Głosowanie poza miejscem stałego zamieszkania

Głosowanie poza miejscem stałego zamieszkania

(dopisanie do spisu wyborców)

Głosowanie na wniosek o zmianę miejsca głosowania

Wyborca:

czasowo przebywający poza miejscem zameldowania na pobyt stały (w tym wyborca zameldowany na pobyt czasowy),

czasowo przebywający poza miejscem zamieszkania (tj. ujęcia na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania),

nieujęty w żadnym stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców

może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeżeli w okresie od dnia 04 kwietnia 2025 r. do dnia 15 maja 2025 r. złoży wniosek o zmianę miejsca głosowania.

We wniosku podaje się:

nazwisko i imię (imiona),

obywatelstwo,

numer PESEL wnioskodawcy,

adres przebywania w dniu wyborów.

<Wniosek dostępny tutaj>

Wniosek może zostać złożony:

- na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do Urzędu Gminy w Świeszynie Świeszyno Nr 71 w godzinach pracy urzędu.

- lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym przy użyciu usługi elektronicznej na stronie internetowej gov.pl

Wyborca, który zmienił miejsce głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.

UWAGA!

Wyborcy, którzy złożyli wniosek o zmianę miejsca głosowania, będą ujęci w tym samym spisie wyborców również w przypadku przeprowadzania ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów).

Wzięcie udziału w głosowaniu w innym obwodzie, w tym również w miejscu stałego zamieszkania, będzie możliwe wyłącznie po:

otrzymaniu z dowolnie wybranego urzędu gminy zaświadczenia o prawie do głosowania

lub

po złożeniu, najpóźniej do dnia 29 maja 2025 r., wniosku o zmianę miejsca głosowania, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu ponownego głosowania lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl.

Wytworzył:
Udostępnił:
Grzegorz Król
(2025-02-27 09:12:21)
Ostatnio zmodyfikował: