Wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy

Wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy

Wydanie decyzji o warunkach zabudowy

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy – druk do pobrania,

  • Aktualna, oryginalna czysta kopia mapy zasadniczej lub w przypadku braku kopia mapy katastralnej przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego w skali 1:1000 lub 1:500 – dwa egzemplarze (obejmująca swym zasięgiem obszar o promieniu nie mniejszym niż trzykrotna szerokość frontu działki, jednak nie mniej niż 50 m)

  • Koncepcja zagospodarowania terenu na kserokopii mapy

  • Zapewnienie dostaw wody i odprowadzenia ścieków

  • Zapewnienie dostaw energii elektrycznej

  • Zapewnienie dostaw gazu

Opłaty:


 

Opłata skarbowa na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.) wynosi:

- od decyzji o warunkach zabudowy – 598,00 zł

- w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika - 17,00 zł

 

Opłatę  skarbową można uiścić :

  1. w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71 za pomocą karty płatniczej;

  2. w Urzędzie pocztowym, 76-024 Świeszyno 21;

  3. przelewem na rachunek bankowy Gminy Świeszyno 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086.


 

Dowód opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.


 

Zwalnia się z opłaty skarbowej:

- jednostki budżetowe,

- jednostki samorządu terytorialnego

- organizacje pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie


 

Nie podlegają opłacie wnioski złożone przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu.


 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd  Gminy Świeszyno  - Biuro Obsługi Interesanta

Świeszyno Nr 71

76-024 Świeszyno 

w godzinach pracy Urzędu

w poniedziałki w godz. 8:00 do 16:00

wtorek- piątek w godz. 7:00 do 15:00

Osoba do kontaktu:

Inspektor ds. planowania przestrzennego i budownictwa -

Anna Michalczyk (pokój Nr  6),  telefon 94 31 60 148,

adres e-mail :  a.michalczyk@swieszyno.pl


 

Termin i sposób załatwienia sprawy - 90 dni


 

Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno w terminie 14 dni od dnia doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.


Podstawa prawna

- art. 52 ust.2 w związku z art. 64 oraz art. 60 oraz art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.)


 


 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).

Z administratorem można się skontaktować:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;

  2. telefonicznie 94 31 60 120

  3. fax - 94 31 61 491

  4. przez email: gmina@swieszyno.pl

  1. Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez iod@świeszyno.pl.

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :

  1. przyjęcia wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  2. dokonania uzgodnień z podmiotami wskazanym w art. 53 ust 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

  3. wydania decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  4. Prowadzenia rejestru wydanych decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  5. archiwizacji sprawy.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) RODO (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:

  1. Ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w szczególności Rozdział 5 w/w ustawy

  2. Rozporządzeniu Ministra Rozwoju I Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy

  3. art. 56 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.

W przypadku wyrażenia zgody o którym mowa w pkt 9 podstawą prawna jest art. 6 ust 1 lit a) RODO tj. wyrażenie zgody na konkretne działanie. W przypadku wyrażenia zgody przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem

  1. Okres przechowywania danych osobowych

W związku z obowiązkiem archiwizowania Pani/Pana dane osobowe zawarte w decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego będą przechowywane wieczyście. Najpierw będą one przechowywane w naszym archiwum zakładowym, a po 25 latach będą przekazane do archiwum państwowego.

  1. Odbiorcy danych

Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe dla

  1. podmiotów wskazanych w art. 53 ust 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym kompetentnych dokonania uzgodnień

  2. do archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

  1. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,

  2. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

  3. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;

  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Wymóg podania danych

W celu otrzymania decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego lub warunków zabudowy obowiązek podania danych wynika z art. 52, art.64 oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Brak podania wymaganych danych spowoduje brak możliwości rozpatrzenia wniosku.


 


 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2024-10-14 14:00:41)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki