Wydanie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – druk do pobrania wraz z załącznikami:

  1. Mapa zasadnicza lub w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna, pochodząca
    z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujące teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000 ,
    w postaci:

    1. elektronicznej - w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych albo

    2. papierowej;

  2. Koncepcja przebiegu inwestycji celu publicznego na kserokopii mapy

  3. Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej (umowa)

  4. Warunki przyłączenia do sieci kanalizacyjnej (umowa)

  5. Warunki przyłączenia do sieci energetycznej (umowa)

  6. Warunki przyłączenia do sieci gazowej (umowa)

Opłaty:


 

Opłata skarbowa na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.):

- od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – 598,00 zł

- w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika - 17,00 zł


 

Nie podlegają opłacie wnioski złożone przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu.


 

Opłatę  skarbową można uiścić :

  1. w siedzibie Urzędu Gminy Świeszyno, Świeszyno 71 za pomocą karty płatniczej;

  2. w Urzędzie pocztowym, 76-024 Świeszyno 21;

  3. przelewem na rachunek bankowy Gminy Świeszyno 56 1020 2791 0000 7002 0326 2086.

Dowód opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.


 

Zwalnia się z opłaty skarbowej:

- jednostki budżetowe,

- jednostki samorządu terytorialnego

- organizacje pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie


 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd  Gminy Świeszyno  - Biuro Obsługi Interesanta

Świeszyno Nr 71

76-024 Świeszyno 

w godzinach pracy Urzędu

w poniedziałki w godz. 8:00 do 16:00

wtorek- piątek w godz. 7:00 do 15:00


 

Osoba do kontaktu:

Inspektor ds. planowania przestrzennego i budownictwa -

Aleksandra Mendziak (pokój Nr  6),  telefon 94 31 60 140,

adres e-mail :  a.mendziak@swieszyno.pl

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej

           – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania,

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Świeszyno w terminie 14 dni od dnia doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. 

Podstawa prawna

- art. 50 ust.1, art. 51 ust.1 pkt.2) oraz art. 52 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.)


 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świeszyno z siedzibą - Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71 (dalej zwany jako Administrator).

Z administratorem można się skontaktować:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Świeszyno 76-024 Świeszyno 71;

  2. telefonicznie 94 31 60 120

  3. fax - 94 31 61 491

  4. przez email: gmina@swieszyno.pl

  1. Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez iod@świeszyno.pl.

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu :

  1. przyjęcia wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  2. dokonania uzgodnień z podmiotami wskazanym w art. 53 ust 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

  3. wydania decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  4. Prowadzenia rejestru wydanych decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy

  5. archiwizacji sprawy.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) RODO (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:

  1. Ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w szczególności Rozdział 5 w/w ustawy

  2. Rozporządzeniu Ministra Rozwoju I Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy

  3. art. 56 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania sprawy.

W przypadku wyrażenia zgody o którym mowa w pkt 9 podstawą prawna jest art. 6 ust 1 lit a) RODO tj. wyrażenie zgody na konkretne działanie. W przypadku wyrażenia zgody przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem

  1. Okres przechowywania danych osobowych

W związku z obowiązkiem archiwizowania Pani/Pana dane osobowe zawarte w decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego będą przechowywane wieczyście. Najpierw będą one przechowywane w naszym archiwum zakładowym, a po 25 latach będą przekazane do archiwum państwowego.

  1. Odbiorcy danych

Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe dla

  1. podmiotów wskazanych w art. 53 ust 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym kompetentnych dokonania uzgodnień

  2. do archiwum państwowego, zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

  1. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,

  2. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

  3. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa;

  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem ochrony danych.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Wymóg podania danych

W celu otrzymania decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego lub warunków zabudowy obowiązek podania danych wynika z art. 52, art.64 oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Brak podania wymaganych danych spowoduje brak możliwości rozpatrzenia wniosku.


 


 

 


 

Wytworzył:
Aleksandra Mendziak
Udostępnił:
Jan Szostak
(2010-04-28 11:44:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2024-10-14 14:01:44)