Odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ Nr 2.

                           ZP.271.200.2.2019                                                                                                                                                                                                                                                      Świeszyno, 14 października 2019 r.

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ Nr 2.

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Budowa Otwartych Stref Aktywności w miejscowościach Dunowo, Konikowo, Strzekęcino i Mierzym, Gmina Świeszyno”.

 

 

Na podstawie art. 38 ust.1 i 2 oraz ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej oraz dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

Pytanie nr 1:

W pkt. 3.5 ppkt. 12 Zamawiający oczekuje „bezpłatnego serwisu w okresie gwarancji, zgodnie z dalszymi postanowieniami”. Umowa natomiast nie zawiera żadnych zapisów dot. serwisu.
W związku z tym, wnioskujemy o wykreślenie zapisów w SIWZ o serwisie, gdyż jest to szerokie pojęcie i trudno określić czego Zamawiający oczekuje od Wykonawcy.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

  1. Zamawiający wykreśla w pkt. 3.5 ppkt.12 Roz. I SIWZ zapis dotyczący świadczenia bezpłatnego serwisu w okresie gwarancji.

 

Dot. Części. 1, 2, 3, 4

 

Pytanie nr 2:

Czy urządzenia siłowni należy montować na słupie (jak w projekcie), czy doliczyć pylony (wg przedmiarów)?

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Urządzenia należy montować na słupie według projektu.

 

Pytanie nr 3:

Czy Zamawiający dopuści urządzenia fitness równoważne, spełniające te same funkcje o nie gorszych parametrach a różniące się wymiarami? Narzucenie tolerancji +/- 10% jest wskazywaniem konkretnego producenta i ograniczeniem konkurencyjności. Każdy producent posiada własne rozwiązania konstrukcyjne, stąd bardzo trudne lub niemożliwe jest uzyskanie identycznych wymiarów. Zgodnie z Normą strefy bezpieczeństwa urządzeń fitness mogą nachodzić na siebie, stąd niezrozumiałe jest stanowisko Zamawiającego ograniczające wymiary urządzeń.

 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Tak, Zamawiający dopuszcza urządzenia fitness równoważne, spełniające te same funkcje o nie gorszych parametrach niż określonych w SIWZ a różniące się wymiarami.

 

Pytanie nr 4:

W SIWZ w każdej miejscowości Zamawiający wymaga wykonania nawierzchni piaskowej -  proszę o odpowiedź, czy nawierzchnia bezpieczna piaskowa wchodzi w zakres zamówienia, ponieważ w przedmiarach nie ma tych pozycji.

Jeżeli tak, to proszę o uaktualnienie przedmiarów lub podanie m2 powierzchni odnośnie każdej miejscowości, oraz ilości obrzeży (jeżeli zastosować).

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Zgodnie z zapisami treści SIWZ nawierzchnia bezpieczna piaskowa wchodzi w zakres zamówienia. Obrzeży nie należy stosować. Zamawiający rezygnuje w wykonania bezpiecznej nawierzchni piaszczystej dla części nr 4.

Powierzchnia nawierzchni piaszczystej na poszczególnych częściach:

Część 1: 387 m2

Część 2: 253,44 m2

Część 3: 423,88 m2

W załączniku nr 1 Zamawiający zaznaczył zakres wykonania nawierzchni piaszczystej dla części nr 1, 2, 3.

 

Pytanie nr 5:

Proszę o podanie parametrów (wysokości) sadzonek.

 

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Sadzonki powinny być w wysokości min. 30 cm.

 

Pytanie nr 6:

Proszę o potwierdzenie, że ogrodzenie wykonać z siatki.

Proszę o odpowiedź, czy zastosować podmurówkę?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Ogrodzenie powinno być wykonane jako ogrodzenie panelowe, ocynkowane, malowane proszkowo na kolor uzgodniony z Zamawiającym. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również wykonanie podmurówki.

Zamawiający rezygnuje z wykonania ogrodzenia i furtki na części nr 4

 

 

Dot. Części nr 3.

 

Pytanie nr 7:

Czy w zakres zamówienia wchodzi zamontowanie urządzenia kolejka linowa – brak pozycji
w przedmiarze.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

W zakres zamówienia nie wchodzi zamontowanie urządzenia kolejka liniowa.

 

Dot. OSA Strzekęcino:

 

Pytanie nr 8:

W przedmiarze i na rysunku zagospodarowania placu zabaw występuje piaskownica, której nie umieszczono w SIWZ. Prosimy o odpowiedź czy w m. Strzekęcino ma występować piaskownica.

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

 

Tak, w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi zamontowanie piaskownicy wraz z dostawą piasku do piaskownicy.

Dostawa piasku do piaskownicy tyczy się również Części 2.

 

Pytanie nr 9:

Wykonanie nawierzchni bezpiecznej – w przedmiarze podano pod nawierzchnie bezpieczną współrzędne poszczególnych urządzeń, co sugeruje wykonanie nawierzchni pod poszczególnymi urządzeniami w ramach strefy bezpieczeństwa. Na planie zagospodarowania nawierzchnia piaskowa występuje na terenie całej strefy placu zabaw. Przedmiar przewiduje również rozłożenie ziemi urodzaje pod urządzeniami stanowiącymi wyposażenie placu zabaw. Prosimy o jednoznaczne określenie gdzie i jaka nawierzchnia ma występować oraz o określenie jej wartości.

 

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Na całej powierzchni terenu rekreacyjnego (zgodnie z przedmiarem) należy wykonać rekultywację trawnika, nawierzchnia bezpieczna piaszczysta powinna być wykonana na terenie całego ogrodzonego placu zabaw zgodnie z zaznaczonym zakresem w załączniku nr 1 do niniejszego wyjaśniania. Powierzchnia nawierzchni piaszczystej w m. Strzekęcino wynosi: 423,88 m2

W załączniku nr 1 do niniejszego wyjaśniania Zamawiający zaznaczył zakres wykonania nawierzchni piaszczystej.

 

 

 

Pytanie nr 10:

W SIWZ i na planie zagospodarowania występuje furtka w ogrodzeniu, która nie została ujęta w przedmiarze. Proszę o określenie czy ma występować furtka w ogrodzeniu.

 

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Tak, Zamawiający potwierdza, że w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi furtka w ogrodzeniu zgodnie z rysunkiem zagospodarowania.

 

Dot. OSA Konikowo:

 

 Pytanie nr 11:

W SIWZ jest zapis: wykonanie nawierzchni bezpiecznej piaszczystej w strefach bezpieczeństwa elementów wyposażenia placu rekreacyjnego, również na planie zagospodarowania na całym obszarze wydzielonym pod plac zabaw występuje nawierzchnia  piaszczysta, nie ma jej wykonania natomiast w przedmiarze robót. Proszę o określenie czy ma występować nawierzchnia, jeżeli tak proszę o podanie jej wartości.

 

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Zgodnie z zapisami treści SIWZ nawierzchnia bezpieczna piaskowa wchodzi w zakres zamówienia.

Powierzchnia nawierzchni piaszczystej w m. Konikowo wynosi: 253,44 m2

W załączniku nr 1 do niniejszego wyjaśniania Zamawiający zaznaczył zakres wykonania nawierzchni piaszczystej.

 

Dot. OSA Dunowo:

 

Pytanie nr 12:

W SIWZ jest zapis o konieczności wykonania nawierzchni bezpiecznej piaszczystej w ramach stref bezpieczeństwa poszczególnych urządzeń. W przedmiarze nie ma zapisu o konieczności wykonania nawierzchni bezpiecznej, Prosimy o określenie czy należy wykonać nawierzchnie bezpieczną, a jeżeli tak prosimy o podanie jej wartości.

 

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Zgodnie z zapisami treści SIWZ nawierzchnia bezpieczna piaskowa wchodzi w zakres zamówienia. Zamawiający rezygnuje w wykonania bezpiecznej nawierzchni piaszczystej na zadaniu nr 4.

Powierzchnia nawierzchni piaszczystej w m. Dunowo wynosi: 387 m2
W załączniku nr 1 do niniejszego wyjaśniania Zamawiający zaznaczył zakres wykonania nawierzchni piaszczystej.

 

 

 

Dot. OSA Mierzym:

 

Pytanie nr 13:

W SIWZ jest zapis o konieczności wykonania nawierzchni bezpiecznej piaszczystej w ramach stref bezpieczeństwa poszczególnych urządzeń. W przedmiarze i na planie zagospodarowania nie występuje nawierzchnia bezpieczna. Prosimy o określenie czy należy wykonać nawierzchnie bezpieczną, a jeżeli tak prosimy o podanie jej wartości.

 

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Zamawiający rezygnuje w wykonania bezpiecznej nawierzchni piaszczystej na zadaniu nr 4.
 

Pytanie nr 14:

    W SIWZ w wykazie urządzeń są podane następujące produkty:

- urządzenie typu orbitrek – 1 kpl.

- urządzenie typu jeździec/wioślarz – 1 kpl.

- urządzenie typu surter – 1 kpl.

- urządzenie typu krzesło do wyciskania – 1 kpl.

- urządzenie typu drabinki do ćwiczeń mięśni brzucha – 1 kpl.

- rower stacjonarny – 1 kpl.

- ławeczka do ćwiczenia mięśni brzucha – 1 kpl.

 

W przedmiarze natomiast występuje:

- urządzenie typu orbitrek – 1 kpl.

- urządzenie typu jeździec/wioślarz – 1 kpl.

- urządzenie typu surter – 1 kpl.

- urządzenie typu krzesło do wyciskania – 1 kpl.

- urządzenie typu wyciąg górny – 1 kpl.

- urządzenie typu prasa nożna – 1 kpl.

 

Urządzenia, które zostały przedstawione w przedmiarze również są opisane na planie zagospodarowania. Prosimy o jednoznaczne określenie jakie mają się znaleźć urządzenia na tym placu.

 

Odpowiedź na pytanie nr 14:

W Otwartej strefie aktywności w m. Mierzym należy wykonać:

- urządzenie typu orbitrek – 1 kpl.

- urządzenie typu jeździec/wioślarz – 1 kpl.

- urządzenie typu surter – 1 kpl.

- urządzenie typu krzesło do wyciskania – 1 kpl.

- urządzenie typu wyciąg górny – 1 kpl.

- urządzenie typu prasa nożna – 1 kpl.

 

Oraz stół do gry w szachy i chińczyka – 2 kpl., stojak na rowery (min. 5-cio miejscowego) - 1 kpl, kosz na śmieci – 1 kpl., ławki – 4 kpl., tablica informacyjna projektu – 1 kpl., tablica z regulaminem korzystania z terenu objętego zamówieniem – 1 kpl.

Pytanie nr 15:

W SIWZ występuje zapis o konieczności wykonania ogrodzenia. Nie ma takiego zapisu w przedmiarze oraz ogrodzenie nie zostało oznaczone na planie zagospodarowania placu. Prosimy o określenie czy na tym placu należy wykonać ogrodzenie, a jeżeli tak to prosimy o podanie jego parametrów.

 

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Zamawiający rezygnuje z wykonania ogrodzenia i furtki na części nr 4

 

Dot. Części 1, 2, 3, 4

 

Pytanie nr 16:

Jaki rodzaj siatki Zamawiający przewiduje na wykonanie ogrodzenia, czy ma być to siatka cynkowana czy malowana.

 

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Ogrodzenie powinno być wykonane jako ogrodzenie panelowe, ocynkowane, malowane proszkowo na kolor uzgodniony z Zamawiającym. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również wykonanie podmurówki.

 

Pytanie nr 17:

Zamawiający w SIWZ określił, że kolorystka urządzeń zostanie określona przed zamontowaniem urządzeń. Nie zawsze istnie możliwość zmiany koloru urządzeń (producenci mają ograniczona gamę kolorystyczną), szczególnie ma to znaczenie przy urządzeniach fitness. Czy na podstawie złożonych z ofertą kart katalogowych, Zamawiający na etapie ich rozpatrywania może dokonać akceptacji kolorystyki.

 

Odpowiedź na pytanie nr 17:

Zamawiający w SIWZ wskazał, że kolorystyka zostanie uzgodniona a nie określona przed zamontowaniem urządzeń, co oznacza że Zamawiający uzgodni z Wykonawcą kolor
z dostępnej gamy dostarczonej przez Wykonawcę.

 

Pytanie nr 18:

Zwracamy się z zapytaniem czy w zamian stołu do gry w chińczyka jest możliwość dostawy stołu z grą w młynek.

 

Odpowiedź na pytanie nr 18:

Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie gry w młynek zamiast gry w chińczyka.

