Odpowiedzi na pytania do SIWZ.
RIG.271.192.1.2018.EJ Świeszyno, dnia 18 października 2018 r.
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SIWZ
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, ogłoszenie nr 634977-N-2018 z dnia 2018-10-11 r. na Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
Na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania jak niżej:
Pytanie nr 1
Prosimy o odstąpienie od stosowania kar określonych w §14 Istotnych Postanowień Umowy – część I zamówienia, §13 Istotnych Postanowień Umowy – część II i III zamówienia.
Odpowiedź nr 1
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 2
Prosimy o wykreślenie z Umowy (Załącznik nr 4) zapisu w par. 15 ust. 2 dot. – część I zamówienia oraz zapisu w par. 14 ust. 2 dot. – część II i III zamówienia danych osób wyznaczonych przez wykonawcę do nadzoru procesu obsługi i likwidacji szkód z uwagi na procedury obowiązujące w tym zakresie u ubezpieczyciela.
Odpowiedź nr 2
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?
Odpowiedź nr 3
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby zamówienie było realizowane przez osobę (podmiot) będący agentem ubezpieczeniowym, który świadczy swoje usługi na podstawie umowy agencyjnej z Wykonawcą, pod warunkiem, że będzie on posiadał stosowne pełnomocnictwo od Wykonawcy, a osoby zatrudnione przez ten podmiot (agenta ubezpieczeniowego), wykonujące bezpośrednio czynności przy realizacji zamówienia, będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
Pytanie nr 4
Biorąc pod uwagę kwestię poruszoną we wcześniejszym pytaniu uprzejmie prosimy
o odstąpienie od wymogu stosowania się do zapisów art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych.
Odpowiedź nr 4
Zamawiający nie wyraża zgody. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w celu udokumentowania zatrudnienia na postawie umowy o pracę osób wymaga oświadczenia Wykonawcy.
Pytanie nr 5
Prosimy o podanie szkodowości również za rok 2015.
Odpowiedź nr 5
Zamawiający informuje, że na chwilę obecną nie dysponuje aktualnymi danymi dot. szkodowości za 2015 r., natomiast zgodnie z najlepszą wiedzą Zamawiającego w 2015 r. miały miejsce następujące wypłaty odszkodowań dot. szkód:
- ubezpieczenie OC dróg – 4 430,54 zł,
- ubezpieczenie AC – 1 246,95 zł,
- ubezpieczenia od kradzieży z włamaniem i rabunku – 10 000,00 zł.
Pytanie nr 6
W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie istotnych różnic
b) czy podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje tj. czy podana szkodowość uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie 3 ostatnich lat we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach?
c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź nr 6
Zamawiający informuje, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat Zamawiający był ubezpieczony w zakresie zbliżonym do zakresu określonego w SIWZ;
b) podana szkodowość obejmuje lokalizacje zgłoszone dotychczas do ubezpieczenia,
tj. uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie od 01.12.2015 r. do 25.09.2018 r. we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach;
c) zakres ochrony w ramach poszczególnych ryzyk był zbliżony do określonego w SIWZ.
Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności wprowadzone zapisami SIWZ będą miały zastosowanie do umowy, choćby OWU Wykonawcy nie przewidywały limitu odpowiedzialności dla danego ryzyka lub przewidywały go w wyższej wysokości niż limit określony zapisami SIWZ, chyba, że w SIWZ zaznaczono wprost inaczej.
Odpowiedź nr 7
Zamawiający informuje, że zakres opisany w SIWZ jest zakresem minimalnym. Jeżeli w ogólnych warunkach ubezpieczeń (OWU) znajdują się dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego poniżej to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego.
Pytanie nr 8
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli nie wskazano inaczej, określone w SIWZ limity odpowiedzialności są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w (rocznym) okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź nr 8
Zamawiający potwierdza, że wszędzie gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.
Pytanie nr 9
Prosimy o informację, czy w okresie realizacji zamówienia Zamawiający planuje wyłączyć z eksploatacji obiekty budowlane. W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie tych obiektów oraz określenie ich jednostkowych sum ubezpieczenia.
Odpowiedź nr 9
Zamawiający informuje, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, na chwilę obecną, w okresie realizacji zamówienia nie planuje wyłączyć z eksploatacji obiektów budowlanych. Jednocześnie Zamawiający informuję, że nie wyklucza takiej sytuacji w okresie ubezpieczenia.
Pytanie nr 10
Prosimy o informacje czy wszystkie budynki, budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przeciwnym wypadku prosimy
o wskazanie obiektów nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź nr 10
Zamawiający informuje, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, wszystkie budynki, budowle oraz lokale zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Pytanie nr 11
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź nr 11
Zamawiający potwierdza, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami.
Pytanie nr 12
Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z ostatniego okresowego przeglądu technicznego obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze mające charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji: którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać).
Odpowiedź nr 12
Zamawiający informuje, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, podczas przeprowadzonej kontroli budynków nie stwierdzono uszkodzeń lub braków, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska. Zalecenia pokontrolne usuwane są na bieżąco.
Pytanie nr 13
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź nr 13
Zamawiający potwierdza, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania.
Pytanie nr 14
Prosimy o wskazanie lokalizacji z wartością PML (prawdopodobną maksymalną szkodą) oraz określenie tej wartości.
Odpowiedź nr 14
Zamawiający informuje, że nie jest w stanie precyzyjnie określić PML wraz z adresem. Jednocześnie Zamawiający informuje, że dane dotyczące wartości mienia zostały podane w Załączniku nr 6 do SIWZ.
Pytanie nr 15
Prosimy o udzielenie informacji dodatkowej, czy wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia są lokalizację zagrożone powodzią? W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o wskazanie lokalizacji zagrożonych powodzią i/lub takich w których w okresie ostatnich 20 lat miały miejsce powódź lub lokalne podtopienia.
Odpowiedź nr 15
Zamawiający informuje, że w jego ocenie wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia nie ma lokalizacji zagrożonych powodzią.
Pytanie nr 16
Prosimy o informacje czy od 2010 r. w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan. Jeżeli zdarzenia te miały miejsce, prosimy o podanie: daty (roku) wystąpienia i miejsca wystąpienia; charakteru zdarzenia (podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan.); wielkości poniesionych strat (bez względu na fakt, czy zdarzenie było objęte ochroną ubezpieczeniową).
Odpowiedź nr 16
Zamawiający informuje, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą, wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia nie wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wodno-kanalizacyjnych.
Pytanie nr 17
Prosimy o informację czy przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych mają być drogi.
Odpowiedź nr 17
Zamawiający informuje, że przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych mają być budowle, w tym m.in. drogi i chodniki wewnętrzne zgodnie z limitem określonym
w SIWZ. Jednocześnie Zamawiający informuje, że nie zgłasza do ubezpieczenia od ognia
i innych zdarzeń losowych dróg publicznych.
Pytanie nr 18
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe, w celu oceny ekspozycji na ryzyko, prosimy o podanie całkowitej ich długości oraz wartości.
Odpowiedź nr 18
Zamawiający informuje, że przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych mają być budowle, w tym m.in. drogi i chodniki wewnętrzne zgodnie z limitem określonym
w SIWZ. Długość dróg wynosi ogółem 151,181 km, powierzchnia dróg ogółem: 453041,4 m2, powierzchnia chodników i ścieżek rowerowych ogółem: 2237,7 m2. Jednocześnie Zamawiający informuje, że nie jest w stanie precyzyjnie określić ich wartości.
Pytanie nr 19
Prosimy o informację, czy w ramach ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych zostają zgłoszone mosty, przepusty i wiadukty?
Odpowiedź nr 19
Zamawiający informuję, że ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych nie obejmuje mostów, przepustów i wiaduktów chyba, że zostały one wykazane w Załączniku nr 6 - Wykaz majątku i inne dane Zamawiającego, Tabela nr 2 - Wykaz budynków i budowli do ubezpieczenia w Gminie Świeszyno.
Pytanie nr 20
W przypadku potwierdzenia na powyższe pytanie prosimy o udostępnienie wykazu z wskazaniem lokalizacji, opisem konstrukcji i długości przęseł poszczególnego mostu oraz jednostkowych wartości.
Odpowiedź nr 20
Patrz odpowiedź na pytanie nr 19.
Pytanie nr 21
Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez zmianę wartości budynków mieszkalnych starszych niż 50 lat na wartość "rzeczywistą".
Odpowiedź nr 21
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 22
Prosimy o informację o prowadzonych i planowanych inwestycjach w ciągu trwania przedmiotowego Zamówienia, które byłyby objęte ochroną ubezpieczeniową zgodnie z programem określonym w SIWZ, z podaniem rodzaju inwestycji, szacowanej wartości inwestycji oraz terminu rozpoczęcia/ukończenia jej realizacji.
Odpowiedź nr 22
Zamawiający informuje, że w okresie realizacji zamówienia nie prowadzi inwestycji, które byłby objęte ochroną ubezpieczeniową zgodnie z programem określonym w SIWZ. W trakcie trwania przedmiotowego zamówienia będą realizowane inwestycje zgodnie z potrzebami Gminy.
Pytanie nr 23
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w mieniu znajdującym się na wysypisku lub składowisku odpadów lub wykorzystywanym w działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź nr 23
Zamawiający informuje, że na terenie Gminy Świeszyno zlokalizowane jest zamknięte, zrekultywowane składowisko odpadów, na terenie którego znajduje się ścieżka edukacyjna.
Pytanie nr 24
Jeśli do ubezpieczenia zostało zgłoszone mienie biogazowni prosimy o informację:
- Jaka jest wartość biogazowni?
- Jaka jest wartość instalacji znajdujących się wewnątrz biogazowni?
- Jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe mają zastosowanie?
Odpowiedź nr 24
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia nie zostało zgłoszone mienie biogazowni.
Pytanie nr 25
W odniesieniu do ubezpieczenia wartości pieniężnych – prosimy o potwierdzenie, że transport wartości pieniężnych odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 07.09.2010 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne lub aktu zastępującego przywołane rozporządzenie.
Odpowiedź nr 25
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia mienia nie zostały zgłoszone wartości pieniężne.
Pytanie nr 26
Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych – prosimy o potwierdzenie, że środki trwałe zadeklarowane do ubezpieczenia w systemie na pierwsze ryzyko to środki trwałe nie wykazane do ubezpieczenia w systemie na sumy stałe.
Odpowiedź nr 26
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie nr 27
Klauzula likwidacyjna dotycząca środków trwałych – prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie klauzuli z ochrony ubezpieczeniowej lub przeniesienie do rejestru klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź nr 27
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 28
Wnosimy o zmianę treści klauzuli likwidacyjne dotyczącej środków trwałych w następujący sposób: zmiana ostatniego zdania klauzuli na następujące: "W przypadku nie odtwarzania przedmiotu ubezpieczenia wypłata odszkodowania następuje wg wartości rzeczywistej tego przedmiotu."
Odpowiedź nr 28
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 29
Klauzula warunków i taryf - prosimy o potwierdzenie, że postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego oraz, że klauzula nie dotyczy ryzyk wcześniej nie obejmowanych ochroną.
Odpowiedź nr 29
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 30
Odnośnie klauzuli ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji prosimy o dopisanie: „Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność za szkody w w/w mieniu pod warunkiem, ż e:
- maszyny i urządzenia są oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
- gaśnice oraz inne instalacje ppoż. znajdują się w wyznaczonym miejscu, są sprawne technicznie i gotowe do użycia,
- z urządzeń (instalacji) wodno-kanalizacyjnych, grzewczych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para.
- budynek odłączony jest od źródła zasilania elektrycznego.”
Odpowiedź nr 30
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści klauzuli i jednocześnie informuje, że zasady ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji zostały dokładnie sprecyzowane w klauzuli.
Pytanie nr 31
Klauzula zalaniowa – prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód „w przypadku gdy do szkody doszło w związku z zaniedbaniami polegającymi na braku konserwacji i przeglądów lub niewykonaniu remontów zaleconych w protokole po ww. przeglądzie.” Odszkodowanie wypłacane przez Ubezpieczyciela nie powinno pełnić funkcji funduszu remontowego Zamawiającego. Koszty powinny być pokrywane w ramach kosztów działalności Zamawiającego.
Odpowiedź nr 31
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 32
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o przeniesienie klauzuli do katalogu klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź nr 32
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 33
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek katastrofy budowlanej.
Odpowiedź nr 33
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 34
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek wadliwego wykonania robót, w tym niewłaściwego zabezpieczenia mienia sąsiadującego.
Odpowiedź nr 34
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 35
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek prac budowlanych naruszających stabilność konstrukcji nośnej lub dachowej (w tym pokrycia) budynku/budowli.
Odpowiedź nr 35
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 36
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, udzielaniem świadczeń zdrowotnych (powyższe nie dotyczy drobnych usług świadczonych przez personel domów opieki społecznej na rzecz podopiecznych) oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.
