Do zadań Stanowiska ds. Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych należy:
- Przygotowywanie materiałów do opracowywania programów dotyczących rozwoju gminy.
- Opracowywanie raportów, analiz i ocen dotyczących stanu gminy.
- Ocena realizacji przyjętych programów rozwoju gminy.
- Bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania materiałów do programów dotyczących rozwoju gminy.
- Uczestniczenie w aktualizacji wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie zadań finansowanych ze środków zewnętrznych.
- Opracowywanie analiz umożliwiających realizację przyjętych planów i kierunków rozwoju gminy.
- Koordynacja i współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych oraz innych zagranicznych i krajowych środków pomocowych.
- Współudział w przygotowaniu wniosków o udzielenie wsparcia finansowego dla inwestycji z zagranicznych i krajowych środków pomocowych.
- Współpraca z sąsiednimi gminami w sprawach wspólnych przedsięwzięć realizowanych przy udziale zagranicznych i krajowych środków pomocowych;
- Opracowywanie materiałów o gminie przeznaczonych na użytek wydawniczy, m.in. Ulotki, foldery, informatory.
- Inicjowanie i prowadzenie współpracy z innymi samorządowymi krajowymi i zagranicznymi.
- Inicjowanie przedsięwzięć i gromadzenie materiałów promujących gminę;
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie planowania i przygotowania materiałów promujących gminę.
- Organizowanie i koordynowanie gminnych uroczystości i imprez kulturalnych, wynikających z rocznego kalendarza imprez i uroczystości oraz bieżących potrzeb gminy.
- Realizacja zadań i programów działania w zakresie upowszechniania kultury, turystki, sportu i rekreacji.
- Prowadzenie rejestru instytucji kultury.
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.
- Zezwolenia na imprezy masowe.
- Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz kultury w gminie.
- Opracowywanie regulaminów i egzekwowanie zasad korzystania z terenów rekreacyjnych i innych obiektów gminnych (świetlic, placów, boisk, terenów gminnych).
- Organizowanie w świetlicach wiejskich zajęć animacyjnych, kulturalnych, warsztatów dla dzieci i dorosłych.
- Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, ochrony zdrowia i spraw społecznych.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie upowszechniania kultury, kultury fizycznej i sportu.
- Kontrola poprawności realizacji zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe.
- Przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.
- Organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń dla przedstawicieli organizacji pozarządowych w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację działań statutowych.
- Współdziałanie z zakładami opieki zdrowotnej przy planowaniu rozwoju sieci placówek służby zdrowia na terenie gminy.
- Podejmowanie działań mających na celu poprawę dostępności do świadczeń medycznych dla mieszkańców.
- Koordynowanie i inicjowanie akcji z zakresu edukacji i profilaktyki zdrowotnej.
- Opracowanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnego programu przeciwdziałania narkomanii;
- Obsługa administracyjna i współpraca z gminną komisją rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych, nieformalnych grup społecznych oraz przedstawicieli właściwych organów administracji publicznej.
- Współpraca z sołtysami i radami sołeckimi w zakresie realizacji funduszu sołeckiego, koordynowanie działań realizowanych w ramach funduszu sołeckiego, nadzór merytoryczny nad realizacją funduszu sołeckiego.
- Inicjowanie działań mających na celu aktywizację społeczności lokalnej.
- Koordynacja działań skierowanych do mieszkańców gminy, mających na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
- Koordynacja działań szkoleniowych na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych mieszkańców gminy.
- Prowadzenie działań informacyjnych dla mieszkańców gminy.
- Redagowanie lokalnego miesięcznika „Głos Świeszyna”, gminnej strony internetowej, nadzór nad obecnością gminy w portalach społecznościowych.
- Przygotowywanie aktualnych informacji o działaniach gminy na potrzeby zewnętrznych wydawnictw.
|