanie nr 3:

Tak, należy ująć w ofercie

 

Pytanie nr 4

Prosimy o podanie specyfikacji urządzeń zabawowych, o których mowa w opisie projektu w pkt. 4.3 b) oraz ogrodzenia placu zabaw. Podanie dokładniejszego opisu jest niezbędne do prawidłowej wyceny.

 

odpowiedź na pytanie nr 4:

Specyfikacja urządzeń zabawowych:

  1. huśtawka podwójna – Konstrukcja nośna wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Wymiary urządzenia: 185 x 385 cm, wysokość całkowita: 244 cm. Huśtawka powinna posiadać dwa rodzaje siedziska – kubełkowe oraz siedzisko płaskie). Producent urządzenia powinien mieć dostępność części zapasowych.
  2. Zestaw zabawowy – składający się z min. ślizgu, drabinki oraz zjazdu na rurze, elementem łączącym wszystkie elementy powinna być zadaszona platforma. Minimalne wymiary całego urządzenia: 240 x 322 cm, wysokość urządzenia 313 cm. Konstrukcja nośna wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Ślizg wykonany ze stali nierdzewnej, a płyty boczne z polietylenu HDPE. Elementy drabinki wykonane ze stali nierdzewnej. Producent urządzenia powinien mieć dostępność części zapasowych.
  3. Drabinka pozioma – Konstrukcja nośna wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Elementy drabinki wykonane ze stali nierdzewnej. Wymiary: 89 x 290 cm, wysokość całkowita: 235 cm. Producent urządzenia powinien mieć dostępność części zapasowych.
  4. Piaskownica – wymiary 200 x 200 cm, wysokość całkowita: min. 30 cm. Producent urządzenia powinien mieć dostępność części zapasowych. Konstrukcja nośna wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Płyty ścianek i siedzisk wykonane z polietylenu HDPE w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym.  Dostawa i montaż piaskownicy obejmuje również dostawę piasku do piaskownicy.
  5. Zestaw stolik z ławkami - Konstrukcja nośna wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Siedziska i blat stołu powinny być wykonane z polietylenu HDPE lub tworzywa HPL w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym. Zestaw składa się ze stolika i dwóch ławek. Wymiary 185 x 160 cm, wysokość całkowita: 80 cm.
  6. Ławki ogrodowe – o wymiarach 40x200 cm, wys. Min. 45 cm, siedzisk z listew z drewna iglastego pokryte lakierobejcą, wzmocnienie siedziska: stal ocykowana lakierowana proszkowo, podstawy: beton  odlewniczy piaskowany, montaż przez zabetonowanie elementów kotwiących.

Zamawiający dopuszcza również wykonanie ławek o wym. 35 cmx 160 cm o wys. 40 cm, których konstrukcja nośna wykonana jest ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową. Siedziska powinny być wykonane z polietylenu HDPE lub tworzywa HPL lub płyty podestowej hpl.

  1. Kosz metalowy z daszkiem - kosz metalowy wykonany z blachy perforowanej stalowej ocynkowanej, malowana proszkowo. Konstrukcja nośna i daszek wykonane ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową.
  2. Tablica regulaminowa metalowa - konstrukcja nośna tablicy wykonana ze stali, zabezpieczonej przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbą poliestrową.

 

Zamawiający dopuszcza odchyłkę w wymiarach +/- 10%

Wszystkie elementy placu zabaw i małej architektury powinny być trwale związane z gruntem. Każde urządzenie musi  posiadać  certyfikat uprawniający do oznaczania wyrobu znakiem bezpieczeństwa lub deklaracje   zgodności z normami PN-EN 1176.

 

Zamawiający rezygnuje z wykonania ogrodzenia placu zabaw.

 

Pytanie nr 5

 W przedmiarze parapety zew. są z gresu, w projekcie w p. 11.18 z płytek klinkierowych a w p. 11.12 z blachy. Jakie przyjąć do wyceny?

 

odpowiedź na pytanie nr 5:

Zgodnie z pkt 11.12 opisu technicznego  z blachy tytanowo-cynkowej gr.0,6mm;

 

Pytanie nr 6

Wg projektu woda gruntowa występuje już na 0,8m. Wykopy pod przyłącza mają głębokość 1,5m. W przedmiarze nie ma żadnych odwodnień wykopów. Ujmować w ofercie?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Tak, należy ująć w ofercie

 

Pytanie nr 7

Ile ma być i ilu stanowiskowych stojaków na rowery? W przedmiarze są 2 poczwórne, w p. 4.7 projektu mówi się o 2-miejscowych, w pkt. 4 o 10 szt.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Łączna ilość stanowisk postojowych powinna wynieść min. 8 stanowisk.

Zamawiający dopuszcza montaż całych kompletów lub pojedynczych stojaków na rowery związanych trwale z gruntem.

 

Pytanie nr 8

W pkt. 3.2 opisu projektu budowlanego zapisano: „W poziomie posadowienia fundamentów występują w podłożu grunty rodzime nośne i nadają się do bezpośredniego posadowienia". W p. 5.3.2 opisu do projektu instalacji zapisano: „W przypadku napotkania na grunty słabonośne należy wymienić je na piasek bez frakcji pylastych". Czy przeprowadzono branżowe badania geologiczne w miejscach budowy instalacji zew. i przyłączy i można jednoznacznie stwierdzić czy ujmować w ofercie wymianę gruntu?

 

 

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Nie przeprowadzono. Cała dokumentacja geologiczna została udostępniona w ogłoszeniu o zamówieniu, w dokumentacji projektowej.

 

Pytanie nr 9

Proszę o podanie ilości m2 ścianek HPL w sanitariatach. Jest o nich mowa w opisie, nie można ich zlokalizować na rzucie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Ścianka znajduje się w pom.  ozn. Nr 10  jako wydzielenie WC, o  wymiarach 1,40x2,0 m z drzwiami.

 

Pytanie nr 10

Prosimy o precyzyjne podanie ile i jakich gaśnic należy ująć w ofercie? Jakie oznakowanie dróg ewakuacyjnych (typ, ilość tablic itp.)?

 

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych
i terenów, należy ująć w ofercie min. 3 gaśnice (jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 3 dm3)) spełniające wymagania Polskich Norm dotyczących gaśnic. Przynajmniej jedna
z gaśnic powinna być zdolna do gaszenia pożarów z grupy F. W wycenie należy ująć również montaż tabliczki z kierunkiem ewakuacji – min. 4 szt.  oraz min. dwie tabliczki z napisem wyjście ewakuacyjne.

 

Pytanie nr 11

W pkt. 3.3 5) SIWZ pisze się, że w cenie oferty jest „usunięcie zadrzewienia i jego zagospodarowania we własnym zakresie". Prosimy o podanie usunięcie ilu i jakich drzew należy ująć w ofercie? Czy Zamawiający posiada prawomocne decyzje na wycinkę, jeśli takie są wymagane prawem?

 

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Zgodnie z zapisami SWIZ pkt 3.2 przedmiot zamówienia obejmuję wycinkę dwóch drzew w pasie drogi gminnej w okolicy projektowanego zjazdu i ogrodzenia. Zamawiający posiada decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa. Należy również wykonać przycięcie odrostów drzew (7 drzew miedzy drogą a ogrodzeniem i chodnikiem) oraz usunięcie krzewów rosnących na trasie projektowanego chodnika łączącego szkołę i teren świetlicy.

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

 

  1. W SIWZ Rozdział I pkt. 3.2 na str. 4 skreśla się zapis:

Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę dwóch drzew w pasie drogi gminnej w okolicy projektowanego zjazdu i ogrodzenia. Zamawiający jest w trakcie uzyskiwania decyzji zezwalającej na wycinkę drzewa.

 

w zamian wprowadza się zapis:

Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę dwóch drzew w pasie drogi gminnej w okolicy projektowanego zjazdu i ogrodzenia. Zamawiający posiada decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa.

 

  1. W zakresie załącznika nr 1A do SIWZ Formularz wyceny wyposażenia – który po zmianie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego wyjaśniania.

 

W związku ze zmianą treści SIWZ w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), Zamawiający przedłuża termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu.

 

Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 14.01.2020 r.
godz. 12:00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.01.2020r. godz. 12:15.

 

Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

Zmiana treści SIWZ została dokonana przez upływem terminu składania ofert.

 

Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów oraz wadium.

 

                                                                                               Wójt

                                                                                                  /-/

                                                                                         Ewa Korczak

 

 

Załączniki:

  1. Załącznik nr 1 A do SIWZ Formularz wyceny wyposażenia – po zmianie.
Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2020-01-08 15:10:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2020-01-08 15:13:06)