Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ Nr 1.

ZP.271.S.01.1.2020.                                                        Świeszyno, dnia 06 luty 2020 r.

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 

 

Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ nr 1

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w Urzędzie Gminy Świeszyno na zadanie pn.: „Wykonanie otworu zastępczego hydrogeologicznego oraz montaż obudowy izotermicznej i pompy głębinowej na ujęciu w Czersku Koszalińskim”.

 

Zamawiający - Gmina Świeszyno działając zgodnie z § 40 ust. 1, 2 oraz § 20 ust.4 Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w Urzędzie Gminy Świeszyno dokonuje zmiany treści SIWZ oraz udziela odpowiedzi na zadanie pytania jak niżej:

 

Pytanie nr 1

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydłużenie terminu realizacji w/w zadania z 6 miesięcy na 18 miesięcy ze względu na długotrwałe postępowania administracyjne w celach zatwierdzania i uzyskania decyzji na projekt, dokumentację, kartę informacyjną przedsięwzięcia, operaty. Poniżej przedstawiamy realny czas przygotowania dokumentów oraz czas jaki mają organy administracyjne na ich zatwierdzenie.

1. Wykonanie projektu robót geologicznych – 3 tygodnie

2. Zatwierdzenie projektu prac robót geologicznych – 1 miesiąc

3. Wykonanie studni głębinowej wraz z pompowaniem -1,5 miesiąca

4. Wykonanie dokumentacji hydrogeologicznej – 1 miesiąc

5. Zatwierdzanie dokumentacji hydrogeologicznej – 1,5 miesiąca

6. Opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia – 3 tygodnie

7. Zatwierdzenie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia – 3 miesiące

8. Opracowanie operatów wodnoprawnych na montaż urządzeń wodnych oraz pobór wód podziemnych – 1 miesiąc

9. Zatwierdzenie operatów wodnoprawnych na montaż urządzeń wodnych oraz pobór wód podziemnych – 4 miesiące

10. Montaż urządzeń wodnych w studni – 3 tygodnie

11. Prace podłączeniowe i wykończeniowe – 3 tygodnie.

 

odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający przedłuża termin realizacji zadania. Zamawiający wyznacza termin wykonania przedmiotu zamówienia na osiem (8) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

Pytanie nr 2

W nawiązaniu do zamieszczonej na stronie internetowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowania przetargowego na zadanie „Wykonanie otworu zastępczego hydrogeologicznego oraz montaż obudowy izotermicznej i pompy głębinowej na ujęciu w Czersku Koszalińskim”, po przeanalizowaniu dokumentów przetargowych, Przedsiębiorstwo Inżynierii Środowiska EkoWodrol Spółka z o.o. uprzejmie prosi o wyjaśnienie następującego:

Wskazany w SIWZ termin wykonania zamówienia jest możliwy do dotrzymania w przypadku załażenia, że odpowiednie urzędy wydadzą niezbędne decyzje w ciągu 30 dni od złożenia dokumentacji w urzędzie:

- Zatwierdzenie Projektu robót geologicznych (30 dni)

- Wydanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego na montaż urządzeń wodnych (30 dni)

- Zatwierdzenie dodatku do dokumentacji hydrogeologicznej (30 dni)

- Wydanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego na korzystanie z wód (30 dni)

 

Czy Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu na wykonanie zadania w przypadku dłuższego niż 30 dni procedowania przez urzędy w sprawach wydania w/w decyzji
i zatwierdzeń.

 

odpowiedź na pytanie nr 2:

Zamawiający przedłuża termin realizacji zadania. Zamawiający wyznacza termin wykonania przedmiotu zamówienia na osiem (8) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, że ewentualne przedłużenie terminu realizacji będzie możliwe tylko w przypadkach przewidzianych w projekcie umowy popartych dowodami, będzie podlegało analizie i będzie wymagało sporządzenia protokołu konieczności.

 

Pytanie nr 3

W nawiązaniu do zamieszczonej na stronie internetowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowania przetargowego na zadanie  pn.: „Wykonanie otworu zastępczego hydrogeologicznego oraz montaż obudowy izotermicznej i pompy głębinowej na ujęciu w Czersku Koszalińskim” po przeanalizowaniu dokumentów przetargowych, EkoWodrol Spółka z o.o. zwraca się z wnioskiem o zmianę warunków udziału  w postępowaniu określonych w ROZDZIALE II INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW pkt 1.2. b) tj. zdolności technicznej lub zawodowej dotyczącej uprawnień oraz doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia

o brzmieniu:

 Funkcja/Uprawnienia

Doświadczenie

Kierownik budowy

- uprawnienia budowlane i geologiczne do kierowania robotami wiertniczymi o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót.

 na

 

Kierownik budowy

- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót przy robotach  o zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia.

 Osoba odpowiedzialna za wykonanie robót wiertniczych

- kwalifikacje do wykonywania prac geologicznych w zakresie robót wiertniczych o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

 

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, przy robotach o zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia.

 Wnioskując o zmianę  odnosimy się do zakresu robót objętych przetargiem podlega: Prawu Budowlanemu – w zakresie wykonania robót budowlanych oraz Prawu Geologicznemu i Górniczemu – w zakresie odwiertu nowej studni głębinowej. Dlatego też wykonanie całości robót wymaga oddzielnego nadzoru przez osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi wydanymi na podstawie Prawa budowlanego w poszczególnych branżach których dotyczą roboty (sanitarna, elektryczna, architektoniczna) oraz oddzielnie przez osobę posiadającą uprawnienia do nadzorowania robót geologicznych wydane na podstawie Prawa Geologicznego i Górniczego. Aby osoba posiadała jednocześnie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi i uprawnienia geologiczne musiałaby skończyć studia wyższe na dwóch innych kierunkach. Łączenie tych dwóch funkcji jest zupełnie bezzasadne i w znaczny sposób ogranicza liczbę potencjalnych Wykonawców.

W naszej ocenie zmiana ww warunku poszerzy grono potencjalnych Wykonawców, którzy mogliby należycie wykonać przedmiot zamówienia.

odpowiedź na pytanie nr 3:

Zamawiający wyraża zgodę, aby osoba wskazana na stanowisko kierownika budowy posiadała uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, natomiast osoba odpowiedzialna za wykonanie robót wiertniczych posiadała kwalifikacje do wykonywania prac geologicznych w zakresie robót wiertniczych o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa.

 

Na podstawie § 20 ust.4 Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w Urzędzie Gminy Świeszyno Zamawiający dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

  1. W SIWZ Rozdział I pkt. 4 (Termin realizacji) skreśla się zapis:

Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie nie dłuższym niż sześć (6) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

W zamian wprowadza się zapis:

Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie nie dłuższym niż osiem (8) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

  1. W Projekcie umowy § 3 ust. 3 skreśla się zapis

Termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy – sześć (6) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

W zamian wprowadza się zapis:

Termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy – osiem (8) miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

  1. W SIWZ Rozdział II pkt. 1.2. b) skreśla się zapis

b) dysponuje co najmniej następującymi osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia publicznego:

Funkcja/Uprawnienia

Doświadczenie

Kierownik budowy

- uprawnienia budowlane i geologiczne do kierowania robotami wiertniczymi o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót.

Projektant / Nadzór

- uprawnienia budowlane i geologiczne do projektowania / nadzorowania robotami wiertniczymi o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, do projektowania / nadzorowania

 

W zamian wprowadza się zapis:

b) dysponuje co najmniej następującymi osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia publicznego:

Funkcja/Uprawnienia

Doświadczenie

Kierownik budowy

- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót

Osoba odpowiedzialna za wykonanie robót wiertniczych

- kwalifikacje do wykonywania prac geologicznych w zakresie robót wiertniczych o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania kwalifikacji do wykonywania prac geologicznych

Projektant / Nadzór

- uprawnienia budowlane i geologiczne do projektowania / nadzorowania robotami wiertniczymi o głębokości do 100 m, wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od momentu uzyskania uprawnień, do projektowania / nadzorowania

 

 

Na podstawie § 20 ust. 6 Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w Urzędzie Gminy Świeszyno Zamawiający przedłuża termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu.

 

Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 14 luty 2020 r. godz. 12:00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 14 luty 2020 r. godz. 12:30.

Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

 

Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania
i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów.

 

 

                                                                                                         Wójt
                                                                                                          /-/
                                                                                                         Ewa Korczak

Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2020-02-06 14:02:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2020-02-06 14:04:06)