Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska

 

Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska

Justyna Patyńska

tel. 94 3160 137

Do zadań samodzielnego stanowiska ds. ochrony środowiska należy:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia;
  2. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu dokumentów zawierających informację o środowisku i jego ochronie w zakresie prowadzonych spraw;
  3. opracowywanie pozwoleń i zezwoleń wynikających z przepisów ochrony środowiska;
  4. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych;
  5. realizacja Programu Ochrony Powietrza w zakresie dotyczącym gminy;
  6. realizacja zadań w zakresie ochrony środowiska wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska;
  7. prowadzenie wykazów wydanych dokumentów z zakresu ochrony środowiska;
  8. przygotowywanie opinii projektów prac geologicznych;
  9. przygotowanie decyzji i opinii wymaganych przy wydawaniu koncesji zgodnie z prawem geologicznym i górniczym;
  10. prowadzenie ewidencji pomników przyrody;
  11. sporządzanie statystyk i sprawozdań na potrzeby GUS-u i innych jednostek w zakresie zajmowanego stanowiska;
  12. organizowanie akcji na rzecz ochrony środowiska oraz współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie ochrony środowiska;
  13. sporządzanie, aktualizacja i nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska,
  14. zatwierdzenie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi;
  15. przygotowanie projektów uchwał wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz ich realizacja;
  16. przygotowanie opracowań i materiałów na potrzeby udziału w konkursach z zakresu ochrony środowiska;
  17. sporządzanie, aktualizacja i nadzór nad realizacją Gminnego Programu Usuwania Azbestu,
  18. przygotowanie merytoryczne dokumentacji do przetargów na inwestycje związane z rozbiórką azbestu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych;
  19. prowadzenie i nadzorowanie oraz uczestnictwo w odbiorach inwestycji realizowanych przez Gminę ramach swojego stanowiska;
  20. przygotowanie umów z wykonawcami w zakresie prowadzonych spraw oraz nadzór nad ich realizacją;
  21. nadzorowanie i współpraca z właściwymi służbami w zakresie utrzymania terenów zielonych;
  22. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru i transportu odpadów z terenu gminy;
  23. opracowywanie zezwoleń na transport nieczystości ciekłych;
  24. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla Spółek Wodnych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach inicjatyw lokalnych;
  25. nadzór nad inwestycjami wykazanymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Świeszyno oraz w uchwałach budżetowych.
  26. prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo wodne, dotyczących zmiany stanu wody na gruncie,
  27. prowadzenie spraw związanych z ustawą o odpadach, dotyczących nakazu usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
  28. prowadzenie spraw związanych z ustawą o ochronie zwierząt, dotyczących znęcania się nad zwierzętami,
  29. wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną,
  30. prowadzenie spraw dotyczących łowiectwa i opiniowanie rocznych planów łowieckich,
  31. szacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi,
  32. współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
  33. wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Jan Szostak
(2019-02-12 12:42:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2024-03-06 12:29:18)