Dowód osobisty dla osoby pełnoletniej

Dowód dla osoby pełnoletniej

Wniosek można złożyć przez internet:

https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty

lub osobiście w dowolnym urzędzie gminy – niezależnie od miejsca zameldowania.

Urząd Gminy w Świeszynie, Świeszyno 71, (pokój Nr 2)

- poniedziałek od godziny 8:00 do 15:45;

- do wtorku do piątku w godzinach od 7:00 do 14:14:45

Co trzeba przygotować:

- kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym w formacie 35 x 45 mm (szerokość x wysokość) bez ciemnych okularów lub nakrycia głowy;

- dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport.

 

Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest przygotowywany na stanowisku obsługowym.

 

Po złożeniu wniosku otrzymasz potwierdzenie jego złożenia.

Szczegółowe informacje znajdują się tutaj:

https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty


 

 

Osoba do kontaktu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Irena Czenko, tel.94 31 60 145

           

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 roku o dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 332    z późn. zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych  i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 roku w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. poz. 31).

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorami są:

1.Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,

2.Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty  jest:

Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą -Urząd Gminy w Świeszynie Nr 71, 76-024 Świeszyno.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem: https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Wójtem Gminy Świeszyno można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Wójt Gminy Świeszyno wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez  email: ido@swieszyno.pl

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  • wydania Pani/Panu dowodu osobistego.
  • unieważnienia Pani/Pana dowodu osobistego z powodu:
    • zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
    • zmiany danych zawartych w dowodzie,
    • upływu terminu ważności dowodu,
    • utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
  • uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych

 

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.

ODBIORCY DANYCH

 

W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

Pani/Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:

  • organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,
  • ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Wytworzył:
Irena Czenko
Udostępnił:
Jan Szostak
(2016-03-11 12:16:44)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2024-07-12 14:24:25)