Odpowiedź nr 36
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 37
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną nie są obejmowane żadne jednostki, które prowadzą działalność leczniczą, jednostki udzielające świadczeń medycznych (ZOZ-y, Szpitale, przychodnie lecznictwa otwartego) oraz o potwierdzenie, że nie jest planowane rozpoczęcie takiej działalności w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź nr 37
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 38
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną nie będzie obejmować szkód powstałych wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.
Odpowiedź nr 38
Zamawiający potwierdza, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.
Pytanie nr 39
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje odpowiedzialności za szkody spowodowane przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź nr 39
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 40
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że kwestia wyłączeń odpowiedzialności nie została uregulowana w SIWZ, Umowie – a więc będą miały zastosowanie wyłączenia ujęte w OWU i klauzulach do OWU Wykonawcy.
Odpowiedź nr 40
Zamawiający informuje, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. Postanowienia OWU ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ i programie ubezpieczenia. Jeżeli dany rodzaj mienia został wykazany w programie ubezpieczenia lub załącznikach do ubezpieczenia, to jest on ubezpieczony w pełnym zakresie wynikającym z SIWZ i programu ubezpieczenia.
Pytanie nr 41
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że OC za szkody w powierzonych dokumentach będzie obejmować tylko koszty ich odtworzenia.
Odpowiedź nr 41
Zamawiający nie potwierdza. Odpowiedzialność dotyczy szkód wynikających z utraty, zniszczenia lub zaginięcia dokumentów powierzonych Zamawiającemu przez osoby trzecie w związku z prowadzoną przez niego działalnością.
Pytanie nr 42
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że koszty dodatkowe objęte ochroną ubezpieczeniową w ramach tego ubezpieczenia będą pokrywane w granicy sumy gwarancyjnej.
Odpowiedź nr 42
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 43
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o akceptację w OC działalności limitu w wysokości 20.000 zł na lokal mieszkalny / użytkowy dla szkód zalaniowych i przepięciowych.
Odpowiedź nr 43
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 44
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
W odniesieniu do szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni (w OC z tytułu organizacji imprez) prosimy o potwierdzenie, że ochrona istnieje pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.
Odpowiedź nr 44
Zamawiający informuje, że w przypadku organizacji imprez z pokazem sztucznych ogni będą one każdorazowo zabezpieczane przez członków Ochotniczych Straży Pożarnych funkcjonujących na terenie Gminy Świeszyno.
Pytanie nr 45
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tyt. organizacji imprez masowych nie obejmuje i nie będzie obejmować imprez związanych ze sportami motorowymi, motorowodnymi, lotniczymi, ani takich, gdzie chodzi o uzyskanie maksymalnej prędkości, a także imprez o charakterze imprez motorowych, motorowodnych i lotniczych.
Odpowiedź nr 45
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 46
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie są i nie będą obejmowane imprezy związane ze sportami ekstremalnymi takimi jak: skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.
Odpowiedź nr 46
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 47
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o wprowadzenie limitu dla odpowiedzialność za szkody, w tym czyste straty finansowe będące skutkiem wydania lub braku wydania aktu normatywnego, prawomocnego orzeczenia lub decyzji przez jednostkę samorządu terytorialnego (odpowiedzialność JST na podstawie art. 417¹ kc). - pkt „5.41” w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego dogodnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź nr 47
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 48
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także szkód powstałych w związku z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź nr 48
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 49
Jeżeli Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów to prosimy o podanie poniższych informacji:
- Gdzie się znajduję – adres
- Od kiedy funkcjonuje
- Na jak dużym obszarze
- Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
- rodzaj odpadów (czy są również niebezpieczne)
- Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska
Odpowiedź nr 49
Zamawiający informuje, że na terenie Gminy Świeszyno funkcjonuje zamknięte, zrekultywowane składowisko odpadów.
Pytanie nr 50
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że zmiany umowy w zakresie ubezpieczenia OC w stosunku do oferty, na podstawie której umowę zawarto, wymagają zawsze zgody obu stron.
Odpowiedź nr 50
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 51
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że ochrona nie obejmuje szkód na terenie USA, Kanady, Australii i Nowej Zelandii.