 

Pytanie nr 18:

Proszę o odpowiedź, jakie urządzenia wycenić  w msc. Dunowo, Konikowo i Strzekęcino  - w opisie jest orbitrek, a grafika i rzut na rozplanowaniu przedstawiają urządzenie biegacz.

Odpowiedź na pytanie nr 18:

Należy zastosować urządzenie typu orbitrek

 

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 dokonuje zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

  1. Pkt. 3.4 Roz. I SIWZ - dot. zakresu przedmiotu zamówienia obejmującego część 4

 

skreśla się zapis

  1. montaż elementów wyposażenie placu rekreacyjnego tj.:
  • fundamenty i elementy nośne pod stoły z grami i urządzenia do ćwiczeń;
  • dostawa i montaż stołów z grami (szachy i chińczyk) – 2 kpl.
  • dostawa i montaż urządzeń do ćwiczeń:

            - urządzenie typu orbitrek – 1 kpl.

            - urządzenie typu jeździec/wioślarz – 1 kpl.

            - urządzenie typu surter – 1 kpl.

            - urządzenie typu krzesło do wyciskania – 1 kpl.

- urządzenie typu drabinki do ćwiczeń mięśni brzucha – 1 kpl.

            - rower stacjonarny – 1 kpl.

            - ławeczka do ćwiczenia mięśni brzucha – 1 kpl.

 

  • Dostawa i montaż elementów wyposażenia:

- stojak na rowery (min. 5-cio miejscowego) - 1 kpl.

- kosz na śmieci – 1 kpl.

- ławki – 4 kpl.

- tablica informacyjna projektu – 1 kpl.

- tablica z regulaminem korzystania z terenu objętego zamówieniem – 1 kpl.

  1.  Zagospodarowanie działki:
  • wykonanie nawierzchni bezpiecznej piaszczystej w strefach bezpieczeństwa elementów wyposażenia placu rekreacyjnego
  • rekultywacja trawnika
  • wykonanie nasadzeń
  • ogrodzenie placu wraz z montażem furtek

 

w zamian wprowadza się zapis:

  1. montaż elementów wyposażenie placu rekreacyjnego tj.:
  • fundamenty i elementy nośne pod stoły z grami i urządzenia do ćwiczeń;
  • dostawa i montaż stołów z grami (szachy i chińczyk) – 2 kpl.
  • dostawa i montaż urządzeń do ćwiczeń:

     - urządzenie typu orbitrek – 1 kpl.

- urządzenie typu jeździec/wioślarz – 1 kpl.

- urządzenie typu surter – 1 kpl.

- urządzenie typu krzesło do wyciskania – 1 kpl.

- urządzenie typu wyciąg górny – 1 kpl.

- urządzenie typu prasa nożna – 1 kpl.

 

  • Dostawa i montaż elementów wyposażenia:

- stojak na rowery (min. 5-cio miejscowego) - 1 kpl.

- kosz na śmieci – 1 kpl.

- ławki – 4 kpl.

- tablica informacyjna projektu – 1 kpl.

- tablica z regulaminem korzystania z terenu objętego zamówieniem – 1 kpl.

  1.  Zagospodarowanie działki:
  • rekultywacja trawnika
  • wykonanie nasadzeń

 

  1. Pkt. 3.5 ppkt.12 Roz. I SIWZ

 

skreśla się zapis

„oraz świadczenie bezpłatnego serwisu w okresie gwarancji”

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), Zamawiający przedłuża termin składania ofert
w przedmiotowym postępowaniu
.

 

Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 18.10.2019 r. godz. 12:00.

Otwarcie ofert na stąpi w dniu 18.10.2019r. godz. 12:15.

Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

Zmiana treści SIWZ została dokonana przez upływem terminu składania ofert.

 

Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania
i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów oraz wadium.

 

                                                                                                                          Wójt
                                                                                                                            /-/
                                                                                                                      Ewa Korczak

Załączniki:

  1. Kopie rysunków z zaznaczonym zakres wykonania nawierzchni piaszczystej dla części nr  1, 2 ,3.

 

                                                                                                                    

Wytworzył:
Udostępnił:
Jacewicz Ewa
(2019-10-14 12:57:15)
Ostatnio zmodyfikował:
Jacewicz Ewa
(2019-10-14 13:07:16)