Urząd Stanu Cywilnego1

 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Irena Czenko

tel. 94 3160 145

Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw:

  1. Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów.
  2. Przyjmowanie oświadczeń:
  • o wstąpieniu w związek małżeński
  • o wyborze nazwiska, jaki będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone w małżeństwie,
  • o uznaniu dziecka,
  • o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
  • o zmianie imienia(imion)dziecka,
  • małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
  1. Wydawanie decyzji w sprawach;
  • sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,
  • skrócenia miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa,
  • wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica do polskich ksiąg stanu cywilnego,
  • odtworzenie treści aktu sporządzonego za granicą,
  • zmiana imion i nazwisk(ustalenie pisowni imion i nazwisk);
  1. Wydawanie zaświadczeń;
  • stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  • o zdolności prawnej dla obywateli polskich do zawarcia związku małżeńskiego za granicą ,
  • o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
  • o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego;
  • innych zaświadczeń związanych z rejestracją stanu cywilnego;
  1. Sporządzanie odpisów z aktów stanu cywilnego;
  2. Nanoszenie wzmianek marginesowych i przypisków w aktach stanu cywilnego;
  3. Prowadzenie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów,
  4. Występowanie z wnioskami o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie;
  5. Organizacja jubileuszy
  6. Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i prowadzenie archiwum,
  7. Rejestrowanie, udostępnianie i usuwanie niezgodności  danych w rejestrach: PESEL,  Mieszkańców, Dowodów Osobistych, BUSC, Danych Kontaktowych.
  8. Wydawanie zaświadczeń z rejestrów.
  9. Powiadamianie innych organów o niezgodnościach w rejestrach.
  10. Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z niedopełnieniem obowiązku zameldowania lub wymeldowania się.
  11. Prowadzenie i obsługa stałego rejestru wyborców.
  12. Obsługa platformy wyborczej.
  13. Przekazywanie sprawozdań z rejestru wyborców.
  14. Sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców.
  15. Prowadzenie spraw z zakresu obsługi dowodów osobistych,  w tym przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów  osobistych, zaświadczeń, współpraca w tym zakresie z Policją.
  16. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
  17. Wydawanie Zachodniopomorskiej Karty Rodziny i Zachodniopomorskiej Karty Seniora.
  18. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Jan Szostak
(2003-10-07 09:02:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzegorz Król
(2024-03-06 12:28:46)