Odpowiedź nr 51
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 52
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o przeniesienie całego ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych, w tym z naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych, do katalogu postanowień/klauzul fakultatywnych, w tym wykreślenie z zakresu obligatoryjnego zapisu „odpowiedzialność cywilna Ubezpieczonego zgodnie z art. 448 kc w związku z art. 23 i 24 kc tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych - limit odpowiedzialności 100 000 zł na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe”. W przypadku braku zgody nie będzie możliwości złożenia oferty.
Odpowiedź nr 52
Zamawiający informuje, że usuwa punkt 5.21 z zakresu obligatoryjnego w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej. Jednocześnie Zamawiający informuje, że treść klauzuli nr 53 w I części zamówienia przyjmuje następujące brzmienie:
„Klauzula odpowiedzialności w związku z naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych – na mocy niniejszej klauzuli zakres ubezpieczenia w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej zostanie rozszerzony o odpowiedzialność za szkody polegające na naruszeniu dóbr osobistych, innych niż szkody osobowe, w związku z naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych (odpowiedzialność na podstawie art. 448 kc w związku z art. 23 i 24 kc; odpowiedzialność na podstawie art. 82 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – RODO). Limit odpowiedzialności 200 000,00 zł na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe w okresie ubezpieczenia.”
Pytanie nr 53
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie OC Ubezpieczonego z tyt. gromadzenia i przetwarzania danych osobowych, w tym także naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, ochrona nie obejmuje roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wszelkie szkody, w tym czyste straty finansowe, powstałe w związku z wymianą, transmisją, przechowywaniem, bądź udostępnianiem danych elektronicznych, jeśli zostały one spowodowane:
1) przez usunięcie, ograniczenie, uszkodzenie bądź zmianę danych elektronicznych,
2) przez niezarejestrowanie bądź błędne zapisanie danych elektronicznych,
3) przez brak dostępu do elektronicznej wymiany danych,
4) przez transmisję informacji lub danych poufnych,
5) w związku z przetwarzaniem danych,
6) w związku z instalacją lub błędnym działaniem oprogramowania
7) przez wszelkiego rodzaju wirusy komputerowe lub podobne programy zakłócające pracę systemu komputerowego lub sieci teleinformatycznej.
8) przez nieuprawniony dostęp lub nieuprawnioną ingerencję osób trzecich w system informatyczny, w dane elektroniczne, zasoby, oprogramowania.
W przypadku braku potwierdzenia nie będzie możliwości przedłożenia oferty.
Odpowiedź nr 53
Patrz odpowiedź na pytanie 52.
Pytanie nr 54
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
W zakresie czystych strat finansowych prosimy o dodanie jeszcze następujących wyłączeń odpowiedzialności. Ochrona nie obejmuje również szkód:
1) związanych z naruszeniem dóbr osobistych innych niż życie lub zdrowie
2) w postaci roszczeń, które mogą być dochodzone na podstawie przepisów o rękojmi lub gwarancji jakości oraz roszczeń o wykonanie zobowiązania lub jego należyte wykonanie albo wykonanie zastępcze, w tym zwrot kosztów poniesionych na poczet wykonania lub należytego wykonania zobowiązania
3) w postaci kosztów zw. z wycofaniem produktu z rynku
4) spowodowanych przez produkt wprowadzony do obrotu przez Ubezpieczonego
5) związanych z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności
6) wynikających z niedotrzymania terminów, wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki.
Odpowiedź nr 54
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie następujących wyłączeń:
1) związanych z naruszeniem dóbr osobistych innych niż życie lub zdrowie;
2) w postaci roszczeń, które mogą być dochodzone na podstawie przepisów o rękojmi lub gwarancji jakości oraz roszczeń o wykonanie zobowiązania albo wykonanie zastępcze, w tym zwrot kosztów poniesionych na poczet wykonania lub należytego wykonania zobowiązania;
3) w postaci kosztów zw. z wycofaniem produktu z rynku;
4) związanych z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności;
5) wynikających z niedotrzymania terminów, wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że punkt 5.6 w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej przyjmuje następujące brzmienie:
„czyste straty finansowe, w tym w szczególności:
a) wynikające z braku lub ograniczenia możliwości korzystania z rzeczy ruchomej, nieruchomości, przedsiębiorstwa lub gospodarstwa rolnego,
b) wynikające z braku możliwości lub ograniczonej możliwość prowadzenia działalności przez osobę trzecią,
c) poniesione przez osobę trzecią inną niż osoba, która doznała szkody rzeczowej lub szkody osobowej,
d) wynikające z utraty wartości albo zmniejszenia wartości rzeczy ruchomej, nieruchomości, przedsiębiorstwa lub gospodarstwa rolnego.
Ubezpieczyciel w ramach czystych strat finansowych nie odpowiada za szkody:
1) związane z działalnością:
- bankową, ubezpieczeniową, księgową, finansową lub leasingową oraz reklamową,
- dotyczącą przetwarzania danych lub instalacji oprogramowania,
- pośredników turystycznych i organizatorów turystyki,
- polegającą na doradztwie, planowaniu, projektowaniu, kontroli, wycenie, kosztorysowaniu,
- polegającą na świadczeniu usług hostingowych, dzierżawie serwera, dostawie internetu, administracji systemami informatycznymi,
2) związane z wykonywaniem usług projektowych lub kierowaniem budową,
3) wynikające z czynów nieuczciwej konkurencji, w tym z naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa, tajemnicy handlowej, zawodowej,
4) powstałe w wyniku utraty pieniędzy lub papierów wartościowych oraz związane ze stosowaniem finansowych instrumentów pochodnych,
5) związane ze sprawowaniem funkcji członka organu władz spółki kapitałowej,
6) związane z naruszeniem praw pracowniczych,
7) polegające na zapłacie przez ubezpieczonego kar pieniężnych, grzywien, odszkodowań o charakterze karnym, nawiązek lub innych kar o charakterze pieniężnym oraz należności publicznoprawnych,
8) związanych z naruszeniem dóbr osobistych innych niż życie lub zdrowie
9) w postaci roszczeń, które mogą być dochodzone na podstawie przepisów o rękojmi lub gwarancji jakości oraz roszczeń o wykonanie zobowiązania albo wykonanie zastępcze, w tym zwrot kosztów poniesionych na poczet wykonania lub należytego wykonania zobowiązania,
10) w postaci kosztów zw. z wycofaniem produktu z rynku,
11) związanych z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności,
12) wynikających z niedotrzymania terminów, wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki.
limit odpowiedzialności 100 000,00 zł na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe (niniejszy limit nie ma zastosowania przy odpowiedzialności JST w związku z wydaniem lub niewydaniem decyzji administracyjnych lub aktów normatywnych prawa miejscowego)
Pytanie nr 55
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że ochrona w OC nie obejmuje kradzieży mienia z pojazdu i pojazdu - pkt „5.29”
Odpowiedź nr 55
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 56
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie, gdzie jest mowa o osobie fizycznej = dotyczy to osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej (np. pkt „5.21”).
Odpowiedź nr 56
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 57
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Odnośnie „odpowiedzialność za szkody wynikające z prowadzenia prac wyburzeniowych lub rozbiórkowych” prosimy o potwierdzenie, że z ochrony wyłączone są szkody powstałe w związku z prowadzeniem wyburzeń metodą wybuchową.
Odpowiedź nr 57
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 58
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Odnośnie pkt. 5.35 – prosimy o potwierdzenie, że ochrona nie obejmuje kosztów wycofania produktu z rynku.
Odpowiedź nr 58
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 59
Dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Odnośnie „odpowiedzialność cywilna za szkody w mieniu przechowywanym, kontrolowanym lub chronionym przez Ubezpieczonego, polegające na jego uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie (OC przechowawcy). Ochrona obejmuje również sprzęt elektroniczny (w tym telefony komórkowe, laptopy, tablety itp.), biżuterię, gotówkę, dokumenty, klucze i inne przedmioty użytku prywatnego i osobistego” – prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód w biżuterii, gotówce i dokumentach. Jeśli Zamawiający nie wyraża zgody, to prosimy o wprowadzenie podlimitu dla szkód w biżuterii, gotówce, dokumentach w wys. 10 000 zł na wszystkie zdarzenia i 1 000 zł na jedno zdarzenie.
Odpowiedź nr 59
Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie. Jednocześnie Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie podlimitu dla szkód w biżuterii, gotówce, dokumentach w wysokości 20 000 zł na wszystkie zdarzenia i 5 000 zł na jedno zdarzenie.
Punkt 5.25 w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej przyjmuje następujące brzmienie:
„odpowiedzialność cywilna za szkody w mieniu przechowywanym, kontrolowanym lub chronionym przez Ubezpieczonego, polegające na jego uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie (OC przechowawcy). Ochrona obejmuje również sprzęt elektroniczny (w tym telefony komórkowe, laptopy, tablety itp.), biżuterię, gotówkę, dokumenty, klucze i inne przedmioty użytku prywatnego i osobistego; limit odpowiedzialności 100 000,00 zł na jeden wypadek ubezpieczeniowy i 200 000,00 zł na wszystkie wypadki ubezpieczeniowe z podlimitem dla szkód w biżuterii, gotówce, dokumentach w wysokości 20 000 zł na wszystkie zdarzenia i 5 000 zł na jedno zdarzenie”
Pytanie nr 60
Prosimy o informację, na jaki dzień została podana informacja o szkodowości oraz jej uaktualnienie na dzień złożenia wyjaśnień przez Zamawiającego. Prosimy także o potwierdzenie, że informacja ta obejmuje wszystkie jednostki i wszystkie ryzyka zgłoszone teraz do ubezpieczenia, w tym OC za drogi.
Odpowiedź nr 60
Zamawiający informuje, że szkodowość została podana na dzień 25.09.2018 r i obejmuje wszystkie jednostki organizacyjne. Zamawiający potwierdza, że był w okresie ostatnich 3 lat ubezpieczony w zakresie zbliżonym do wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ i szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje.
Pytanie nr 61
Prosimy o udzielenie informacji o różnicach w zakresie ubezpieczenia Zamawiającego z ostatnich 3 lat w porównaniu do wnioskowanego (franszyz udziałów własnych, limitów odpowiedzialności, przedmiotu, zakresu ubezpieczenia).
Odpowiedź nr 61
Patrz odpowiedź na pytanie nr 6.
Pytanie nr 62
Wnioskujemy o udzielenie informacji kiedy Zamawiający dokonał ostatniego przeglądu stanu technicznego wiat przystankowych i tym podobnych budowli użytku publicznego, oraz w jak często dokonuje tych przeglądów.
Odpowiedź nr 62
Zamawiający informuje, że na podstawie art. 62 ust. 2 pkt. 2 lit. b ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) wiaty przystankowe nie podlegają okresowej kontroli stanu technicznego. Jednocześnie zamawiający informuje,
że przeglądy stanu technicznego są wykonywane na bieżąco w miarę potrzeb Zamawiającego.
Pytanie nr 63
Wnioskujemy wprowadzenie do umowy „Klauzuli Wypowiedzenia Umowy z Ważnych Powodów” o treści cyt.:
Klauzula Wypowiedzenia Umowy z Ważnych Powodów
Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec każdego okresu polisowania, z zastrzeżeniem, że Ubezpieczyciel może tego dokonać wyłącznie z ważnych powodów.
Do ważnych powodów należą:
1. utrata licencji, zezwolenia, koncesji na prowadzenie działalności;
2. niewyrażenie przez Ubezpieczonego zgody na dokonanie lustracji ryzyka lub utrudnianie jej przeprowadzenia;
3. wyłudzenie lub próba wyłudzenia przez Ubezpieczonego odszkodowania lub świadczenia z zawartej z Ubezpieczycielem umowy ubezpieczenia;
4. wypłata odszkodowania przekraczająca wysokość zainkasowanej składki w danym okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem że szkodowość będzie liczona
w dziesięciomiesięcznym okresie ubezpieczenia;
5. istotna potwierdzona stosowną informacją zmiana warunków reasekuracyjnych.
Odpowiedź nr 63
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 64
Wnioskujemy o ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat w. wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne;
Odpowiedź nr 64
Patrz odpowiedź na pytanie nr 28.
Pytanie nr 65
Przy założeniu fakultatywnego zwiększenia sumy gwarancyjnej, wnioskujemy zlimitowanie szkód wyrządzonych pracownikom do poziomu:
• szkody osobowe: 1 000 000 zł;
• szkody rzeczowe: 500 000 zł.
Odpowiedź nr 65
Zamawiający nie wyraża zgody.
Na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), Zamawiający przedłuża termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu.
Zamawiający ustala nowy termin składania ofert na dzień: 23.10.2018 r. godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.10.2018r. godz. 11:15.
Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
Zmiana treści SIWZ została dokonana przez upływem terminu składania ofert.
Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ i są wiążące dla wszystkich Wykonawców uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu.
Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania
i składania ofert w tym także wypełniania załączników i druków, składania wymaganych dokumentów.
Wójt
/-/
Ewa Korczak